Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har runder 1 år og skal begynne i barnehage nå i høst. Hvor mange ganger om dagen ammer dere som er i den situasjonen? Blir det bare morgen og kveld?

Anonymkode: 637dc...186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sluttet da han startet i barnehagen, men da hadde vi ammet bare en gang om natten en god stund :) 

Anonymkode: 95809...e12

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om jeg hadde sluttet med morgenammingen, men ammet kveld og natt i ca et halvt år til.

Anonymkode: 117de...a38

Skrevet

Hvor mye ammefri tok dere ut? Synest dette er litt kaos - jobb og amming😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingenting etter barnehagestart, siden jeg ikke ammet på de tidspunktene lenger. 

Anonymkode: 117de...a38

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ingenting. Når de er over året holder det med kveldsamming.

Anonymkode: d7482...844

• Liker 1
Skrevet

Vi ammet om morgenen, etter barnehagen, ved legging og en gang om natta. 

Morgenammingen tok vi når vi våknet, så dro jeg rett på jobb mens pappaen tok en rolig morgen hjemme. Jeg jobbet da 7-15 og mannen 9-17, så barnet fikk kortere dager i barnehagen.

Ammefri hadde jeg bare før barnet ble ett.

Anonymkode: a624c...2ea

• Liker 1
Skrevet

Ammer etter barnehagen og før legging. Ved evt oppvåkning om natta (skjer sjeldent) og x antall ganger fra 4.30-tida om morgenen for å få henne til å sove lengre😂 puppene har tilpasset seg bra, jeg fikk bare spreng den gangen jeg var 12 timer på jobb.

Anonymkode: 489de...c25

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du når poden skal i barnehagen..? 

Anonymkode: 557f1...f6b

Skrevet

Ammet i senga om morgenen, i garderoben før levering, i garderoben etter levering, etter middag, før legging og 1-2 ggr om natta 😅 Barnet likte ikke mat før det var 2 år 🙈 Ble gradvis mindre amming det første året i bhg 😊 

• Hjerte 1
Skrevet

Har en på snart 2 år og vi ammer om morgenen når vi våkner (samsover), når barnet kommer hjem fra barnehagen, på kvelden før leggingen og en gang iløpet av natten 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Ammet rundt 10-20 ganger i døgnet da hun var 1 år, kuttet nattamming da hun var 18 mnd. Tok ut ammefri til hun var 2, jobber i kommunal sektor. Usikker på om de har endret reglene nå, var snakk om det for en stund siden og dette er nesten 5 år siden. 

Hun sluttet selv da hun var 3,5 år, på slutten var vi nede i en gang om dagen omtrent. 

Anonymkode: a4a40...10d

• Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

1 time pumping frem til ca barnehageoppstart tenker jeg. 

Anonymkode: 2db40...b2e

Skrevet

Vi samsov, så ammet mye i løpet av natta i tillegg til på ettermiddagen. Gikk fint å ikke amme de timene han var i barnehagen. Han spiste mat til alle måltidene og drakk vann, så var ikke noe problem. Ammet mest for kos og nærhet da han var så stor

Anonymkode: a485f...4a4

• Hjerte 1
Skrevet

Ammer en gang før barnehage, en etter barnehage og en ved legging😊

Anonymkode: 407ce...fd3

Skrevet

Ammer før barnehagen, etter barnehagen og før legging. Av og til en gang på natt. Barnet er rett over året. Jeg tar ut to timer ammefri (jobber da kortere dager), har det i tariff. Hun er liten av vekst og veldig glad i puppen fortsatt så går mye tid på morgenen til det. Men vi koser oss med det ❤️ 

Anonymkode: ce7eb...e07

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gutten har runder 1 år og skal begynne i barnehage nå i høst. Hvor mange ganger om dagen ammer dere som er i den situasjonen? Blir det bare morgen og kveld?

Jeg har en på 16 mnd nå, han får puppen på kvelden og innimellom når han kommer hjem fra barnehagen så trenger han den 🤪 Jeg har prøvd å slutte egentlig, men han er ikke helt klar for det :) 

Anonymkode: 37788...ebe

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ammet rett etter barnehagen og om kvelden.  Med andremann ammet jeg også om natta.

Anonymkode: e5355...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...