AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Dette har jeg alltid lurt på. Narssissister, psykopater og folk med slike trekk er utrolig flinke på å få seg venner, forhold og få folk til å like seg. De gjør det ofte bra i karrieren og klarer å kave seg opp til lederstillinger. Flinke på å få folk til å tro på en og få folk til å høre på dem og like dem. Hva er det med slike mennesker så gjør dem så populær blant andre? Er det utstrålingen dems? Og hvis det er noen her som har vært borti en slik person, hva er/var grunnen til at du ville omgåes dem? Var det utstrålingen dems, personligheten, noe de sa til deg som gjorde at du likte dem etc? Anonymkode: 1fe01...c2c 2
Gjest ChiLee Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Det forer egoet deres at folk liker dem så de strekker seg langt, hell på en enorm mengde selvtillit. Man må ikke kimse av hvor langt man når med selvtillit. Kjenner ikke noen psykopater, da. Men møtt mer enn en med mange narsissistiske trekk. Tror de har det til felles. Men jeg veit ikke, bare noen tanker 😊
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 de gir seg ikke.. de maser og karrer seg til det de kan få, det gir jo mening.. de mangler hemninger som normale folk og blir derfor ikke lei seg eller såret for ett nei, de takler mange nei for å si det sånn. Har vært sammen med en som hadde sterke narsissistiske trekk(mann) og de kan altså ikke intime forhold. snakk om total mangel på ydmykhet, ekte dybde, takknemlighet osv. men som perife venner på fest kan de være gøy Anonymkode: c864f...814 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Fordi de har en veldig god evne til å speile folk. Egentlig er de sosiale genier, rent bortsett fra at de altså ikke er ekte, og ikke har empati. Anonymkode: 6f6f8...b02 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Fordi de ofte er veldig karismatiske Anonymkode: 80287...cdb
Kullsyrevann Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Fordi de er sjarmerende og plukker opp på usikkerhetene til folk. Dette bruker de til å løfte deg opp, før de bruker det imot deg når de er avslørt. Også liker de makt og skyr ingen midler, noe som er attraktivt i enkelte sammenhenger. De er gode på overfladiske relasjoner, men ingenting er ekte, så det som funker bra i jobbsammenheng f.eks. er ikke så vellykket bak lukkede dører på privaten. Vil beskrive sånne individer som et karismatisk skall. 5 3
lillevill Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dette har jeg alltid lurt på. Narssissister, psykopater og folk med slike trekk er utrolig flinke på å få seg venner, forhold og få folk til å like seg. De gjør det ofte bra i karrieren og klarer å kave seg opp til lederstillinger. Flinke på å få folk til å tro på en og få folk til å høre på dem og like dem. Hva er det med slike mennesker så gjør dem så populær blant andre? Er det utstrålingen dems? Og hvis det er noen her som har vært borti en slik person, hva er/var grunnen til at du ville omgåes dem? Var det utstrålingen dems, personligheten, noe de sa til deg som gjorde at du likte dem etc? Anonymkode: 1fe01...c2c Hva tror du? Penger. De kjøper. Fester, opplevelser, reiser og turer, de spanderer. Det er den letteste måten å skaffe seg venner. Alle vil ha en venn som spanderer. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Kullsyrevann skrev (17 timer siden): Fordi de er sjarmerende og plukker opp på usikkerhetene til folk. Dette bruker de til å løfte deg opp, før de bruker det imot deg når de er avslørt. Også liker de makt og skyr ingen midler, noe som er attraktivt i enkelte sammenhenger. De er gode på overfladiske relasjoner, men ingenting er ekte, så det som funker bra i jobbsammenheng f.eks. er ikke så vellykket bak lukkede dører på privaten. Vil beskrive sånne individer som et karismatisk skall. Dette er jeg enig i. Har bare vært borti en person som hadde sterke trekk av Cluster B, det var en leder. Hun var meget sjarmerende, sosial og på mange vis faglig flink og god leder. En slik person du får lyst til å betro deg til. Men opplevde at hun brukte det hun fikk kjennskap til mot meg og andre. I arbeidsmiljøet hadde vedkommende venninner/spioner. En mester i å sette folk opp mot hverandre; splitt og hersk. Folk av denne typen klatrer gjerne hemningsløst, de bryr seg ikke om folk de sårer på veien da de ikke har normal empati. Privatlivet til vedkommende var en eneste stor clusterfuck. Vedkommende måtte fjernes vha eksterne krefter, tilbake satt flere ansatte merket for livet, ei med PTSD. Anonymkode: e44d2...c30 1
Gjest Christine45 Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 20.16): Dette har jeg alltid lurt på. Narssissister, psykopater og folk med slike trekk er utrolig flinke på å få seg venner, forhold og få folk til å like seg. De gjør det ofte bra i karrieren og klarer å kave seg opp til lederstillinger. Flinke på å få folk til å tro på en og få folk til å høre på dem og like dem. Hva er det med slike mennesker så gjør dem så populær blant andre? Er det utstrålingen dems? Og hvis det er noen her som har vært borti en slik person, hva er/var grunnen til at du ville omgåes dem? Var det utstrålingen dems, personligheten, noe de sa til deg som gjorde at du likte dem etc? Anonymkode: Endret 6. oktober 2022 av Christine45
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 Du trenger ikke involvere deg med de personlig for å forstå. Du kan bare følge litt med i media, så kan du studere de trygt på avstand. Anonymkode: 4d332...fde
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #12 Skrevet 15. september 2022 De vet nøyaktig hva usikre folk vil se og høre. Anonymkode: a25b5...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #13 Skrevet 15. september 2022 Folk ser så opp til det de ser på som selvsikre suksessfulle ledertyper. Lar seg blende og vil så gjerne få dem til å se en. De gjør hva som helst for å få narsissistens oppmerksomhet og dems anerkjennelse. For da er man på dems nivå. Anonymkode: 36cbd...e25 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #14 Skrevet 15. september 2022 0g så er det alle dem som innser at folk er noen forbanna drittsekker, men som ikke gidder å ta denne kampen. De ønsker heller å operere som en forbanna nikkedukke, i stedet for å bare be drittsekken klappe igjen søppel-kjeften deres. Anonymkode: dd785...806 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 20.16): Dette har jeg alltid lurt på. Narssissister, psykopater og folk med slike trekk er utrolig flinke på å få seg venner, forhold og få folk til å like seg. De gjør det ofte bra i karrieren og klarer å kave seg opp til lederstillinger. Flinke på å få folk til å tro på en og få folk til å høre på dem og like dem. Hva er det med slike mennesker så gjør dem så populær blant andre? Er det utstrålingen dems? Og hvis det er noen her som har vært borti en slik person, hva er/var grunnen til at du ville omgåes dem? Var det utstrålingen dems, personligheten, noe de sa til deg som gjorde at du likte dem etc? Anonymkode: 1fe01...c2c Fordi folk flest tenker godt om andre. En nacisist er flink til å spille spill og spille på andres følser. I nære relasjoner kan de spille på frykt. De er gode menneskekjrnnere, og er flinke til å tilby det du trenger. Jeg har vokst opp med en. Og lar meg ikke sjarmere like lett av en slik blendende person. Beste måten å avsløre tidlig på,er å si nei eller noe ikke passer tidlig. En narcisist sliter ofte med å bli avvist, selv med gode grunner. Så enten kutter de deg ut, eller så kommer det en form for skjult hevn. Men har blitt lurt kort periode jeg også, selv om jeg vanligvis avslører de raskt. Fordi de spiller jo med, til de har deg. Den ene familiære narcisten. Har jeg tatt et hardt oppgjør med og sagt jeg ikke vil ha mer kontakt med. Men prøver stadig å smiske seg innpå,med mye vennlighet og hjelpsomme. Jeg takker nei til alt, svarer ikke på tlf osv. Så har gjort meg veldig utilgjengelig. Men benytter gjerne den ene muligheten annenhvert år å prøve å ta meg skikkelig. Vanskelig å ikke bite på galskapen, da det blir skikkelig ille. Men blitt flinkere til å legge på,eller dra uten å si noe. Denne personen gjør mye skjult for andre. Vi som kjenner vedkommende vet hva de små tingene betyr. Mens andre tilstede ser ikke noe galt i ting. Fordi vi vet at de små tingene er små provokasjoner. Og uansett om vi reagerer på det eller ikke. Så vet vi at det blir et helvte av drama. Det kan være feks noen har invitert på jordbær å fløte. Og da kommer denne personen med 5 kurver jordbær. Selv om verten har sagt at det er kjøpt inn. For da snur narcisiten det over til at verten er slem som ikke lar hen være snill å servere jordbær. Og mye hyling , grinining og stygge beskyldninger uten rot i virkeligheten. Elsker å dyrke seg selv som offer. Prøver å påtvinge andre sine meninger, hvis du nekter og er uenig, så er det rett i offer rollen igjen. Alt negativt i livet er andres skyld.feks nektet å snakke med en dødssyk, etterpå påsto vedkommende at pårørende nektet hen kontakt med den dødsyke. All dritten hen sa om den som var dødssyk og at hen ikke ville selv. Var overbevisende feid vekk for utenforstående. Så ja, skeptisk folk klager mye andre. Anonymkode: 6795b...c43 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #16 Skrevet 15. september 2022 Videoen i linken er relevant. Kort sagt fremstår mennesker litt enkle. https://edition.cnn.com/videos/us/2022/02/24/strongmen-leaders-sociopaths-putin-research-reality-check-orig.cnn Anonymkode: 4ef7f...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå