AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Spørsmålene er rettet mot samtlige kvinner som ikke har noe imot av å date mørkhudede. Hvis jeg prater/flørter med intensjonen om å spørre dere ut på en date. Er det noe ekstra dere tenker over som setter dere på bakfoten fra start? som f.eks religion, kulturkræsj o.l. Eller spiller det ingen rolle under førsteinntrykket? Anonymkode: 92b02...7c4
Gjest fransine Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørsmålene er rettet mot samtlige kvinner som ikke har noe imot av å date mørkhudede. Hvis jeg prater/flørter med intensjonen om å spørre dere ut på en date. Er det noe ekstra dere tenker over som setter dere på bakfoten fra start? som f.eks religion, kulturkræsj o.l. Eller spiller det ingen rolle under førsteinntrykket? Anonymkode: 92b02...7c4 Religion og kulturkræsj er røde flagg hos meg, men det er de også om jeg treffer en "hvit mann" fra andre deler av Norge enn jeg kommer fra selv... Endret 13. september 2022 av fransine
Blåjojo Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 fransine skrev (6 minutter siden): Religion og kulturkræsj er røde flagg hos meg, men det er de også om jeg treffer en "hvit mann" fra andre deler av Norge enn jeg kommer fra selv... Signerer denne😊 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Jeg har datet mange mørkhudede menn og som med hvite menn blir jeg alltid litt skeptisk om de er veldig religiøse. Utenom det er det viktig for meg hvor integrert familien er og at de ikke har ett problem med at sønnen dater norske, hvite kvinner. Av kulturforskjeller er det viktig at de ikke mener at mannen står over kvinnen, at de ønsker en selvstendig kvinne, at de er imot fysisk avstraffelse av barn og ikke har ett problem med at jeg har mannlige venner og kler meg som jeg vil. Jeg har møtt mange som har oppfylt alle disse kriteriene. Anonymkode: 65a9a...a45 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Hadde aldri datet en muslimsk person. Anonymkode: e4e73...3d3 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 For meg spiller ikke farge eller kultur noe rolle og jeg syns veldig ofte at menn med utenlandske røtter er mer gentlemen, romantiske og lidenskapelige enn norske så det er et pluss:) Hvis han har veldig gammeldagse foreldre vil det bli et tema etterhvert om man blir kjærester om hva de synes om at han gifter seg med en norsk dame osv men jeg opplever at de fleste innvandrererfamiliene er åpne og ikke så strenge på det. Han og familien kan tro på hva slags religion de vil og jeg vil respektere og lære men det må få være opp til meg om jeg vil praktisere det samme. Anonymkode: 15c06...94e 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Hudfarge bryr meg ikke. Men er det en muslim hadde jeg takket nei, uten unntak. Det samme hadde jeg gjort med alle religiøse mennesker. Anonymkode: c653a...7fc 4 1 1
orien90 Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Takk for alle svar! Personlig er jeg ikke religiøs, er født og oppvokst i Norge, med foreldre som nå har bodd lengre i Norge enn i hjemlandet sitt. Forstår jo at veldig religiøse- og store kulturforskjeller er dealbreaker for flere. Men dette er vel litt vanskelig å avdekke helt i starten. Ordla meg litt dårlig i original posten, for Jeg tenkte igrunn mer på selve førsteinntrykket. Men ut i fra svarene jeg ser her så overtenker jeg det nok bare. -TS 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 orien90 skrev (3 minutter siden): Takk for alle svar! Personlig er jeg ikke religiøs, er født og oppvokst i Norge, med foreldre som nå har bodd lengre i Norge enn i hjemlandet sitt. Forstår jo at veldig religiøse- og store kulturforskjeller er dealbreaker for flere. Men dette er vel litt vanskelig å avdekke helt i starten. Ordla meg litt dårlig i original posten, for Jeg tenkte igrunn mer på selve førsteinntrykket. Men ut i fra svarene jeg ser her så overtenker jeg det nok bare. -TS Egentlig ikke. Jeg spør, dersom jeg lurer. Anonymkode: c653a...7fc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 Dogmatisk religiøse holder jeg meg unna (gjelder alle religioner), ellers bryr jeg meg ikke om hudfarge eller etnisitet. Anonymkode: 77486...44a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 For meg er det religion/kultur som er problemet, ikke hudfarge. Man kan være mørk i huden, men være kristen/ateist og oppvokst i Norge. Sånne menn er greit, men om man er muslim eller kommer fra en helt annen kultur, blir et vanskelig Anonymkode: 997c3...08d 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 Religion kan være en dealbreaker for meg. Jeg er ikke spesielt troende, så jeg kunne heller ikke vært sammen med en for religiøs kristen person. Kulturforskjeller er jeg åpen for og man må jobbe fra begge parter å møtes på halvveien. Anonymkode: 175ec...6a7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 Ønsker ikke å date en religiøs fyr, så vil umiddelbart lure på om personen er praktiserende. Men etter å ha scrollet tinder ser jeg at overfloden er hvite menn med "✝️" kontra muslimer, ser jo ingen som skriver at de er det?... noe jeg syntes er dumt for det er viktig for meg. Også er jeg skeptisk fordi 1/3 mørkhudede skriver engelsk til meg, det er mitt andre krav. Ønsker norsk kjæreste, det er vel enklest tenker jeg men også noe kultur i bildet når jeg tenker meg om. Anonymkode: 2a0a6...0b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 Jeg har vært sammen med to sorte, utenlandske menn og to latinamerikanere. To av dem har vært religiøse, men jeg er selv religiøs, så det har ikke vært noe problem. Det har egentlig ikke vært noe annerledes å være sammen med dem enn å være sammen med etniske nordmenn, annet enn at kulturforskjeller kan være både en berikelse og en vanskelighet. Altfor store forskjeller i kultur er derfor noe jeg er litt obs på, men det gjelder jo forsåvidt også blant etnisk norske. Jeg tror du overtenker, kjære Ts. Med mindre du treffer på noen rasistiske idioter, så blir ikke din hudfarge noe problem. Dvs, jeg har opplevd noen ganger at folk roper ting i fylla når jeg går der med min mørkhudede kjæreste, som Go home og n*ger og sånt 😟, og det er utrolig teit og vondt, men har heldigvis ikke skjedd mange ganger. Anonymkode: 13fb1...085
AprilLudgate Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 Jeg har ingen umiddelbare tanker om at noe kan være et problem i utgangspunktet. Men om språket er litt gebrokkent skjønner jeg jo at vedkommende ikke er født her, og da kunne jeg personlig blitt mindre «interessert» (fordi jeg opplever fordommer og tildels ufine/nedsettende kommentarer om hvordan «norske jenter er»). Jeg er typisk nordisk feminist med verdier rettet mot det - jeg passer ikke sammen med en som er vokst opp i Pakistan eller kristenkonservativ plass. Jeg har også flere venner som har fått seg pakistanske kjærester, og det har vært HELVETE. Type trusler osv, krav om konvertering. Da islam. Pinsemenighet er og neitakk. Så: adoptert? Null problem. Annengenerasjons innvandrer med foreldre/slekt som synes hvit kjæreste er null problem? Greit. «Mørkhudet» tilsier jo ingenting. Men jeg hadde nok antatt at noen med et afrikansk/typisk asiatisk/søreuropeisk utseende (bortsett fra noen land og kulturer) hadde langt mer friheter i eget liv og kjærligheten enn en mann/kvinne fra pakistansk kultur for eksempel, og personer hvor flesteparten forventes å utøve sin religion. Føler det er stor forskjell på Somalia og Kenya/Tanzania eksempelvis. Har sikkert fordommer, men jeg opplever at endel kristenkonservative/muslimske opplever negativ sosial kontroll.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Spørsmålene er rettet mot samtlige kvinner som ikke har noe imot av å date mørkhudede. Hvis jeg prater/flørter med intensjonen om å spørre dere ut på en date. Er det noe ekstra dere tenker over som setter dere på bakfoten fra start? som f.eks religion, kulturkræsj o.l. Eller spiller det ingen rolle under førsteinntrykket? Anonymkode: 92b02...7c4 Jeg undres over hvorfor du tror at "samtlige kvinner" er hvite og tilhører en annen religion eller kultur enn "mørkhudede". Anonymkode: 2f5ef...c4a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Ingen har nevnt islam!! Herlighet, islamofobien har gått til hodene på folk. Jeg kjenner, og har datet flere mørkhudete menn, farge på huden har ingen betydning for de fleste kvinner. Vær deg selv, interessert, ikke sjåvinistisk og klein, som jeg sier til mine norske venner som sliter med å få seg kjæreste. Anonymkode: 12035...c34 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 Kulturforskjeller kan være deal brakers. Hvis han er «muslim», er det avgjørende at det dreier seg om en sekulær, moderne muslim (dvs muslim av kultur og ikke religion/tro). Det er helt uaktuelt å date noen med middelaldersynspunkter på likestilling og andre moderne/liberale vestlige verdier. Anonymkode: de9d3...31c 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 Finner jeg en person attraktiv og interessant i praten, så er nå mulighetene absolutt der for en date. For å kunne fortsette ut over en date så hjelper det ha en lignende oppvekst og tanker om livet, men utelukker ikke umiddelbart om vi er litt forskjellige på noen punkter. Anonymkode: 92f58...6c3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 Jeg har både datet, og vært sammen med noen med en annen hudfarge. Det jeg er mest skeptisk til, er om mannen er sterkt religiøs. Men det gjelder hvite menn og. Siden jeg selv ikke er religiøs, så passer jo ikke jeg sammen med en som er sterkt religiøs. Anonymkode: 5220e...18d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå