Gå til innhold

å få god pizzabunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjøpte ferdig pizzabunn som heter peppes. Men jeg klarte ikke få den til å få smak i seg selv. 

jeg brukte stekeplate i plate. 

Hva skal jeg gjøre for at pizzaen blir god?

Anonymkode: 12ccd...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smak i seg selv?

Pizzabunn er kjempeenkelt å lage.

7,5 dl mel

1 pakke gjær

Litt salt

4 ss olje

Ca 3 dl lunka vann

Anonymkode: 7f18e...dbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Smak i seg selv?

Pizzabunn er kjempeenkelt å lage.

7,5 dl mel

1 pakke gjær

Litt salt

4 ss olje

Ca 3 dl lunka vann

Anonymkode: 7f18e...dbd

aha, bruker du pizzastein for å få den krispi? kjøper du pizzafyll for å få mer smak i pizzaen?

holder det med kun stålplate?

nå har jeg kun satt peppes pizza saus på deigen, med revet ost og chrizo pølse. 

Jeg får jernteppe for hva annet jeg kan som fyll på pizza. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

aha, bruker du pizzastein for å få den krispi? kjøper du pizzafyll for å få mer smak i pizzaen?

kan ha alt du vill egentlig. Men for eksempel kjøttdeig, bacon, pølse, skinke, spekeskinke, tomat, paprika, løk, spinat, mais osv...

Anonymkode: 37c71...f28

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vanligvis lager jeg deigen selv men om jeg kjøper ferdig så tar jeg på en god pizzasaus og krydrer med salt, pepper, oregano og hvitløk. Tar på ost og så fyll.

Steker på nederste hylle og undervarme kun for å få en sprø bunn.

Anonymkode: abcce...7df

Skrevet

Søk opp Vardøens pizzadeig og lag den. Det tar litt tid, men er vel verdt det. ;)

Jeg koker min egen pizzasaus, gjerne nok til mange pizzaer når jeg først setter i gang, og fryser i passe porsjoner. Når jeg vil ha pizza så lager jeg en deig, trykker den ut på plata etter heving og har på

*saus
*ost
*pepperoni og/eller stekt biffkjøtt og/eller bacon i små biter og/eller kjøttboller og/eller chorizo (aldri alt på en gang :ler:)
*smørstekt sjampinjong
*masse oliven
*tomat

Når jeg spiser pizzaen har jeg raust med nykvernet pepper over. Peppes pizzabunn er, for meg, en nødløsning og noe jeg bruker til hvit pizza eller tarte flambee.

Skrevet

Jeg er pappan som nesten alltid lager pizzadeigen og egentlig aldri blir helt fornøyd med noe slags gjærbakst jeg prøver meg på. (Tror vel jeg er for utålmodig med elting...)

Men her ble det en revolusjon å gå over til å bruke pizzamel/"tipo 0" i stedet for vanlig hvetemel. Blir mye finere bunn samme hvor lettvint jeg gjør det med deigen. God deigoppskrift pleier å stå på disse melposene. Bare prøv! 

Anonymkode: 5f939...043

• Nyttig 1
Skrevet

Pizza med ketchup i bunn og pølsebiter, løk og ost på toppen er godt 😊

Anonymkode: 47e14...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...