AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Forbinder alt der nede med noe grusomt. Er dette vanlig? Fødselen var grusom, og jeg hadde dødsangst. Burde jeg snakke med noen? Anonymkode: 46c6f...383
Kakaoen Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Du burde definitivt snakke med noen. Du kan få JM eller lege til å henvise deg til sykehuset du fødte på for ettersamtale! Kanskje be om å snakke med JM som var med på fødselen?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 3mnd er fortsatt tidlig. Men ja, du har nok godt av å prate med noen. Ikke bare pga. dette, men generelt. En traumatisk fødsel er ikke godt å gå og kverne på alene. Anonymkode: 21dfc...022
netpuppy Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Jeg syntes fortsatt det var vondt med sex i opptil et år etter fødsel. De første månedene var det fysiske smerter etter rifter og arrdannelse, men etter det var det nok mer psykisk. Det kom seg heldigvis med tålmodighet og en forståelsesfull partner som hjalp meg å slappe av. Men det tok tid, ja.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Kakaoen skrev (10 minutter siden): Du burde definitivt snakke med noen. Du kan få JM eller lege til å henvise deg til sykehuset du fødte på for ettersamtale! Kanskje be om å snakke med JM som var med på fødselen? Ja kanskje det.. Følte ikke at de tok meg på alvor. De ba meg vente da jeg ringte inn, og da jeg kom inn så måtte jeg vente i resepsjonen i 10 minutter fordi de måtte finne en ledig jordmor som kunne sjekke meg. Jeg ba om epidural men de snakket det bare bort og drøyde tiden, sa jeg kunne få komme på en avdeling der de ikke setter epidural fordi de visste ikke om det var plass andre steder.. kom inn på sjekk-rommet og måtte vente enda 15 minutter før de hadde tid til å undersøke meg. Ungen kom ut en time etter at jeg kom inn, og jeg rakk ikke epidural. 10 min etter fødsel måtte jeg ut av rommet fordi en annen skulle inn. følte bare at de ikke tok meg på alvor og som om det var et maskineri Anonymkode: 46c6f...383 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Jeg har ikke forsøkt en gang, og det er ni måneder siden en såkalt helt normal fødsel. Har fremdeles overdose på kroppskontakt og overhode ingen sexlyst. Så ikke føl at du må presse deg selv til noe. Men den angsten bør du få hjelp med! Snakk med jordmor, helsesykepleier eller fastlegen din, og få de til å sette opp en samtale med sykehuset hvor du fødte. Det viser seg at det er veldig mye enklere enn jeg trodde, så ikke gjør som jeg og vent nesten tre år før du tar tak i det (hadde en litt heftig førstefødsel) Anonymkode: 817d7...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå