Gå til innhold

Oppfølgings møte med arbgiv etter endt sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har jeg rett på og hva bør jeg være forberedt på?

Noen vært gjennom som kan gi tips?

Er fastansatt i kommunen men kan ikke gå tilbake til den jobben jeg hadde for ble utbrent og elendig sjef. Kan jeg kreve å finne noe annet i kommunen? I hvert fall en periode for å komme meg i arbeidslivet igjen?

Kan jeg si det?

Anonymkode: c66eb...27f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du kan søke på utlyste stillinger du er kvalifisert til og be om fortrinnsrett som ansatt i kommunen, men thaht's it. Du har ikke rett på noe annet. At du ikke liker sjefen er ikke ensbetydende med at kommunen må finne en annen jobb til deg. 

Anonymkode: 64fbf...280

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Du kan søke på utlyste stillinger du er kvalifisert til og be om fortrinnsrett som ansatt i kommunen, men thaht's it. Du har ikke rett på noe annet. At du ikke liker sjefen er ikke ensbetydende med at kommunen må finne en annen jobb til deg. 

Anonymkode: 64fbf...280

Ikke liker er vel feil, ble trakassert hele veien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke liker er vel feil, ble trakassert hele veien.

om det stemmer er det noe du bør dokumentere og ta videre med ledelse/verneombud/fagforening/bedriftshelsetjeneste.

Det gir deg ikke automatisk rett på ny jobb at du synes du ble trakassert.

Vi har en sak gående på min arbeidsplass, med en person som har vært ute i sykemelding lenge, og mener hen har blitt trakassert av nærmeste sjef og at sjefen aktivt er ute etter vedkommende. Når sannheten er at det er denne personen selv som lager kvalm, ikke kan samarbeide med noen, nekter å ta til seg noen nye ting eller følge nye rutiner, og jevnlig kjefter på sine kolleger. Når så dette faktisk ble tatt opp ble hen "syk" og følte seg "trakassert". 

Anonymkode: eb49d...7b9

• Liker 1
Skrevet

**

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...