Gå til innhold

Hvor mye pleier dere å vippse når ansatte får felles avskjedsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)
Skriv gjerne alder og hva du jobber med 

Anonymkode: 8736d...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0 kr.

Er 37, jobber som miljøterapeut. Jeg deltar aldri på slike innsamlinger

Anonymkode: 15bec...13c

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor lenge vi har jobbet sammen og hvor god relasjon vi har og hvor mange som er med på gaven (forskjell på 5 kollegaer og 100 St). Det har blitt mellom 10 og 100kr gjennom årene. 

Anonymkode: 8cbe4...93a

• Liker 3
Skrevet

Maks en hundrings. Men ble egentlig slutt med det når vi ble mer enn rundt 20 på arbeidsplassen.

Jobber med it.

Anonymkode: 822a3...81a

Skrevet

100 kr. 38 år, jobber innen media.

Anonymkode: 7a624...019

Skrevet

Mellom 0 og 100 kr. 
Har jobbet i flere ulike bransjer. 

Gir ikke til de jeg omtrent aldri har snakket med. Gir 30-50 kr til "vanlige kolleger", og 75-100 kr til de jeg har jobbet mest med og har hatt mest kontakt med. 

Anonymkode: b98f9...59c

• Liker 1
Skrevet

Jobber med it i bank. 

Her er standarden 30-50 kr. 

Jeg gir aldri med mindre det er en kollega jeg faktisk har et forhold til. På min jobb er vi godt over 100 stk, og det er uaktuelt å gi gaver til folk jeg knapt har sagt hei til. 

Her er det masing om gaver flere ganger i uken. Til baby-gaver, bursdager, avslutninger, osv osv osv. Det er ingen som forventer at alle skal gi til alt, da blir man ruinert.. 

Anonymkode: d2151...433

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

:)
Skriv gjerne alder og hva du jobber med 

Anonymkode: 8736d...2d3

Vi vippser 50,- for runde tall. 

Anonymkode: 34525...964

Skrevet

Vi har gavekasse. De som ønsker blir med. Betaler da 300kr også har vi to ansvarlige som ordner gaver. De som blir med gir gaver og får gaver (runde dager, bryllup osv). De som ikke er med får ikke gaver. 

Veldig grei ordning. Tidligere var det veldig ulikt hvor mye som ble samlet inn til hver og en. En person kunne få gave til 150kr, mens en annen fikk til 500kr. Det ble litt feil og ganske merkbart om få/mange ønsket å gi penger. 

Anonymkode: 68de3...ff6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har gavekasse. De som ønsker blir med. Betaler da 300kr også har vi to ansvarlige som ordner gaver. De som blir med gir gaver og får gaver (runde dager, bryllup osv). De som ikke er med får ikke gaver. 

Veldig grei ordning. Tidligere var det veldig ulikt hvor mye som ble samlet inn til hver og en. En person kunne få gave til 150kr, mens en annen fikk til 500kr. Det ble litt feil og ganske merkbart om få/mange ønsket å gi penger. 

Vi har også gavekasse, noe som i og for se er en ok løsning. Men jeg innrømmer at  jeg synes det er litt trist å se at min kollegers konfirmanter fikk gave i vår, mens mitt barn ble konfirmert i høst og ikke har fått noe. Dette selv om ansvarlig for gavekassa visste godt om konfirmasjonen. 

Anonymkode: 9cf19...1ed

Skrevet

I konsernet hos oss er det fast sum for de ulike avdelingene som er lik overalt, 30 kr til runde dager, fødsel, bryllup etc.. og 50 kr til avskjedsgave hvis ikke avdelingsleder sponser blomster, kake og lunsj.. 

Anonymkode: 16f21...11f

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Vi har gavekasse til slike anledninger der vi innbetaler kr. 100,- eller 200,- når den er tom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har også gavekasse, noe som i og for se er en ok løsning. Men jeg innrømmer at  jeg synes det er litt trist å se at min kollegers konfirmanter fikk gave i vår, mens mitt barn ble konfirmert i høst og ikke har fått noe. Dette selv om ansvarlig for gavekassa visste godt om konfirmasjonen. 

Anonymkode: 9cf19...1ed

Jeg syns nå det er merkelig at barna av kolleger får gave? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi samler inn 200,- et par ganger i året (er miljøterapeut i bolig med ca 30-32 ansatte),

Skrevet

0 kr. Avskjedsgaver betaler arbeidsgiver. 

30 år, private næringslivet.

Anonymkode: 80e3b...bca

Skrevet

0 kr. 
47 år, jobber nå i klesbutikk. Aldri vipset for avskjedsgave på noen av jobbene jeg hatt. Hvorfor skal ansatte vipse for gave til ansatte? Vipse seg selv i prinsippet? Bør ikke bli for lenge om det er mye gjennomtrekk, da går en i minus. 

Anonymkode: e22be...d53

Skrevet

Alle som vil vippser en fast sum, f.eks 30 kr. Statlig 32 år. 

Anonymkode: 8efe0...1be

Skrevet

Så mange som svarer som ikke har samme ordning en gang 😅

0 til de jeg knapt kjenner og ikke har jobbet med. 100 til de som også har blitt venner. Som regel 30-50. 

Er en relativt stor arbeidsplass, med en handfull oppsigelser i året. Hadde vi vært en liten gruppe ville jeg jo gitt mer. 

Anonymkode: 7b503...27d

Skrevet

Vi har lagt føringer om dette på jobben, siden det skapte press og ulikhet. Det er arbeidsgiver som står for gave, det skal ikke samles inn fra ansatte. 

Anonymkode: c0e09...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...