Gå til innhold

Kjøpte busskort i app. Beløpet ble trukket, men ingen gyldig billett.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et månedskort for 500 kroner, men så kom det en feilmelding om at kjøpet ikke ble fullført. Allikevel ble pengene trukket og ingen gyldig billett dukket opp i appen.

Blir dette refundert automatisk eller må jeg ringe sentralen? Skal jo ikke være sånn.

Anonymkode: c30cd...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke verre ennå ta kontakt, så får du ordnet saken. Å skrive på KG løser ingenting :)

Anonymkode: f4c9a...d02

  • Liker 1
Skrevet

Ofte så får du bare reservert beløpet og hvis kjøpet ikke gikk gjennom så trekker de reservasjonen tilbake slik at beløpet blir frigitt.

Bare følg med på om transaksjonen forsvinner etterhvert...  Den skal du finne i nettbanken/mobilbanken med tekst i kursiv evt. også med ordet "reservert". Hvis den går videre til å ikke være reservert - altså faktisk være trukket, først da har du et probem.

Skrevet

Det har skjedd et par ganger med meg. Beløpet har blitt refundert hver gang (skjedd ved 3 månedsbeløp). Da viser jeg til kontopversikt viss det blir billet kontroll der og da, for beløpet er reservert, så går det noen timer og beløpet på konto er det samme som før jeg kjøpte billetten da kjøper jeg ny billett og da går det helt fint. Mystiske greier men som sagt, gi det litt tid så pleier det å ordne seg automatisk 😉

Anonymkode: 9f68e...05f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det har skjedd et par ganger med meg. Beløpet har blitt refundert hver gang (skjedd ved 3 månedsbeløp). Da viser jeg til kontopversikt viss det blir billet kontroll der og da, for beløpet er reservert, så går det noen timer og beløpet på konto er det samme som før jeg kjøpte billetten da kjøper jeg ny billett og da går det helt fint. Mystiske greier men som sagt, gi det litt tid så pleier det å ordne seg automatisk 😉

Anonymkode: 9f68e...05f

Oj, da går det raskere nå.

Det skjedde med meg like før pandemien, da ble 3*månedskort reservert, og det tok nesten en uke før pengene ble frigitt. Passe kjipt når det var snakk om nesten 5000,-... snakket med både bank og busselskapet, ingen kunne ordne fortgang i det, og jeg fikk tydelig beskjed om at jeg måtte kjøpe ny billett, de godtok ikke kvittering på reservert beløp etter at de tekniske problemene var over...

Skrevet (endret)
Taluno skrev (3 minutter siden):

Oj, da går det raskere nå.

Det skjedde med meg like før pandemien, da ble 3*månedskort reservert, og det tok nesten en uke før pengene ble frigitt. Passe kjipt når det var snakk om nesten 5000,-... snakket med både bank og busselskapet, ingen kunne ordne fortgang i det, og jeg fikk tydelig beskjed om at jeg måtte kjøpe ny billett, de godtok ikke kvittering på reservert beløp etter at de tekniske problemene var over...

De godtar ingenting annet enn gyldig billett før du stiger ombord på bussen. AtB Trondheim.

Du får bot hvis den ikke er gyldig eller kjøpt ombord.

Endret av Gjest5656
Skrevet
Gjest5656 skrev (1 time siden):

De godtar ingenting annet enn gyldig billett før du stiger ombord på bussen. AtB Trondheim.

Du får bot hvis den ikke er gyldig eller kjøpt ombord.

Som jeg sa ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke verre ennå ta kontakt, så får du ordnet saken. Å skrive på KG løser ingenting :)

Anonymkode: f4c9a...d02

Da kan vi like gjerne legge ned kg. 

Du skjønner at man skriver på KG blant annet fordi andre kanskje vet eller har erfaring med det man spør om?

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...