axillea Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 (endret) Jeg strikker min første genser og sliter litt med å forstå hvordan jeg skal gjenta mønsteret. Er det noen som kunne forklart det? Jeg har totalt 96 masker som er fordelt på 2 x 31 til for- og bakstykke og 2 x 15 til ermene, pluss 4 merkemasker mellom delene. Det står i oppskriften at jeg skal begynne ved pilen for hver del. Det er 11 masker i mønsteret, så jeg får det ikke helt til å gå opp på for- og bakstykket. Strikker strl 1,5 år. Endret 13. september 2022 av RosaSokk La til at det er for strikking
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Mønsterrapporten går over 4 masker. Du begynner ved pil for størrelsen du strikker, strikker ut diagrammet, og gjentsr til du har strikket 31 masker. Samme for ermet - 15 masker. Anonymkode: fd575...99c
axillea Skrevet 13. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Mønsterrapporten går over 4 masker. Du begynner ved pil for størrelsen du strikker, strikker ut diagrammet, og gjentsr til du har strikket 31 masker. Samme for ermet - 15 masker. Anonymkode: fd575...99c Er ikke hver lille firkant en maske? Eller skal jeg bare strikke de 4 der det står gjenta til alle maskene er strikket?
Boetica Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 (endret) Mønsteret blir helt som det skal: for og bakstykke har 48 masker hver. Først de 7 første maskene i mønsteret, deretter de 4 masker som gjentas 10 ganger, deretter 1 maske på starten av de fire som gjentas = 48 masker. Så starter du likedan på bakstykket. Endret 13. september 2022 av Boetica
axillea Skrevet 13. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2022 5 minutter siden, Boetica said: Mønsteret blir helt som det skal: for og bakstykke har 48 masker hver. Først de 7 første maskene i mønsteret, deretter de 4 masker som gjentas 10 ganger, deretter 1 maske på starten av de fire som gjentas = 48 masker. Så starter du likedan på bakstykket. Ah ok, da skjønner jeg! Og er det sånn at jeg på neste runde går en rad opp og gjentar de 4 siste radene frem til den er lang nok?
Boetica Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Ja, da er det rad nummer 2 på samme viset. I ditt mønster er det jo de tre første radene som gjentar seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå