Gå til innhold

Lønner det seg med fryser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lønner det seg å ha en liten fryser? Tenker å kjøpe mat på tilbud og fryse ned mat siden jeg lager middag for en, stort sett. Men drar de mye strøm? Vil det lønne seg?

Anonymkode: 4e0fa...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lønner det seg å ha en liten fryser? Tenker å kjøpe mat på tilbud og fryse ned mat siden jeg lager middag for en, stort sett. Men drar de mye strøm? Vil det lønne seg?

En fryser i tillegg til et kombiskap, eller har du ikke frys fra før?

Som enslig vil jeg tro du vil spare på å ha frys sånn sett. Du kan ha brødmat i frysen, kjøpe store pakninger av kjøtt og andre ting for å så fryse til senere bruk. 

Whirlpool har veldig enkel byggekvalitet, så jeg ville ikke ha godt for det merket selvom de er rimelige.

Her er gammel energimerking sammenlignet med den nye. Ikke bli redd av å se en frys med F.

TableComparison1.jpg

Anonymkode: 83b82...1c3

Skrevet

Ja, det vil lønne seg på sikt. Både mtp å benytte seg av tilbud og å kunne spare rester og unngå matsvinn. Akkurat nå har jeg f.eks to porsjoner av to ulike gryter, noen porsjoner pulled pork, noen porsjoner ferdigstrimlet grillkylling og litt tacokjøtt som har blitt til overs fra diverse middager. Litt ris, salat eller pasta så er det kjapp mat.

Anonymkode: 7e42c...26a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En fryser i tillegg til et kombiskap, eller har du ikke frys fra før?

Som enslig vil jeg tro du vil spare på å ha frys sånn sett. Du kan ha brødmat i frysen, kjøpe store pakninger av kjøtt og andre ting for å så fryse til senere bruk. 

Whirlpool har veldig enkel byggekvalitet, så jeg ville ikke ha godt for det merket selvom de er rimelige.

Her er gammel energimerking sammenlignet med den nye. Ikke bli redd av å se en frys med F.

TableComparison1.jpg

Anonymkode: 83b82...1c3

Har et lite integrert kjøleskap, ca like stort som toppen av et kombiskap ca, eller litt større, men jeg tenkte på en liten fryser. Som er ca som den nedre delen av et kombi skap.

Takk for hjelpen 😊

Ts

Skrevet

Vi er to og for oss lønner det seg veldig. 
Hender vi får noe kjøtt etter jakta. Jeg baker en del brød så jeg fryser ned det så man har en stund. 
Hender vi er i Sverige og besøker familie så da kjøper vi gjerne med en del pakker med kjøttdeig og sånt, deler det opp i porsjoner og fryser ned. 
Har jeg en del ingredienser som må brukes opp så lager jeg større porsjoner av gryteretter, supper, gratenger osv og det vi ikke spiser til middag har jeg over i passe små bokser og fryser ned. Da har man enkel middag den dagen man har det travelt eller ikke orker å bruke energi på å lage mat. 
Finner jeg mat som er i halv pris-hylla på butikken så kan jeg ta med meg noe derfra og fryse det ned

Anonymkode: c42a9...d4c

Skrevet

Jeg er alene og har en sånn halv fryser som du tenker på, og den er gull. Har sett at de koster mellom 2 og 500kr i året i strøm, men usikker på om det stemmer, og det er jo økende priser også. Uansett så vil du spare på at du kan handle mer på tilbud og større pakker og fryse ned. 

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte frysen vår for 1500,- for snart 20 år siden. Vi kjøper alltid inn masse brød, kjøttdeig, fiskeprodukter og andre kjøttprodukter ved tilbud. I tillegg fryser vi alt mulig vi ikke rekker å spise. Vi fryser også mat til overs, og lager i tillegg billige pizzabunner, hjemmelagede hamburgerbrød og pølsebrød, pizzasnurrer, boller, vårruller osv som vi fryser. Vi har tilgang på fisk, og lger ofte enorme porsjoner med fiskekaker. Tipper vi sparte inn fryseren vår på under ett år! 

Anonymkode: fa90a...bf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøpte frysen vår for 1500,- for snart 20 år siden. Vi kjøper alltid inn masse brød, kjøttdeig, fiskeprodukter og andre kjøttprodukter ved tilbud. I tillegg fryser vi alt mulig vi ikke rekker å spise. Vi fryser også mat til overs, og lager i tillegg billige pizzabunner, hjemmelagede hamburgerbrød og pølsebrød, pizzasnurrer, boller, vårruller osv som vi fryser. Vi har tilgang på fisk, og lger ofte enorme porsjoner med fiskekaker. Tipper vi sparte inn fryseren vår på under ett år! 

Må bare legge til at vi er storfamilie med 4 barn. Men, da jeg bodde for meg selv før jeg traff mannen, hadde jeg stor glede av frysen i nedre del av høyt kjøleskap. Er man flink å kjøpe inn på tilbud, fryse matrester eller lage store porsjoner med hjemmelaget mat/bakst vil det alltid tjene seg med en fryser! 

Skrevet

Absolutt ikke for oss. Det er veldig kjekt å ha en fryser til isbiter, is og brød i reserve, men min mann har det med å fylle fryseren, og så bruker vi det ikke. En gang i året går jeg gjennom fryseren og kaster mye gammelt. 

Veldig lite økonomisk for oss. 

Anonymkode: 4afb5...787

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Absolutt ikke for oss. Det er veldig kjekt å ha en fryser til isbiter, is og brød i reserve, men min mann har det med å fylle fryseren, og så bruker vi det ikke. En gang i året går jeg gjennom fryseren og kaster mye gammelt. 

Hvorfor bruker ikke dere det dere har i frysen? Det blir selvsagt ikke økonomisk hvis dere kaster alt…. men jeg forstår ikke hvordan man har samvittighet til å kaste mat, fordi man ikke har lyst å bruke opp det man har… Matsvinn :( 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så svaret er at det lønner seg, men dere orker ikke benytte dere av det og ender med høyere utgifter siden dere gjør motsatt. 

Anonymkode: 26899...b48

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja,absolutt.

Vi har fryseskap.

Handler mye i 50% disken,og hiver i frysa.

Skrevet

Vi får snart nytt kjøleskap og er usikker på om det blir en liten ny fryser. Har brød, is til ungene, bær og grønnsaker der. 

Regner med det blir, men synes generelt at fryst kjøtt/rester ikke er like godt.

Anonymkode: d2045...032

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...