AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Dette er et skikkelig luksusproblem, det er jeg fullt klar over, men jeg er så splitta og redd for konflikter at jeg vil bare høre med dere om råd. Jeg har jobbet på en butikkjede i ca. 1 og 1/2 år nå og har stortrivdes! På grunn av for lav stilling og flytting så måtte jeg si opp på den gamle butikken, men har alltid hatt et ønske om å få en høyere stilling på samme butikkjede i en annen by. Jeg gikk innom med søknad og CV i samme butikkjede i byen jeg bor i nå for ca. to-tre måneder siden, men fikk høre at de da ikke hadde behov for folk. Jeg har gått arbeidsløs i 1-2 måneder, men håpt på å høre noe fra butikken hele veien. Jeg har også i mellomtiden søkt andre lignende butikkjobber og fikk nettopp tilbud om jobb på en annen butikkjede. Ikke en gang ti minutter etter jeg hadde signert kontrakten på den nye jobben, fikk jeg høre at de trenger arbeidere på butikken jeg først søkte på og ønsket å jobbe på mest. Jeg kan varene og systemet på den butikken, jeg kan reglene og kundebehandlingen, det er mer fart og kunder på denne butikken noe jeg trives utrolig godt med. Det er ikke noe tvil om at jeg hadde takket ja til denne butikkjobben framfor den andre om bare det tilbudet kom i tide. Men nå er kontrakten på den nye jobben signert, og jeg har allerede vært på første opplæringsdag. Etter samtale med daglig leder på "den gamle" butikkjeden jeg helst ville jobbe på, fikk jeg tilbud om matchende lønn (tjener litt mer på den nye jobben), og om jeg ikke hadde mulighet til å jobbe den stillingen de søkte etter så skulle jeg få jobbe en lavere stilling ved siden av den nye jobben. Via mail spurte jeg arbeidsgiver på den nye jobben om dette var mulig (i og med at butikkene er konkurrenter på noen måter), men arbeidsgiver vil ringes for å diskutere dette. Etter mye tanker så har jeg konkludert med at det jeg helst vil er å jobbe den stillingen jeg fikk på den nye jobben, i tillegg til en lavere stilling på den gamle butikkjeden. Om nye arbeidsgiver ikke gir tillatelse til dette så er tanken å si opp på den nye jobben og heller ta stillingen på den gamle og kjente butikkjeden i stede. Men jeg blir såå stressa bare av å tenke på å skulle si dette til den nye arbeidsgiveren. For hva f**n sier jeg da? Hvordan kan jeg gå fram med å si at om dette ikke går så tenker jeg å si opp? Jeg er en konfliktsky person og jeg blir helt skjelven av å tenke på det. Denne tråden er egentlig bare for å høre med dere hva dere ville gjort i denne situasjonen? Hvorfor tror dere arbeidsgiver absolutt vil ringes om dette? Hva ville dere sagt? Blir det veldig dumt av meg å si opp på en jobb som jeg akkurat fikk? Ville det vært urimelig av arbeidsgiver på nye jobben å bli sinna for dette? Anonymkode: bbcdc...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå