Gå til innhold

Guttelus og jentelus på kg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger synes jeg kg er som en barnehage. "Jenter er dumme" og "gutter er ekle" mentalitet. Mange menn her oppfører seg som den guttungen som drar jentene i håret og kaster sand på dem for å få oppmerksomheten deres. Mens damene oppfører seg som den sjefete jentungen som geiper til gutta og sier at de skal sladre fordi "gutter er så slemme". 

Anonymkode: a7530...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan lett sitte igjen med det inntrykket, ja. Men grunnen til det er jo at som regel er vi mennesker sånn innrettet at vi forteller om det vi vi klage på, det som sårer oss og det som er vondt og vanskelig. Ingen poster et innlegg her for å fortelle at de er i et lykkelig, forelsket forhold og har vært det i de siste tre åra. Hva skal man si til det liksom? Det er stort sett det negative vi forteller videre til andre, og sånn er det også på forum på nett.

Da jeg en gang i fjern fortid jobbet i klesbutikk, var vi på et kurs. Der lærte vi at mennesker er sånn at når de er misfornøyde med noe, forteller de det til 10 personer. Når de er fornøyde med noe, forteller de det til 1.

Vi bare er sånn. Dermed sitter vi som leser på KG igjen med inntrykket av at alt er bare ræva og forhold i dag er dødsdømte. For det er bare det vi leser om her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at det er slik på kg, er fordi det er slik generelt i samfunnet. Men det er i barnehagen det kommer tydeligst til uttrykk. Vi ser det bare ikke. 

Anonymkode: ea693...b0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...