Gå til innhold

Dagpenger når man får deltidsjobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om en 50% fast stilling. Kan jeg sende meldekort for de dagene jeg ikke jobber, og få penger fra nav for disse? 

Anonymkode: 99c65...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har fått tilbud om en 50% fast stilling. Kan jeg sende meldekort for de dagene jeg ikke jobber, og få penger fra nav for disse? 

Nope. 

Som jo er helt idiotisk, du får 62 % inntekt på dagpenger, 50 % inntekt på jobb

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det kan du. Regner med at du allerede er på dagpengeordningen. Men du fortsetter å få samme sats som før. Husk å gi beskjed til nav at du har fått jobb så de kan endre måten de finner tiltak til deg. Hvis du jobber mer enn 50% så mister du dagpengene for den perioden. Når du har hatt 6 uker uten utbetaling fra nav så mister du dagpengene helt. 

Anonymkode: 120f8...af9

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Mrs Robinson said:

Nope. 

Hva surrer du om? 😂😅 klart man kan sende meldekort på de dagene man ikke har jobb. 

Anonymkode: 120f8...af9

• Liker 1
Skrevet

Du kan jobbe inntil 50%, så få 50% av dagpengene. Går du over dette mister du alle dagpengene.

Se på NAV.no

Anonymkode: 45f43...70b

• Liker 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (11 minutter siden):

Nope. 

Du har ikke peiling på hva du snakker om, som de fleste her inne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jobbe inntil 50%, så få 50% av dagpengene. Går du over dette mister du alle dagpengene.

Se på NAV.no

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke peiling på hva du snakker om, som de fleste her inne.

Neida, vi var jo bare gjennom samme mølla for ikke så alt for lenge siden 🤷‍♀️

Skrevet

Hvis du har krav på dagpenger så må du jo søke om dette først. Veldig rart at hvis man har en 50% stilling får dagpenger utenom.

Anonymkode: f04ce...f68

Skrevet

Du kan jobbe 50% av det NAV har vurdert arbeidstiden din. Det står antall timer pr uke de har brukt for å vurdere saken din. Du kan jobbe 50% av dette. Så hvis du ikke har jobbet fulltid før så må du sjekke dette for å ikke gå på en smell. Jobber du en time over de 50% så trekkes alt.

Anonymkode: 3de0c...798

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du kan jobbe 50% av det NAV har vurdert arbeidstiden din. Det står antall timer pr uke de har brukt for å vurdere saken din. Du kan jobbe 50% av dette. Så hvis du ikke har jobbet fulltid før så må du sjekke dette for å ikke gå på en smell. Jobber du en time over de 50% så trekkes alt.

Anonymkode: 3de0c...798

Riktig.

Skrevet
Mrs Robinson skrev (20 timer siden):

Nope. 

Feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...