Gå til innhold

Hva jeg IKKE har spist i dag.. 💪

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Har hatt så sykt lyst på sjokolade i hele dag, men klarte å la være å kjøpe en Japp på butikken da jeg kjøpte middag. Var helt der at fingrene var 1 cm fra, men trakk de til meg og gikk rett til kassen! 😅 Hadde vært helt ok kalorimessig i dag, men prøver å bli kvitt suget igjen etter helga.

Andre som har en seier å feire i dag? Del del! 🥳

Anonymkode: a3857...131

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åssen hadde det gått om det lå en Japp ved  kassa  ? :) nei har ikke det brøt dette idag og det ble en kopp med kakao og krem :) 

Skrevet
Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Åssen hadde det gått om det lå en Japp ved  kassa  ? :) nei har ikke det brøt dette idag og det ble en kopp med kakao og krem :) 

😂 Det hadde gått fint, tror jeg.

Kakao er godt 😁 har tatt flere dårlige valg i dag, på flere områder (ikke mat faktisk, tror jeg 🤔). Men tenkte tråden for å fokusere på der jeg faktisk fikk til å ta et godt valg - på tross av at det krevde litt ekstra.

Håper andre også har noe å fortelle, for det synes jeg er motiverende. Forresten klarte jeg også å hive siste resten av middagen i søppelet uten å spise det øverste laget med ost som var igjen 😂💪

• Liker 2
Skrevet

Det hadde det ja :) joda du tok ett godt valg der :) kakao er kjempe godt :) var godt med nystekte boller og kakao som barn etter jeg endte opp alene så gadd jeg bare og lage kakao :) 

Ja det blir spennende det og se om også andre klarer det samme :)  hehe kastet middagen ja det hadde ikke jeg klart :( men ost er nå godt da :) 

Fin tråd forresten :) 

Skrevet

Har ikke spist wienerbrød i dag!! Fikk sånn kupong i medlemsappen på wienerbrød på Coop, sikkert fordi jeg røk på en wienerbrød-periode tidligere i år. Men har slutta og gikk ikke innom Mega for å løse ut kupongen😎

Anonymkode: a2d90...c0c

Skrevet

Kjenner meg igjen, og dette var starten av min avvenning fra godteri for noen år siden. Måtte ta det dag for dag. En stadig psykologisk kamp i butikken for å klare å gå forbi favorittsnopet, husker jeg brukte enormt mye viljestyrke i starten. Men gjett hva? Etter noen uker, eller kanskje mer måneder, så ble det lettere å rekke hånden ut og stoppe den. Jeg slet fremdeles når det stod en skål framme hos venner eller på jobb, men å avstå også der ble etter hvert lettere.

Nå er det ren rutine å ikke gå for den sjokoladen. Det faller meg ikke lenger inn. Tenkte på det nylig da vennene mine pratet om de nye sjokoladene og isene som hadde kommet, og hvilken som var best. Jeg hadde ikke hørt om noen av dem.

Mange vil sikkert si at det er trist å ikke unne seg noe søtt, men for meg føles det totalt motsatt. Det er en frihet jeg elsker. 

Anonymkode: 363df...209

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte ikke sjokolade, er fornøyd med det 🥳

Anonymkode: 72a27...c27

• Liker 1
Skrevet

Ikke drukket alkohol i dag. Og ikke kjøpt potetgull. 

Anonymkode: 7eb98...921

• Liker 1
Skrevet

Detter er sjokoladen sin dag. Kjøpte mye smågodt sjokolade.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kjenner meg igjen, og dette var starten av min avvenning fra godteri for noen år siden. Måtte ta det dag for dag. En stadig psykologisk kamp i butikken for å klare å gå forbi favorittsnopet, husker jeg brukte enormt mye viljestyrke i starten. Men gjett hva? Etter noen uker, eller kanskje mer måneder, så ble det lettere å rekke hånden ut og stoppe den. Jeg slet fremdeles når det stod en skål framme hos venner eller på jobb, men å avstå også der ble etter hvert lettere.

Nå er det ren rutine å ikke gå for den sjokoladen. Det faller meg ikke lenger inn. Tenkte på det nylig da vennene mine pratet om de nye sjokoladene og isene som hadde kommet, og hvilken som var best. Jeg hadde ikke hørt om noen av dem.

Mange vil sikkert si at det er trist å ikke unne seg noe søtt, men for meg føles det totalt motsatt. Det er en frihet jeg elsker. 

Anonymkode: 363df...209

Jeg er virkelig ikke interessert i å leve hele livet uten ting som sjokolade og gjærbakst. Men erfarer igjen og igjen at når jeg går perioder uten, så er det slutt på det sterke suget. Er to år inn i en livsstilsendring, og hadde egentlig god kontroll.

Men så er jeg blitt deprimert for første gang i mitt liv, og har mistet det meste av matlysten. Bortsett fra på ting som sjokolade/is/boller og det meste annet som er proppet av sukker. Så nå er det en litt annen type utfordring, med å få i seg nok skikkelig mat - samtidig som en skal stå i mot søtsuget. Mens en egentlig bryr seg veldig lite om noe. Så dette blir en kamp 🙈 men må ta de små seierene for det de er ❤️ vektnedgangen skal ikke ha vært forgjeves 💪

Skrevet

I dag kjøpte jeg en 150g Smash sjokolade som jeg IKKE har spist. Den ligger i skuffa og venter på helga ☺️

Anonymkode: b364a...333

• Liker 1
Skrevet

Spiste ikke opp sjokoladekake som lå igjen etter helga😅

Anonymkode: 56e77...0ed

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt lyst på vaniljebollene til Bit i flere uker, men har enda ikke kjøpt en. Klarte meg i dag også, selvom det er vanskelig når jeg går forbi lukten av nystekt gjærbakst på vei hjem fra jobb. 

Skrevet
PM75 skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt lyst på vaniljebollene til Bit i flere uker, men har enda ikke kjøpt en. Klarte meg i dag også, selvom det er vanskelig når jeg går forbi lukten av nystekt gjærbakst på vei hjem fra jobb. 

Den lukten altså 🤯 jeg bor i et boligfelt rett bak et stort bakeri. Omtrent hver sene kveld er hele feltet dekket av denne lukten… 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...