Gå til innhold

Programmer på oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Stusser på oppvaskmaskinen min. Når jeg kjører programmet som tar 3 t og 30 min så lager oppvaskmaskinen min kun lyd i ca en time. Resterende tid er det helt stille. Hva er egentlig poenget med å velge dette programmet fremfor kortere program? Kan det være noe galt med maskinen min? 

Anonymkode: b1f16...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer ikke noe inni maskinen heller? Kan det være bløtlegging eller noe?

Det pleier jo å være sånn at man kan se hvile deler vaskeprosessen for hvert program består av i manualen. Hvis du ikke har manualen, kan du google vaskemaskinen og finne den på nett. Da får du gjerne løsninger på vanlige feil også.

Skrevet

Hvis jeg har et fat med inntøekede rester og skal vaske det for hånd har jeg to alternativer: enten legge det i bløt, eller skrubbe masse. Det går raskere om jeg skrubber, men jeg bruker mye mer energi på det.

Akkurat slik er det med maskinen også. Den spruter vann, lar vannet virke, skyller, spruter såpevann, lar virke osv. Til slutt varmer den opp lufta slik at tingene tørker, og også da vil jeg tro det er bedre å bruke lengre tid.

Du har nok også en ganske stillegående maskin. Mange moderne oppvaskmaskiner er det, siden åpen løsning er vanlig.

Anonymkode: 7f741...66f

• Liker 1
Skrevet

Min maskin kjører tørkeprogram i 50 min. Da er den het stille, og man kan heller ikke kjenne noen vibrering eller noe på den. Kan det være noe sånt hos deg? 

Anonymkode: bc1a6...97a

Skrevet

58 min her

Anonymkode: e8212...bea

Skrevet

Ser du ikke på displayet hva den driver med? Vasking, skylling, tørking?

Anonymkode: 7b59a...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...