Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen nesten 4 år. På de årene har veldig mange jenter ikke klart å respektere forholdet vårt, og har prøvd seg på han utallige ganger selvom de godt vet/har visst at vi er sammen. Mange av dem har jeg vært god venn med før, men ikke nå lengre. Nå har flere jenter begynt å flørte/trenge seg på han, og han skjønner ikke at dette er veldig ukomfortabelt for meg. Jeg har opplevd dette så mange ganger før, og jeg begynner å bli skikkelig lei. Han går på skole med dem også, og jeg går ikke på samme skole så jeg får aldri sett hvordan de er når de er sammen. Men det jeg ser på sosiale medier irriterer meg. Jeg har spurt kjæresten min flere ganger om han kan slette de fra en app eller ett sosialt medie, men han NEKTER! Han skjønner ikke hvor ukomfortabelt det er for meg at han driver å snakker/reagerer på bilder osv med de jentene. Når jeg har gått gjennom dette før. De har også snakket helt sykt mye på Snapchat, og han snakker med dem som han snakker med meg. Det er ingen forskjell. Hva skal jeg gjøre når han blånekter å slette dem fra en app. Grunnen hans er fordi han sier det er slemt, eller at de kommer til å skjønne at det er jeg som vil at han skal slette de og at han synes det er rart. Men han klarer jo ikke å la være å snakke med dem, eller reagere på bilder og sånn uansett hvor mye jeg sier at det er ekkelt ovenfor meg. Hjelp!!!

Anonymkode: 95c88...3f1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å skjønne ut fra innlegget ditt om kjæresten din faktisk flørter med disse jentene, og i hvilken grad de prøver seg på ham, eller om alt dette bare er din frykt/tolkning. Her har uansett du og kjæresten din åpenbart forskjellige holdninger til hva som er ok atferd, og jeg tenker at det er noe dere burde snakke om på generell basis. Dere må ha en felles forståelse for hva som er ok og hva som ikke er, det kan ikke være opp til deg hvem av vennene hans han får lov til å beholde.

Anonymkode: 6da5a...b79

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg hadde også nektet å slette venner fra SoMe. Hvis typen ikke takler at at jeg er venn med andre mannfolk og at andre menn prøver seg på meg, så får han bare la være å bli sammen med meg.

Skrevet

Om han flørter med de på lik linje som med deg og ikke bare snakker og er hyggelig, så kan jeg forstå at du reagerer. Om ikke må du nok jobbe med din egen usikkerhet. Det er jo deg han har valgt å være kjæreste med.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva mener du med at disse jentene ikke respekterer forholdet deres?

Skrevet

Dump han. Handler ikke om at de ikke respekterer forholdet- det handler om at han ikke respekterer deg.

Anonymkode: 6db6f...9b7

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg hadde gått på skole og typen min hadde nektet meg å hatt klassekamerater på sosiale medier, så hadde jeg også satt foten ned. De hadde jo lurt på hva i all verden som feilte meg. Om jeg ble kontrollert og ikke hadde egne meninger. Om han flørter med jentene i klassen, så gjør han jo fortsatt det selv om han sletter de på snapchat. Han ser de jo hele dagen på skolen og på studentfester, osv. Hvis han ikke er til å stole på, så bør du dumpe han uansett.

Anonymkode: ec41e...6e2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er «veldig mange jenter» som ikke respekterer deres forhold, så tenker jeg at forklaringen ligger hos en av dere. Enten flørter han tilbake eller så overreagerer du. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en kamerat som slettet meg fra Facebook. Ble ganske fornærmet egentlig, for vi hadde hatt et hyggelig vennskap. Mange år senere snakket jeg med noen som kjente ham, og sa dette. Den jeg snakket med fortalte at det kunne være fordi kona (som hun hadde blitt da) var så sjalu. Nå har vi barn i samme barnehage og jeg er nesten redd for å snakke med dem 😅 Kjipt å være den personen, tenker nå jeg. Er det ikke bedre å ta valget om at du enten stoler på ham, eller ikke gjør det?

Det vil jo ikke være bra om du kveler ham med sjalusi. Om han en eller annen gang kommer til å være utro, vil ikke det være fordi han har kvinnelige venner på sosiale medier. Du må nesten bare satse på at han er en bra person. Eller om du har sterk mistanke om noe og at han ikke er til å stole på; kutte ham ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dump han. Handler ikke om at de ikke respekterer forholdet- det handler om at han ikke respekterer deg.

Det er hun som ikke respekterer han. Et voksent menneske har platonisk kontakt med de hun eller han vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og kjæresten min har vært sammen nesten 4 år. På de årene har veldig mange jenter ikke klart å respektere forholdet vårt, og har prøvd seg på han utallige ganger selvom de godt vet/har visst at vi er sammen. Mange av dem har jeg vært god venn med før, men ikke nå lengre. Nå har flere jenter begynt å flørte/trenge seg på han, og han skjønner ikke at dette er veldig ukomfortabelt for meg. Jeg har opplevd dette så mange ganger før, og jeg begynner å bli skikkelig lei. Han går på skole med dem også, og jeg går ikke på samme skole så jeg får aldri sett hvordan de er når de er sammen. Men det jeg ser på sosiale medier irriterer meg. Jeg har spurt kjæresten min flere ganger om han kan slette de fra en app eller ett sosialt medie, men han NEKTER! Han skjønner ikke hvor ukomfortabelt det er for meg at han driver å snakker/reagerer på bilder osv med de jentene. Når jeg har gått gjennom dette før. De har også snakket helt sykt mye på Snapchat, og han snakker med dem som han snakker med meg. Det er ingen forskjell. Hva skal jeg gjøre når han blånekter å slette dem fra en app. Grunnen hans er fordi han sier det er slemt, eller at de kommer til å skjønne at det er jeg som vil at han skal slette de og at han synes det er rart. Men han klarer jo ikke å la være å snakke med dem, eller reagere på bilder og sånn uansett hvor mye jeg sier at det er ekkelt ovenfor meg. Hjelp!!!

Anonymkode: 95c88...3f1

Slik jeg ser det, er det ikke mulig for dere to å være kjærester. Finn deg heller noen med samme verdier som deg selv.

Om du leser her inne vil du finne ut at svært mange har samme meninger og verdier som din kjæreste. Som du også vil se, er disse meningene og verdiene knyttet til en hel masse unødvendig drama - men det liker de visstnok!

Men det behøver ikke du å gjøre.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig.

Anonymkode: 3c96f...34c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...