Gå til innhold

Nei, de "gode mennene" er ikke tatt når man bikker 30...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men du er blitt eldre og visere. Dritten du godtok fra menn i tjueåra, er nå uinteressant for deg. Det som var godt nok da du var 21, gjør deg småkvalm i dag. 

Faktisk vil jeg påstå at antall gode menn, single som tatt, er FLERE jo eldre man blir. Flere har gått i terapi, utviklet boevne, er modne nok til intime forhold og forstår seg selv. 

...Så, uansett alder du måtte ha som singel kvinne, stå på krava. Det er bedre å lete litt etter en bra kis, enn å godta en fyr som ikke vasker dassen sin, sover uten laken og klager over blue balls hvis du ikke er i humør til sex. 

Anonymkode: 52c42...fc3

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uenig. 

Jeg droppet den ene etter den andre ved det minste røde flagg i 20-årene. Samme opplevde jeg hos venninner. Til jeg traff han jeg nå har vært med i 20 år, som bare er solid tvers igjennom. 

De venninnene som først traff noen i 30 årene var de som plukket opp "rasket" som aldri hadde klart å være i et stabilt forhold, og må akseptere alt mulig drit om de vil ha barn og mann. 

Så alle mine venninner som lever i langvarige OG lykkelige forhold traff mannen i 20-årene. 

Og jeg kan love deg - ingen av disse mennene, eller noen andre menn jeg har hørt om, har noen gang gått i terapi for å modnes 😜🤣

Anonymkode: f64a6...8da

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uenig. 

Jeg droppet den ene etter den andre ved det minste røde flagg i 20-årene. Samme opplevde jeg hos venninner. Til jeg traff han jeg nå har vært med i 20 år, som bare er solid tvers igjennom. 

De venninnene som først traff noen i 30 årene var de som plukket opp "rasket" som aldri hadde klart å være i et stabilt forhold, og må akseptere alt mulig drit om de vil ha barn og mann. 

Så alle mine venninner som lever i langvarige OG lykkelige forhold traff mannen i 20-årene. 

Og jeg kan love deg - ingen av disse mennene, eller noen andre menn jeg har hørt om, har noen gang gått i terapi for å modnes 😜🤣

Anonymkode: f64a6...8da

Jaja. Jeg har motsatt opplevelse med meg og mine venninner, men okei. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig stemmer ikke det.

Men for deg og kvinner av din type, så er det kanskje da dere finner hverandre.

Du må ikke tro at alle kvinner er borti dette her:

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

fyr som ikke vasker dassen sin, sover uten laken og klager over blue balls hvis du ikke er i humør til sex

Hvor i alle dager er du vokst opp, lurer jeg.

Anonymkode: e0354...fc3

• Liker 4
Skrevet

vet  ikke om det stemmer helt

føler powershiften nå

i bygenelsen av 20 årene var det rett å slett "guttebuffet", jeg kunne plukke ut hvem som helst . avisa menn just for the hell of it. nå som 32 åring er jeg mye mer åpen og fleksibel på date.

ender med at valget står ovenfor dem, vel i fleste tilfeller kontakter de aldri tilbake

fortsatt singel med høy spirit!

Anonymkode: d06d5...4b3

• Liker 1
Skrevet

Det er like dumt å lese disse trådene hver gang hvor kvinner diskuterer menn. Høres ut som at det har noe med kvinner å gjøre at akkurat den mannen er som han er. Det er ikke sånn. Det beste er bare å ikke forvente noe som helst,og bare bli kjent med forskjellige mennesker. Slapp av, seriøst. Så skjer kanskje det som skjer.. Jeg er kvinne selv forresten.

Anonymkode: 7ae68...0dc

• Liker 3
Skrevet

At folk ikke vasker seg, ikke kan skifte på senga eller sier rare ting om sex opplevde jeg hverken da jeg var singel ved 18 eller 38. Men det at folk jeg omgås har boevne og kan prate, betyr jo ikke at forhold er lekende lett. 

Anonymkode: ce970...1eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du er blitt eldre og visere. Dritten du godtok fra menn i tjueåra, er nå uinteressant for deg. Det som var godt nok da du var 21, gjør deg småkvalm i dag. 

Faktisk vil jeg påstå at antall gode menn, single som tatt, er FLERE jo eldre man blir. Flere har gått i terapi, utviklet boevne, er modne nok til intime forhold og forstår seg selv. 

...Så, uansett alder du måtte ha som singel kvinne, stå på krava. Det er bedre å lete litt etter en bra kis, enn å godta en fyr som ikke vasker dassen sin, sover uten laken og klager over blue balls hvis du ikke er i humør til sex. 

Bare så enig. Over 50, har fremdeles draget, og mye klokere og mer kritisk. Traff mannen i mitt liv etter 47, og den vanlige pakka med å få barn med feil fyr for tidlig.

Anonymkode: 198fd...b45

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

...og etter den vanlige pakka. Tror jeg lot meg lure inn i det første samlivet av samfunnets forventninger + frykten for å ikke finne en bedre mann. Skulle heller venta og lytta til magefølelsen.

Anonymkode: 198fd...b45

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For å få en god partner må man også være en god partner, og dessuten stå trygt i hva man finner seg i og ikke. 

Jeg traff mannen i mitt liv 27 år gammel. I begynnelsen av 20- årene hadde ikke jeg heller evnen til å skape et godt forhold, for jeg var for vinglete og usikker. Blant annet fant jeg meg i dårlig sex uten å si klart fra. Å ikke si fra om ting gjør ingenting bra. Jeg måtte modne inn i å sette klare grenser og å ta opp ting etterhvert før jeg kunne bidra mitt til å skape et levedyktig forhold. 

Anonymkode: 2cf18...d86

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg var totalt tilbakestående som kvinne frem til jeg var 26, så jeg var ikke klar for noe ordentlig forhold uansett. Må man vente så må man vente. Det kan selvfølgelig ha med egen personlighet å gjøre også. Er 32 nå og kjenner mange gode menn, men de  fleste er altså i et forhold, kanskje i ferd med å gifte seg og få barn. Så jeg synes det er færre. :) men det er noen igjen da, dater en veldig fin fyr som er to år yngre.

Anonymkode: cbc6d...846

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt klart viktig å stå på krava. Og definitivt riktig å ikke "ta til takke med" en mann som du beskriver i siste avsnitt. 

Men ikke gå i fella med å kreve så mye at dere ender opp ufrivillig singel og ufrivillig barnløs fordi at dere ikke "tør" å prøve. 

Husk at menn kan formes, og kvinnen har makten i forholdet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nemlig!

https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/12/15/det-kvinner-ikke-vil-hore/

Anonymkode: 3db2a...841

• Nyttig 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg tror det er mulig å finne bra menn uansett hvor gammel man er. Ikke akkurat som om det ikke er mye rart ute og går når man er yngre og det er det jo uansett.

Jeg synes det er rart å lese om de som mener at kvinner må finne noen i 20-årene fordi det liksom skal være da man har sjansen. Vet ikke om de som mener det er naive nok til å tro at man da kommer til å leve sammen resten av livet eller noe sånt, men det er ofte ikke sånn det fungerer. I hvert fall ikke i dagens samfunn.

Men jeg tror ikke at det blir enklere fordi man gjerne har gjort seg erfaringer som gjør at man har flere krav til noen før man inngår et forhold med dem. Det er nok der det største "problemet" og ikke så mye når det gjelder alder.

Skrevet
AprilRyan skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er rart å lese om de som mener at kvinner må finne noen i 20-årene fordi det liksom skal være da man har sjansen. Vet ikke om de som mener det er naive nok til å tro at man da kommer til å leve sammen resten av livet eller noe sånt, men det er ofte ikke sånn det fungerer. I hvert fall ikke i dagens samfunn 

Ja, de fleste single i 30-årene hadde nok kjæreste i 20-årene. 

Skrevet

Tja, i løpet av 30-årene skiller mange seg, eller flytter fra hverandre, så det begynner etterhvert å komme en del på markedet igjen. Problemet er bare at mange av dem har små barn.

Anonymkode: c8645...be3

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, de fleste single i 30-årene hadde nok kjæreste i 20-årene. 

Ja, det er nok det mest vanlige vil jeg tro.

Skrevet

Du har så rett. Menn er sene i utviklingen, de trenger lenger modningstid enn mange kvinner. Du vet ikke hva du får før etter 30 er min huskeregel.

Anonymkode: 9d85e...07f

• Nyttig 3
Skrevet

To problemer. Menn i 30 årene har en lei tendens til å legge seg etter kvinner i 20 årene, og blant menn i slutten av 30 og 40 årene er det mye 2. sortering.

Anonymkode: b0c74...f0f

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

To problemer. Menn i 30 årene har en lei tendens til å legge seg etter kvinner i 20 årene, og blant menn i slutten av 30 og 40 årene er det mye 2. sortering.

Anonymkode: b0c74...f0f

"Menn i 30-årene legger seg etter kvinner i 20-årene"? Det er da minst like andre veien, damer i 20-årene vil ha menn som er noen år eldre. Og det er da først og fremst damene som velger og bestemmer.

Det er masse "gode" menn over 30, sikkert mange gode kvinner og. Men for å få en god partner må du jo være god selv og. Og er det i tillegg en av de populære mennene som er høy, stor og kjekk må du også konkurrere mot veldig mange andre.

Anonymkode: e7a89...b85

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...