AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Hva om far nekter, sier at det nye samværet ikke stemmer? Hva skjer da? Ungdommen er så stor at hen skal bestemme dette selv, men far er som sagt ikke enig. Og mye av grunnen er for å nettopp ikke betale bidrag.. Jeg spurte nav om dette, men de sa jeg måtte sende inn søknad, og om en av partene ikke var enig, hadde nav rutiner på å fastsette bidraget, er det noen som vet hva slags rutiner de har for dette? Anonymkode: 96971...f22
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Alle skilte med barn kan søke om barnebidrag. NAV vurderer og beregner om barnet har rett på bidrag og hvor mye. Bor en adskilt og den ene har hovedomsorgen så bruker det å være en grei sak Anonymkode: f35cc...89f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Jeg opplever eksakt det samme. Far er ikke enig. Og derfor får han støtte. Anonymkode: 159f9...163
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 Her blir ikke samværsavtalen fulgt pga ungdom som ikke vil. Nav fastsetter etter hva som er reelt samvær. Så der er de faktisk fornuftige. Man må selvfølgelig oppgi om det endrer seg Anonymkode: c09ba...edd 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg opplever eksakt det samme. Far er ikke enig. Og derfor får han støtte. Anonymkode: 159f9...163 Så nav hører ikke på din side? Hvordan begrunner nav det da? Det er dette jeg er redd for.. Nå er ikke ungdommen hos far i det hele tatt, men jeg håper hen etterhvert hvertfall vil dra dit en og annen helg. Og jeg tenker at nav må jo se på det? Eller? AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Her blir ikke samværsavtalen fulgt pga ungdom som ikke vil. Nav fastsetter etter hva som er reelt samvær. Så der er de faktisk fornuftige. Man må selvfølgelig oppgi om det endrer seg Anonymkode: c09ba...edd Samme som her. Ungdommen vil ikke og har ikke vært der på over en mnd nå, og det ser ut til at det fremdeles blir en stund til hen drar dit.. Og når hen starter opp igjen med samvær, så vil det bare bli en og annen helg. Hvordan viste du nav hvordan det reelle samværet er? Far bidrar ikke med noe, så jeg står med alt, og en ungdom koster endel. Anonymkode: 96971...f22
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 NAV tar faktisk utganspunkt i hva bidragsmottaker sier at samværet er og så får heller bidragsyter protestere i ettertid og står da ansvarlig for å legge frem bevis. Skulle ønske jeg viste det tidligere, så innkrevingen av bidraget hadde startet opp tidligere. Men jeg utsatte å søke fordi far nektet å signere noe avtale, noe jeg trodde han måtte Anonymkode: 1c953...71d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 Den som søker om økt bidrag må bevise at barnet er mer hos deg enn det far sier. F.eks kan barnet skrive et brev selv, naboer kan skrive et brev osv. En venn av meg fikk noen av naboene til å skrive at de hadde sett at barnet var mer ho mor enn hos far og derfor var det helt umulig at far hadde 50% slik han sa. Anonymkode: dcf68...3b1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 Takker for svar! Da kan jeg egentlig bare søke da? Og om det blir spørsmål, så kan feks bup bekrefte at hen er kun hos meg? Far kommer til å rakne, men når han ikke en gang vil snakke med meg, så må det jo bare bli sånn.. Anonymkode: 96971...f22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå