AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Jeg var på butikken ista og skulle handle litt ingredienser. Og der var også en småbarnsfamilie (mor, far, ei liten jente og baby). Moren var ikke mye eldre enn meg, og den lille jenta fikk sølt ut noe på gulvet i butikken. Moren klikka og sa til barnet "er du skutt i hue" - hun sa mye annet også, men fikk det ikke helt med meg. Tydelig at hun ikke vet hvordan man snakker til så små barn? Barnefaren ble tydelig flau og begynte å gå litt videre, imens barnemoren skulle rydde på gulvet etter dattera? Så går de, så hører jeg barnemor sier til dattera og far "det er som å pisse på de som jobber her å gjøre sånt". Altså, hallo? Jeg var i min egen verden med handleliste og alt, så fikk ikke alt med meg, men jeg reagerte veldig på denne barnemoren. Hvorfor snakker folk sånn til sine små barn? Håper de får veiledning fra noen profesjonelle.. Anonymkode: cdb94...22a 1 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Sånne mennesker burde aldri få barn.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Athena Catalina skrev (2 minutter siden): Sånne mennesker burde aldri få barn. Jeg er helt enig. Hadde jeg fått med meg mer av hendelsen, hadde jeg kanskje sagt noe - angrer på at jeg ikke sa noe… Stakkars barn.. Anonymkode: cdb94...22a 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 "det er som å pisse på de som jobber her å gjøre sånt" Har jo rett i det da, men absolutt feil måte å si det på Anonymkode: e07b8...2f9 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Tja, det var sikkert et øyeblikksbilde i en veldig tung og vanskelig dag. Det er jo leit for alle parter, men jeg tenker at det kan skje hvem som helst om man blir presset langt nok, selv om vi ikke har tenkt at ord skal falle ut på den måten. Tenker det trenger ikke være noe behov for noen profesjonell hjelp, eller at dette skjer regelmessig. Selv om det finnes fæle folk i verden, så er det hvertfall det jeg hadde tenkt etter og ha halvveis vært vitne til en episode som det, for man kan ikke vite mer. Anonymkode: 935d9...6d2 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er helt enig. Hadde jeg fått med meg mer av hendelsen, hadde jeg kanskje sagt noe - angrer på at jeg ikke sa noe… Stakkars barn.. Anonymkode: cdb94...22a Bare ikke legg deg oppi andres liv. Du har ingenting med det. Anonymkode: f1945...f74 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 White trash Anonymkode: 4e163...098 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare ikke legg deg oppi andres liv. Du har ingenting med det. Anonymkode: f1945...f74 Tvert i mot. Er det noe man SKAL legge seg opp i så er det barn som blir dårlig behandlet. Anonymkode: 2627a...04f 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Bare ikke legg deg oppi andres liv. Du har ingenting med det. Anonymkode: f1945...f74 Ehh jo. Når man ser et uskyldig barn bli snakket til på en så nedsettende måte, burde man helst si ifra. Ingen voksne hadde funnet seg i slik prat, hvorfor skal barn det? Duste kommentar. Anonymkode: cdb94...22a 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): "det er som å pisse på de som jobber her å gjøre sånt" Har jo rett i det da, men absolutt feil måte å si det på Anonymkode: e07b8...2f9 At et barn har et uhell og søler noe i butikken er som å pisse på dem som jobber der?? Jeg håper de aller fleste som bla jobber i butikk ser litt større på det enn deg, og denne moren. Anonymkode: f694f...14a 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Hun hadde vel en dårlig dag da, let it go. Anonymkode: 80d2c...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 Jeg overhørte en britisk far i en park kalle barnet sitt for you stupid, you idiot osv. Fikk utrolig vondt av det lille barnet. Anonymkode: e353d...7d6 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): At et barn har et uhell og søler noe i butikken er som å pisse på dem som jobber der?? Jeg håper de aller fleste som bla jobber i butikk ser litt større på det enn deg, og denne moren. Anonymkode: f694f...14a Hva mener du? Det var moren som sa dette til barnet sitt. Jeg har aldri sagt noe sånt? Har du lesevansker? Anonymkode: cdb94...22a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Jeg jobber i dagligvarebutikk, og uansett hvor tung og kjip dagen min er blir jeg aldri sur på barn som mister og ødelegger varer. Det er slikt som skjer med barn som ikke har utviklet sine motoriske ferdigheter fullt ut enda. Så jeg synes overhodet ikke det er å "bli pisset på", som denne moren tydeligvis mener. Reagerer i grunnen litt på det utsagnet. Anonymkode: 509d3...bd8 3 1
Hannah80 Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva mener du? Det var moren som sa dette til barnet sitt. Jeg har aldri sagt noe sånt? Har du lesevansker? Anonymkode: cdb94...22a 🤭🤭🤭 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva mener du? Det var moren som sa dette til barnet sitt. Jeg har aldri sagt noe sånt? Har du lesevansker? Anonymkode: cdb94...22a Jeg har ikke lesevansker, men forstod det som at det var moren som sa det til faren. Kanskje. Litt vanskelig å forstå. Men hva om ab hadde lesevansker, hva hadde det med saken å gjøre? Kanskje bedre å anta en misforståelse? Kan det være slemme kommentarfelt som har påvirket morens vokabular? Det er så trist å se unge påvirkes av foreldres drittslenging. Anonymkode: 5363d...bfb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva mener du? Det var moren som sa dette til barnet sitt. Jeg har aldri sagt noe sånt? Har du lesevansker? Anonymkode: cdb94...22a Sliter du med leseforståelsen? Hva med å lese innlegget jeg siterte? Anonymkode: f694f...14a 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Hun hadde vel en dårlig dag, eller sliter med noe psykisk og kronisk sykdom. Det kan tippe over for alle. Så fra at pappaen virket flau da er han jo klar over problemet og barna blir nok ivaretatt. Det er lov å gjøre feil som foreldre, man er bare mennesker, det viktigste er å reparere relasjonen. De lærer nok av dette, det var en dum dag. Kanskje mor blir hjemme og hvile neste gang de skal i butikken. Anonymkode: c5923...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 Barnemoren Anonymkode: bff26...d5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå