AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Jeg har et barn på 10 år som ønsker starte med turn. Jeg har litt trang økonomi og barnefaren betaler ikke bidrag (Jeg får forskuttert fra Nav). Jeg er i jobb, men med økte strømregninger og dyrere mat, så kjenner jeg litt på dette at han har lyst til å begynne med en aktivitet. Misforstå meg rett - aktiviteter er bra for barn, jeg er bare redd det blir for tøft økonomisk. Hvor kan man eventuelt prøve søke støtte til dette? Anonymkode: 90f8f...e06
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Hør med turngruppa. Kanskje de kan hjelpe. Her er ungene med på en aktivitet, og vi har fått beskjed om å ta kontakt med lederne på aktiviteten, så kan de hjelpe til med å søke støtte til de som trenger det 😊 Anonymkode: ad5c9...9f0 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Barn får støtte til aktiviteter. Du spør direkte med turnlaget (eller idrettslaget). Men jeg synes at mange foreldre er for slappe på hva de tar seg råd til av aktiviteter til barna sine. Jeg ser foreldre i nye klær, nye biler, med sminke og full styling som selv unner seg både en fest og moro og som likevel påstår de ikke har «råd» til at ungene går på noe. Du valgte å få unger. Det var ikke hennes valg. Så ofre alt du kan til deg selv før du ofrer noe av hennes. Anonymkode: fdece...7dc 25
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Barn får støtte til aktiviteter. Du spør direkte med turnlaget (eller idrettslaget). Men jeg synes at mange foreldre er for slappe på hva de tar seg råd til av aktiviteter til barna sine. Jeg ser foreldre i nye klær, nye biler, med sminke og full styling som selv unner seg både en fest og moro og som likevel påstår de ikke har «råd» til at ungene går på noe. Du valgte å få unger. Det var ikke hennes valg. Så ofre alt du kan til deg selv før du ofrer noe av hennes. Anonymkode: fdece...7dc Makan til svar. Anonymkode: 90f8f...e06 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Kan tenkes at kommunen kan støtte. Typ kontingentkasse. Sjekk med din kommune. Vet at det i noen tilfeller er noen andre enn foreldrene som må søke. Så hør med idrettslaget. Anonymkode: d92fa...2d3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Mail idrettslaget og spør om de har støtteordninger, og eventuelt hva inntektsgrensen for enslige forsørgere er Veldig mange idrettslag har noen kort i ermet for de som har vedvarende lavinntekt. Anonymkode: 7a04f...7ac 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Kan det være bursdags/julegave fra besteforeldre f.eks? Ser ikke for meg at turn er så dyrt å drive med😊 Anonymkode: 41e72...02e 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Merkelig at du ikke har hørt om aktivitetskort for barn og unge. Søk «aktivitetskort barn og unge» og din kommune, så får du kanskje opp noe. Anonymkode: a1372...227
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig at du ikke har hørt om aktivitetskort for barn og unge. Søk «aktivitetskort barn og unge» og din kommune, så får du kanskje opp noe. Anonymkode: a1372...227 Var noe slikt her tidligere, men ikke nå lengre Anonymkode: 90f8f...e06
Eneri Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 Jeg ser her jeg bor at brukte turndrakter ofte er til salgs. Vil tro foreldre er med i ei fb-gruppe for turnlaget, og at man der også kan fange opp om det er pent brukt drakt til salgs i ønsket størrelse. Den blir jo sjelden slitt før barna har vokst ut av den. Evt kan drakt være bursdags-/julegave fra deg eller besteforeldre/tanter/onkler. Hvis barnet er med på flere aktiviteter, kan du be barnet velge en aktivitet, også fordi det krever kapasitet i form av kjøring, dugnad osv.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Sjekk med turngruppa. Anonymkode: 79cc2...f53
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Makan til svar. Anonymkode: 90f8f...e06 Jeg synes ikke det. Det går Ann å prioritere. Anonymkode: 98215...c1c 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke det. Det går Ann å prioritere. Anonymkode: 98215...c1c Å det går an å tenke litt før man svarer i tråder Anonymkode: bb00a...a5a 1
molo80 Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 I vår kommune kan man søke støtte både som privatperson og som idrettslag. Jeg er selv trener og har søkt på vegne av en spiller flere ganger. Klubben vet mer om hva som gjelder i din kommune og det er mye bedre å spørre om det en å holde barna borte fra fritidsaktiviteter. Dette blir en sak mellom deg og leder, og de har taushetsplikt så ingen trenger å vite det.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 Tipper det koster en plass mellom 2 og 3tusen i halvåret. Turndrakt litt i overkant av 1000. Turndrakt trenger hun ikke med en gang og det er den flott julegave. Kontakt turen direkte og hør om de har en ordning mtp på midler. Hvis det er slik som her jeg bor så må kontingenten betales umiddelbart ved innmelding. Kanskje du ev han høre om utsettelse? Turn er en fantastisk arena så jeg håper din hente før muligheten. Anonymkode: 2ec9a...cb4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å det går an å tenke litt før man svarer i tråder Anonymkode: bb00a...a5a Jeg har tenkt. Alle her jo forteller at hun kan spørre om det finnes støtte, kjøpe drakter brukt osv i tillegg er turn ikke det dyreste man kan finne på. Anonymkode: 98215...c1c
Anonym6789 Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barn får støtte til aktiviteter. Du spør direkte med turnlaget (eller idrettslaget). Men jeg synes at mange foreldre er for slappe på hva de tar seg råd til av aktiviteter til barna sine. Jeg ser foreldre i nye klær, nye biler, med sminke og full styling som selv unner seg både en fest og moro og som likevel påstår de ikke har «råd» til at ungene går på noe. Du valgte å få unger. Det var ikke hennes valg. Så ofre alt du kan til deg selv før du ofrer noe av hennes. Anonymkode: fdece...7dcfo Forsåvidt enig i poenget ditt(der det faktisk gjelder), men tullete svar når du ikke vet noe om TS sin situasjon. Det er også mange foreldre som går sulten for å heller ha råd til å mate barna, og sånne kommentarer er så unødvendig. Å være føre var før man binder seg til noe økonomisk er faktisk ganske lurt these days.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 Da jentungen gikk på idrett kom det med ujevne mellomrom en påminnelse om at man skulle si fra hvis man trengte redusert eller fritak for avgift. Ta kontakt direkte! Anonymkode: dc433...ea7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Merkelig at du ikke har hørt om aktivitetskort for barn og unge. Søk «aktivitetskort barn og unge» og din kommune, så får du kanskje opp noe. Anonymkode: a1372...227 Det var prøveprosjekt i mange kommuner betalt av departementet til kommunene og det ble avsluttet til sommeren fordi det nesten utelukkende ble brukt av de som hadde økonomi til aktiviteter for barna fra før av. Anonymkode: 0b54e...6db
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 Her støtter organisasjoner som Lions og Rotary barn som trenger støtte til aktiviteter. Men ville først tatt kontakt med idrettslaget. Anonymkode: bcacb...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå