AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Fått tilbud om å binde strøm for nov og des til kr 6.49 øre kWt Er så i tvil, for sep og okt er prisen 2,69 øre kWt. Anonymkode: 1d37f...e94
Kamelia83 Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Jeg har fått samme, og forventet nesten denne prisen denne gangen. Likevel syns jeg jo det er veldig dyrt da. Men når man leser at prisen er spådd opp i 10 kr og mer mot jul så vil det kanskje lønne seg? Da de sendte ut forrige tilbud så virka 2.69 veldig dyrt i forhold til prisene da, men det har jo lønnet seg veldig.
Gjest Adobyen Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Det er en seriøs sjanse å ta, men det har pleid å lønne seg. Om du taper på det, så er det kun to måneder.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fått tilbud om å binde strøm for nov og des til kr 6.49 øre kWt Er så i tvil, for sep og okt er prisen 2,69 øre kWt. Anonymkode: 1d37f...e94 Tror du mener 649 øre. Vi snakker om LOS, ikke sant? Anonymkode: b2a6a...83b
Bombasi Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fått tilbud om å binde strøm for nov og des til kr 6.49 øre kWt Er så i tvil, for sep og okt er prisen 2,69 øre kWt. Anonymkode: 1d37f...e94 Regner med at du mente kroner, ikke øre? Du kan jo ikke binde deg opp til 6,49 KRONER kWt. Tenk hvis prisene ender på 2-3 kr kWt, da får du så lite i strømstøtte at du vil betale flere kroner pr. kWt ekstra. For husk at strømstøtten gis utifra hva gjennomsnittsprisen var denne måneden. Helt uavhengig hvilken avtale du har. Endret 13. september 2022 av Bombasi 1
Kamelia83 Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Men om strømmen ender på 10 kr pr kwt mot jul så går man i pluss. Fordelen er hvertfall at man vet hva man max skal betale da.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du mener 649 øre. Vi snakker om LOS, ikke sant? Anonymkode: b2a6a...83b Ja, stemmer er los Anonymkode: 1d37f...e94
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Den avtalen hadde ikke jeg tatt. Anonymkode: 7ef6e...77e
Gjest fransine Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Strømselskapene leker ikke butikk. Når det gjelder LOS, så må du vel allerede betale et månedsbeløp bare for å få det der "tilbudet", og det vil mest trolig ikke lønne seg for deg å ta tilbudet. Bare det å ha en fastpris når prisene er så høye og når strømforbruket er høyest vil føre til at du ikke får muligheten til å påvirke regningen din. Ved spotpris så kan du følge med når på dagen strømprisen ligger lavere enn dagens snitt, og legge mesteparten av strømforbruket ditt til da. Strømstøtten fra regjeringen regnes nemlig ut fra snittprisen, og hvis man da bruker mere når prisen ligger under snittprisen så vil man komme bedre ut av det. Så nei, du bør ikke inngå den avtalen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 hadde jeg ikke gjort. tror ikke det vil lønne seg annet enn evt få mnd i vinter. Anonymkode: c6cdc...970
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Hvor mye koster det å bryte bindingen? Vil det bli dyrere å bryte bindingen enn å betale overpris? Anonymkode: 626d7...72e
Hensatt Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Husk at du da får samme pris hele døgnet. Jeg tror ikke det vil lønne seg, da det er to av månedene det regner mest i sørnorge. Grunnet strømstøtten vil det også trolig være minimalt å spare på å binde strømmen, med mindre den går over 10 kroner i snitt, noe jeg ikke tror den vil gjøre. 1
Kamelia83 Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): hadde jeg ikke gjort. tror ikke det vil lønne seg annet enn evt få mnd i vinter. Anonymkode: c6cdc...970 Avtalen gjelder kun for november og desember
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Blizz1 skrev (49 minutter siden): Husk at du da får samme pris hele døgnet. For veldig mange er det en stor fordel, og ikke en ulempe. Jeg personlig er ikke skeptisk til prisen, jeg tror den vil ligge rundt der. Enten like under, eller mye over. Det jeg er skeptisk til er bindingstiden på to måneder. Hvis det viser seg at alle spådommer tar feil, og at prisen blir mye lavere enn forventet, kan det bli veldig dyrt hvis det koster mye å bryte bindingstiden. Anonymkode: 626d7...72e
Hensatt Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For veldig mange er det en stor fordel, og ikke en ulempe. Jeg personlig er ikke skeptisk til prisen, jeg tror den vil ligge rundt der. Enten like under, eller mye over. Det jeg er skeptisk til er bindingstiden på to måneder. Hvis det viser seg at alle spådommer tar feil, og at prisen blir mye lavere enn forventet, kan det bli veldig dyrt hvis det koster mye å bryte bindingstiden. Anonymkode: 626d7...72e I følge Los koster det differansen til markedspris. I tillegg koster det 49 kroner i måneden uansett om du takker ja til fastpris eller ikke. Vi prøvde dette en periode i fjor vinter, men tapte på det. Spotprisen skal ganske mye over for at det lønner seg.
Hensatt Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Jeg er mer bekymret for strømprisen i januar til mars når det er kaldt i hele Europa og det går tomt i vannmagasinene.
Kamelia83 Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 Blizz1 skrev (4 minutter siden): I følge Los koster det differansen til markedspris. I tillegg koster det 49 kroner i måneden uansett om du takker ja til fastpris eller ikke. Vi prøvde dette en periode i fjor vinter, men tapte på det. Spotprisen skal ganske mye over for at det lønner seg. Var det før januar i år da? For fra da har alle tilbudene lønnet seg. Nå i august ble det nesten gratis strømregning selv på meg med lavt forbruk. De med høyt forbruk får mye fratrekk på neste regning. Men samtidig er tilbudet for november og desember endel høyere enn for det som var i sommer og det som er gjeldende nå for september og oktober da. Men så er det vel også normalt at prisen fra november øker.
Hensatt Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Kamelia83 skrev (3 minutter siden): Var det før januar i år da? For fra da har alle tilbudene lønnet seg. Nå i august ble det nesten gratis strømregning selv på meg med lavt forbruk. De med høyt forbruk får mye fratrekk på neste regning. Men samtidig er tilbudet for november og desember endel høyere enn for det som var i sommer og det som er gjeldende nå for september og oktober da. Men så er det vel også normalt at prisen fra november øker. Hvilken pris for juli fikk du som nesten ga deg gratis strøm? Vi hadde årets dyreste regning i august, selv med årets laveste forbruk i juli...endte på over 3000 for rundt 1000 kwt med strømstøtte.
newman01 Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 Det er jo en risiko for at Von der Leyden i EU klarer å skille gass- og strømprisavhengigheten, og kanskje det begynner å regne sammen med mye vind i Europa. Om ALT det skulle skje vil strømprisen stupe, og strømstøtten blir null. Da sitter man med en avtale som koster 6,49kr for hver eneste kilowatttime man bruker, og i november og desember bruker man fort 2000 av dem. Det er strømregning på 13'000 kroner og INGEN strømstøtte. Verdt å merke seg. Har man spotpris vil man ihvertfall reddes av strømstøtten, selv om det ikke er billig 1
Kamelia83 Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 Blizz1 skrev (31 minutter siden): Hvilken pris for juli fikk du som nesten ga deg gratis strøm? Vi hadde årets dyreste regning i august, selv med årets laveste forbruk i juli...endte på over 3000 for rundt 1000 kwt med strømstøtte. Hadde 169 øre i sommer. Juni, juli og august. Men jeg mente faktura i september /forbruk i august. Siste faktura. Der var det utrolig billig. Billigst for de som brukte mest da. Forbruket for juli ble vel kanskje sånn rundt regna samme som spot? Ikke sikker. Jeg betalte 500 kr for 253 kWh på august-regninga(juli). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå