Gå til innhold

Foreldre som blir fornærmet og irritert når butikk ansatte ikke svarer eller ignorerer barna dems?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som butikk ansatt i kassen på klesbutikk hater når små barn skal begynne å lage en samtale med meg da jeg har andre ting å gjøre, jeg sier gjerne hei eller hade noen ganger til barn. Men av og til kan jeg eller orker jeg ikke da det er langt kø.

Føles som fleste mødre forventer at vi ansatte skal begynne å dulle kose med babyen dems at alle elsker lille barnet/babyen dems, men ikke alle ansatte  som liker barn eller vil snakke med små skravlebøtter.. som skal snakke om alt og spørre deg 1000 spørsmål som man ikke har tid. 

En venninne av meg så jo selv at virket som moren til barnet som var i kassen ble fornærmet for jenta snakket til henne men hun holdt på med å ta vekk alarm tingen på klærne, hun mener at barn snakker og sier mye tull så hun orker ikke å svare dem og lage en samtale med dem.

andre som synes dette er drit? Går opp til 10-20 baby/barn her om dagen så ungen som jeg ikke svarer er ikke den eneste som jeg ikke snakket til og svarte

Anonymkode: f29d8...a53

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke sååå slitsomt å si hei og hadet til et barn, et menneske? 

Anonymkode: 0af0d...cf3

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva det er. En ting er å svare kjapt, hvis ikke ungen avbryter deg når han/hun snakker, det kan man jo koste på seg, men hvis det er en unge som gjentar samme spørsmål x antall ganger eller sier hei 10 ganger, da bør jo folk forstå at man ikke kan stå og jatte med når man er på jobb.

Men at folk blir fornærmet fordi butikkansatte ikke svarer en unge, vel, det er jo i overkant, det er vel sånne som truer læreren med advokat når poden har blitt noen år eldre ...

Skrevet

Ignorerer du andre mennesker som sier «hei» til deg, når du er på jobb i et serviceyrke? :klo:

Hvis ikke; Hvorfor tenker du at det er greit å oppføre seg kjipt mot en gruppe mennesker? 🤷‍♀️

Det er da ingen som forventer at du skal holde en lang samtale med barn som er innom butikken du jobber i. Tviler sterkt på at foreldre med små barn på slep orker å være der særlig lenge heller, så dette høres ut som et oppkonstruert problem. :klo: 

Anonymkode: 0963a...628

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg som butikk ansatt i kassen på klesbutikk hater når små barn skal begynne å lage en samtale med meg da jeg har andre ting å gjøre, jeg sier gjerne hei eller hade noen ganger til barn. Men av og til kan jeg eller orker jeg ikke da det er langt kø.

Føles som fleste mødre forventer at vi ansatte skal begynne å dulle kose med babyen dems at alle elsker lille barnet/babyen dems, men ikke alle ansatte  som liker barn eller vil snakke med små skravlebøtter.. som skal snakke om alt og spørre deg 1000 spørsmål som man ikke har tid. 

En venninne av meg så jo selv at virket som moren til barnet som var i kassen ble fornærmet for jenta snakket til henne men hun holdt på med å ta vekk alarm tingen på klærne, hun mener at barn snakker og sier mye tull så hun orker ikke å svare dem og lage en samtale med dem.

andre som synes dette er drit? Går opp til 10-20 baby/barn her om dagen så ungen som jeg ikke svarer er ikke den eneste som jeg ikke snakket til og svarte

Anonymkode: f29d8...a53

Hmm har jobbet i butikk selv. Har aldri opplevd at foreldre har forventet at jeg skal ha en lang samtale med barna deres, men jeg kunne jo gjerne svare på noen spørsmål mens jeg tar av alarmer og diverse - om det er dems tur i kassa. Utover det trenger man ikke å si mer enn hei og hadet 🤪 Har tre barn selv, og jeg ville ikke blitt fornærmet, men jeg har jo sosiale antenner nok til å ikke «la» barnet mitt bli stående å prate. Men det hender jo en av dem feks har spurt om ting, sønnen pleide å spørre om hva folk het og om de hadde kjæledyr mens vi betalte, så sa han hadet liksom .. 

Anonymkode: be1e2...3e9

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Det kommer vel litt an på hva det er. En ting er å svare kjapt, hvis ikke ungen avbryter deg når han/hun snakker, det kan man jo koste på seg, men hvis det er en unge som gjentar samme spørsmål x antall ganger eller sier hei 10 ganger, da bør jo folk forstå at man ikke kan stå og jatte med når man er på jobb.

Men at folk blir fornærmet fordi butikkansatte ikke svarer en unge, vel, det er jo i overkant, det er vel sånne som truer læreren med advokat når poden har blitt noen år eldre ...

Nei, det er da absolutt ikke «sånne som truer læreren med advokat når poden har blitt noen år eldre». Det er vel heller slike som fremover kommer til å handle et annet sted, siden de ansetter folk uten et snev av alminnelig høflighet. 🤷‍♀️

Anonymkode: 0963a...628

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er lang kø/du har andre ting å gjøre så sier du det da. Det er helt grei beskjed det, men ikke ignorer folk som snakker til deg. Det er frekt enten det er voksne eller barn. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå må du huske på at barn fremdeles er en del av den gruppen mennesker som det er greit å hate i samfunnet. Man har ikke lov til å si at man ikke liker jøder, kvinner etc. men barn er visst fremdeles greit å si at man misliker

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Puny said:

Hvis det er lang kø/du har andre ting å gjøre så sier du det da. Det er helt grei beskjed det, men ikke ignorer folk som snakker til deg. Det er frekt enten det er voksne eller barn. 

Dette her. Skikkelig uhøflig å ikke svare folk, uansett alder. Og hvis man er opptatt, så sier man bare det. Igjen, uavhengig av alder.. 

Anonymkode: 6bd85...e10

• Liker 6
Skrevet

Hmm har jobbet i butikk selv. Har aldri opplevd at foreldre har forventet at jeg skal ha en lang samtale med barna deres, men jeg kunne jo gjerne svare på noen spørsmål mens jeg tar av alarmer og diverse - om det er dems tur i kassa. Utover det trenger man ikke å si mer enn hei og hadet 🤪 Har tre barn selv, og jeg ville ikke blitt fornærmet, men jeg har jo sosiale antenner nok til å ikke «la» barnet mitt bli stående å prate. Men det hender jo en av dem feks har spurt om ting, sønnen pleide å spørre om hva folk het og om de hadde kjæledyr mens vi betalte, så sa han hadet liksom .. 

Må legge til at det er sånne spørsmål jeg ofte fikk selv, og man klarer jo fint å svare mens man piper inn varer og legger i posen, tenker jeg :) «Jeg heter Kari, hva heter du da? Åh, det var fint navn, nei jeg har ikke noen kjæledyr jeg, men jeg ønsker meg en hund da! Hadet bra 😬» Er 90 sekunder av livet mitt typ .. Og det er overhodet ikke for å glede foreldrene, men barnet som står der 😃

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er babyen kunde? Nei. Betaler babyen? Nei. Folk er på JOBB. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre folk sine unger. 

Anonymkode: de3df...58f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er babyen kunde? Nei. Betaler babyen? Nei. Folk er på JOBB. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om andre folk sine unger. 

Eh, ja de er kunder. Om jeg og mannen min går inn og handler på Rema og mannen betaler er jeg fremdeles en kunde. Samme med barn. 

• Liker 11
Skrevet
Puny skrev (13 minutter siden):

Eh, ja de er kunder. Om jeg og mannen min går inn og handler på Rema og mannen betaler er jeg fremdeles en kunde. Samme med barn. 

Nei det er de ikke. Du er en voksen og har forhåpentligvis eget betalingskort om hans skulle feile. Dine er barn er spesielle for DEG, ikke alle andre. Og folk er på JOBB. JOBB JOBB JOBB.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleide bare å ha med babyen når jeg kjøpte bleier til meg selv. Og butikken var veldig opptatt av at jeg fikk gode priser på nettopp bleier, for å lokke meg dit. Om bare babyer hadde brukt mye av engangsartikler som ble kjøpt ukentlig..

Anonymkode: 6bd85...e10

• Liker 5
Skrevet

Jøss for en holdning

Anonymkode: 4c598...0b9

• Liker 8
Skrevet
Puny skrev (30 minutter siden):

Nå må du huske på at barn fremdeles er en del av den gruppen mennesker som det er greit å hate i samfunnet. Man har ikke lov til å si at man ikke liker jøder, kvinner etc. men barn er visst fremdeles greit å si at man misliker

Sant det. Men jeg skjønner det, det er jo så tungvint å vie oppmerksomhet til barn, de er jo tydeligvis bare en plage for enkelte🤦‍♀️

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så når man er på jobb så er man ikke høflig? Fordi barnet ikke betaler?🙈😂 

Nei det er de ikke. Du er en voksen og har forhåpentligvis eget betalingskort om hans skulle feile. Dine er barn er spesielle for DEG, ikke alle andre. Og folk er på JOBB. JOBB JOBB JOBB.

De fleste er heldigvis litt mer hyggelig og åpen enn det du fremstår som. Endel av JOBBEN er vel å ta imot kundene, alle kundene? Hvorfor jobber du en plass der du må samhandle med andre mennesker? Med den fremtoningen der, så skremmer du vel vekk kunder?

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er litt av kundeservicen å hilse på alle den betalende kunden har med seg inn. Hadde du sagt det samme om jeg som støttekontakt hadde tatt med en funksjons og psykisk utviklingshemmet person som sa hei til deg? Ville du ignorert dem? 

Jeg sammenligner ikke barn med psykisk utviklingshemmede, men hvor går grensen på hvem det er unødvendig å hilse på liksom.. Vi er alle mennesker, men vi er forskjellig. Det enkelte i denne tråden her driver med er rett og slett forkastelig. Ignorere et menneske liksom. 

Man trenger slett ikke ha en samtale om man er opptatt eller ikke vil. Men ren høflighet må man for pokker greie å vise alle som går inn i butikken. Bare si det som det er at man ikke har tid akkurat nå, eller man må jobbe videre og et lite hadet er mer enn godt nok. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det forteller at folk er på jobb. Hvorfor skal jeg bry meg om andre folks småunger? jeg overser dem med god samvittighet.

En jobb hvor man behandler kunder. Kunder som er barnefamilier. 

Familier ønsker ikke å handle på steder hvor ansatte er kalde og uvennlige mot deres barn.

Hvis jeg var butikksjef i dagligvare ville jeg hadde ikke ansatt personer med slike holdninger, jeg ville ansatt vennlige mennesker som forstår verdien av kundeforhold og handler etter kundens og butikkens beste.

• Liker 13
Skrevet

Dette er forhåpentligvis skrevet for å provosere? 

Hvis ikke: Har full forståelse for at du synes barn er slitomme og masete. Det gjør jeg også, og jeg har barn selv. Som ansatt i et serviceyrke vet du sikkert at ganske mange voksne også kan være krevende kunder. Du overset vel ikke disse?

Så klart skal du ikke føle deg forpliktet til å gå inn i en lang samtale og svare på 1000 spørsmål. Du er på jobb, og du kan med god samvittighet svare, på en høflig måte, at du er litt opptatt akkurat nå og ikke har tid til å forklare alt i detalj fordi du jobber. Vet selv at det finnes skravlesyke barn men hvor stort kan dette "problemet" egentlig være? Du har 20 barn innom daglig som snakker høl i huet på deg? Det har jeg vanskelig for å tro. Har jobbet i butikk selv, og selv om dagen har vært rett ut dritt, så koster det så lite å gi et smil og si hei og ha en fin dag. Det er ikke så vanskelig, er det vel? 

Liker du selv å bli ignorert hvis du går inn i en butikk og spør om noe? Hvis du mener at vanlig folkeskikk ikke gjelder rundt barn, så synes jeg du bør vurdere om servicebransjen er din greie. Hvis du oppfører deg så ufint som du beskriver, så vil uansett daglig leder ta en prat med deg snart.

Anonymkode: b2e30...fce

• Liker 6
Skrevet

En del av jobben din er faktisk å være hyggelig og si hei til kundene dine. Utrolig spesielt å ignorere barn som sier hei fordi det er barn. 

Anonymkode: 81de0...144

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...