Gå til innhold

Hvordan forholde meg til svigermor som kommenterer alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Hun kommenterer alt som har med meg å gjøre, alt fra hva jeg har på meg, hva jeg kjøper meg, hva jeg jobber med etc.

Anonymkode: 25964...985

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke annet tips enn å enten si i fra til henne at hun må slutte å kommentere alt, eller bare overse henne når hun kommenterer. Begynn å snakk om noe annet, eller svar med et enkelt ok.

Anonymkode: 8a13f...389

Skrevet

Bli en grå stein. Ikke reager eller svar annet enn et "ok", "åja" eller "sier du det", også fortsetter du med ditt eller snakker om noe annet

Anonymkode: 9ad2f...8c8

Skrevet

Må du egentlig forholde deg til det da, kan du ikke bare ignonrere det og ikke gi noen respons? 

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Må du egentlig forholde deg til det da, kan du ikke bare ignonrere det og ikke gi noen respons? 

Det har vært sånn i 7 år nå, og det irriterer meg mer og mer. Klarer ikke ignorere det lenger, synes ikke det er greit at hun skal holde på slik. Til og med i familieselskap skal hun plukke på meg.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har vært sånn i 7 år nå, og det irriterer meg mer og mer. Klarer ikke ignorere det lenger, synes ikke det er greit at hun skal holde på slik. Til og med i familieselskap skal hun plukke på meg.

men ved å bli irritert oppnår hun noe, ved å ignonrere og la det falle for døve ører oppnår du sjelefred.. Spørsmålet er hva som er viktigst for deg, roen eller kampen.. 

Skrevet

Det hadde ikke kostet meg en kalori å si i fra. Noe skal man tåle men 7 år? Hva sier partneren din til dette?

Anonymkode: 097b5...4b4

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke sagt til henne at du ikke synes noe om det? Hvis ikke er det på tide å stå opp for seg selv. 7 år er lenge. 

Anonymkode: 71359...215

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen tips? Hun kommenterer alt som har med meg å gjøre, alt fra hva jeg har på meg, hva jeg kjøper meg, hva jeg jobber med etc.

Omgås henne så lite som mulig.

Ikke fortell henne hva du kjøper.

Ikke fortell henne hva du jobber med. 

Anonymkode: 27940...b43

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun kommenterer deg på en negativ måte til stadighet, også ute blant folk, bør du absolutt si fra.

Du skal ikke tåle å bli dårlig behandlet.

Jeg ville først snakket med mannen min, så ville jeg sagt til henne at om dette fortsetter, så vil du se lite til oss. Enten får hun skjerpe seg, eller så får hun godta at dere blir langt mer borte fra livet hennes.

I min bekjentskapskrets var det en som stadig kommenterte og var nedlatende mot svigerdatteren sin, hun var ikke bra nok på noen måte, og mange reagerte på hvordan svigerdatteren ble behandlet. Der endte det med at forholdet gikk i oppløsning, for svigerdatteren orket ikke mer av det, og mannen var for svak til å sette hardt mot hardt. Veldig trist, for det var også to barn i det ekteskapet.

Anonymkode: d39ee...9db

• Nyttig 2
Skrevet

men sånne  folk kommer aldri i verden til å klappe igjen søppel-kjeften deres! 

jeg kjenner også noen som hele forbanna tiden skal sutre og klage over ett eller annet. Hvis noen for eksempel forsøker å se noe på TV, så kommer det en KONSTANT strøm av "hva slags søppel er dette?" eller "hva slags drittunger gidder å følge med på denne dritten?" og mange andre kommentarer gjennom hele forbanna kvelden. De kunne jo selvfølgelig bare valgt å gå sin vei (og heller finne på noe helt annet) hvis det virkelig er så "forferdelig" for dem å følge med på TV-skjermen.

Hvis noen andre spør dem "hvorfor gidder du egentlig å se på dette TV-programmet da, hvis du synes det er så ille?" men da svarer dem bare at men programmet står jo på! og da er dem liksom "pliktig" å følge med  på det. Å ignorere dette, og aldri si noe som helst, gjør selvfølgelig ALDRI til å fungere! Dem bare utnytter denne stillheten til å komme med enda mere dritt, om at uansett hva som går på TV er søppel / dritt / og så videre. Hvis noen brøler HOLD KJEFT!!! eller lignende, så bare flirer dem og fortsetter med den samme gamle dritten deres.    

Anonymkode: 1b70c...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...