Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet som vikar en stund og stort sett sagt ja til alt når jeg har blitt spurt...Men jeg har funnet ut at jeg ikke trives så godt med å arbeide på mange forskjellige steder og med kort varsel. Så jeg er egentlig fornøyd med den faste prosenten jeg har.....fikk så dårlig samvittigeht da jeg sa nei i stad....det var snakk om 3 timer varsel da og jeg er så sliten i dag... skulle vaske en enorm barnehage.. så jeg sa at jeg var på tur til hytta og at det ikke passet så bra.....altså hytta på en tirsdag.. og jeg tenker hvilken arbeidsmoral har hun liksom...det er mange filipinske damer i yrket og de ler vel av meg nå men.....huff 

Anonymkode: a6418...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke hadd så altfor dårlig samvittighet for. Helsa først, jobben etterpå . 

Anonymkode: d1cbd...ae9

Skrevet

Som tilkallingsvikar har man ikke arbeidsplikt, husk det! Sett deg inn i dine rettigheter....

Du skal IKKE tjene andre, men deg selv. Jobb så du klarer deg økonomisk, ikke slik deg ut for noen penger.

Anonymkode: c6c7e...0fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får vikaroppdrag 1 måned om gangen, de skryter over hvor flink jeg er, men fast jobb får jeg ikke, den går til andre-mens jeg stiller opp hele veien, er fortvilet over hele situasjonen.

Anonymkode: bf27e...3b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får vikaroppdrag 1 måned om gangen, de skryter over hvor flink jeg er, men fast jobb får jeg ikke, den går til andre-mens jeg stiller opp hele veien, er fortvilet over hele situasjonen.

Hva jobber du som? Renholder? Søk på noe annet?

Anonymkode: 569ab...848

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva jobber du som? Renholder? Søk på noe annet?

Anonymkode: 569ab...848

Jeg jobber som reneholder for kommunen, og ser de ansette folk før meg, og det uten å ha lyst ut den ledige stillingen. Jeg går på jobb når alle andre er syk og strekker meg langt, er alltid fleksibel og får høre jeg er veldig flink, likevel så er det jeg som blir gående slik og ikke vite, Jeg er helt avhengig av jobben, men å gå slik føles så nedvergende. Veldig tungt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Been there done that. Hadde lav prosent, men MYE jobb da jeg sa ja pga pengene. Var og i oljekrisen, så måtte ta det jeg fikk. 

Ble leder, med vikariat på 2 år. Sjonglert med 3 jobber innen samme konsern og samme leder to av plassene, reist langt for og jobbe 3-4 timer, det gikk fint. Bli leder, dagjobb inkl doble vakter? Ble utbrent.🤦 Var der et av to år før jeg ble sykemeldt 🤔 

Så nei, den og si at man er på hytta blir nok godt brukt selvom man er hjemme på sofaen og trenger pause 😊 Og du sier jo ja ellers. Hadde ikke tenkt på det engang 😉 Helse først. Er man i gang og bli sliten selv med hvile og fortsetter sånn så går det galt - til slutt. 

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Been there done that. Hadde lav prosent, men MYE jobb da jeg sa ja pga pengene. Var og i oljekrisen, så måtte ta det jeg fikk. 

Ble leder, med vikariat på 2 år. Sjonglert med 3 jobber innen samme konsern og samme leder to av plassene, reist langt for og jobbe 3-4 timer, det gikk fint. Bli leder, dagjobb inkl doble vakter? Ble utbrent.🤦 Var der et av to år før jeg ble sykemeldt 🤔 

Så nei, den og si at man er på hytta blir nok godt brukt selvom man er hjemme på sofaen og trenger pause 😊 Og du sier jo ja ellers. Hadde ikke tenkt på det engang 😉 Helse først. Er man i gang og bli sliten selv med hvile og fortsetter sånn så går det galt - til slutt. 

Jeg og må jo ta det jeg får, men det føles likevel veldig tungt når jeg har mer erfaring og andre får likevel fast men ikke jeg, gruer meg til å jobbe, føles som det strider mot alle mine verdier og har bare lyst til å gi opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg og må jo ta det jeg får, men det føles likevel veldig tungt når jeg har mer erfaring og andre får likevel fast men ikke jeg, gruer meg til å jobbe, føles som det strider mot alle mine verdier og har bare lyst til å gi opp.

Ja skjønner det godt! Jeg fikk ikke høyere prosent i stillingen, hun leder kunne ikke love det fast. Jobba der i 6 år og var mer fysisk på jobb en leder selv. 🤦 Men trivdes pga gjester, kollegaer og sentermiljø. Og selve jobben gikk så lett at det ikke kjentes ut som jobb jobb. Mer som et fristed, utenom stengevakt. 😂 Da er man jo stuck der til man er ferdig med vasking og alt, var det rush før stengetid så ble kvelden deretter. 

Men kan du søke andre jobber?,😊 Lettere og få jobb, mens man er i jobb.

• Liker 1
Skrevet

Søk andre jobber. Bruk evt. disse som trussel om at du skal slutte siden du aldri får fast jobb. 
Organiser deg og sjekk ut regel i arbeidsmiljøloven om hvor lenge du kan gå som vikar før du må bli tilbudt fast stilling.

Anonymkode: 7d23a...8af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Søk andre jobber. Bruk evt. disse som trussel om at du skal slutte siden du aldri får fast jobb. 
Organiser deg og sjekk ut regel i arbeidsmiljøloven om hvor lenge du kan gå som vikar før du må bli tilbudt fast stilling.

Anonymkode: 7d23a...8af

Men hva skal jeg gjøre når jeg ev må på intervju i arbeidstiden? vet de at jeg søker annet kan det jo være jeg ikke får noe videre i det hele tatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hva skal jeg gjøre når jeg ev må på intervju i arbeidstiden? vet de at jeg søker annet kan det jo være jeg ikke får noe videre i det hele tatt.

Om du er tilkallingshjelp, så sier du bare "nei, den dagen kan jeg ikke jobbe, jeg har en privat avtale". 
Om du får tilbud om intervju på en dag du allerede har sagt ja til, så spør du om å få bytte tidspunkt. Det er helt vanlig at arbeidssøker ikke kan stille opp på første forslag om intervjutid, og de fleste som ansetter har forståelse for at man har en jobb fra før. 

Og arbeidsmiljøloven sier at ansatte SKAL bli informert om ledige stillinger. Det gjelder alle ansatte, også deltid og innleid. 
Men hvordan det informeres er det ikke krav til, så ett oppslag på tavle eller notis på intranett er nok. 

Anonymkode: 106c9...a4c

Skrevet

Jeg har fast 30 %. Vii ikke ha mer . er ufør i tillegg... men sjefen og alle syns jo jeg kan jobbe mer.....har ikke sagt noe om uføre.. Etter 4 år har man rett på fast. 

Anonymkode: a6418...5ca

Skrevet

Man trenger ikke å si hvorfor kan ikke skal jobbe. "Kan dessverre ikke jobbe i dag" er helt ok!

Anonymkode: aebb2...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...