bilstripe Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Før dere sier at jeg må bytte jobb må dere forstå dette. Jeg er høyt utdannet innen et spesialfelt som gjør at jeg kan ha en offentlig jobb i kommunen med høy lønn og ingen som passer på hva jeg gjør. Det eneste negative med jobben er at jeg har lite kolleger og må dra ofte på foredrag. Jeg ville aldri kunne fått meg en jobb med så høy lønn i det private eller i en annen offentlig sektor. Da jeg tok utdanningen og jobben så var det for å hjelpe mennesker. I begynnelsen så fikk jeg veldig mange familier inn i boligmarkedet og hjalp de som trengte det mest opp på egne ben. Jeg fikk mange utmerkelser i jobben av politikere og organisasjoner så jeg har et godt navn og rykte. Under koronaen begynte jeg å gi helt faen. Høye pengesummer som skulle gå til å hjelpe fattige familier inn på boligmarkedet har blitt tilbakeført til kommunen. Politikerne som burde blitt sinte, men var fornøyde da det har hjulpet på budsjettunderskudd. Nå hjelper jeg bare de fattige familiene som klarer å gjøre jobben min for meg, altså de ressursterke. I begynnelsen fikk jeg 40 - 50 familier i året inn på boligmarkedet. Nå etter koronaen så har det vært mer 4 - 5 familier i året. Jeg gidder ikke å jobbe lenger, men jeg trenger lønna. Alt jeg en gang stod for bryr jeg meg ikke om lenger. Jeg lurer på om det er sånn at når man selv har blitt rik så bryr man seg ikke om de fattige. Er det andre som har opplevd dette?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Høy lønn og ingen som passer på hva du gjør? Tar lett jobben din jeg Anonymkode: 34fb5...406
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Du må ikke la latskapen og grådigheten ta deg 😡! Anonymkode: 2e8d3...0ca
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Høres ut som om du bør bytte jobb. Jobb er mer enn lønn. Trivsel har mye å si på lang sikt. I tillegg risikerer du å minste ditt gode rykte om du fortsetter. Helt sikkert mulig å finne jobb med bra lønn som også er tilfredsstillende. Høres ut som du trenger nye utfordringer. Anonymkode: 7a32e...b44 2
bilstripe Skrevet 13. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2022 TS Jeg kan ikke bytte til en jobb hvor jeg må jobbe 37 timer i uka og har dårligere lønn. Denne tråden handler ikke om jeg skal bytte jobb, men at det er vanlig å slutte å bry seg når man blir eldre. Jeg liker rett og slett ikke å ha kontakt med mennesker som trenger hjelp. Jeg føler at det blir nedverdigende da jeg ser ned på fattige. Det virker som om det å bli rik forandrer hvordan man ser på fattige. Er det vanlig å slutte bry seg når man selv er på den rette siden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå