Gå til innhold

Hvordan takle samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. 10 åringen er prepubertal og vanskelig om dagen. I går hadde jeg og hun kvalitetstid med en serie og pappaen kom inn midt i eposen og begynte å hinte til leggetid. 10 åringen reagerte med å bli irritert på pappaen for hver minste ting og gikk i sinne med ett par stygge slengkommentarer. Far blir sur på meg og roper at ungen er en drittunge som hun hører. Slik har vi hatt noen episoder av. Han klikker og kan ikke holde seg rolig. Jeg må megle mellom disse to og alt blir bare styr. 10 åringen sine ord i går var at pappa bare ødelegger når vi hadde det koselig. Jeg sier ifra at hun får gå å snakke med pappa. Hun går for å snakke med pappa, men pappa går rett bort å tar ifra hun telefonen og alt blir bare enda værre. Han sier til meg at jeg ga etter uten at han var klar over at jeg hadde bedt hun om å snakke med han. 
jeg fikk roet hun ned å fått hun i seng. 
far går i dusjen og kommer og sier god natt til meg i demonstrasjon før han går til sengs, halv ti! 

hvordan takler jeg dette? Faren er vant til å være 50/50 pappa for sine større barn og de har vert dullet og dallet med uten noen særlig motgang så de har aldri blitt sur for noe som helst. Kun grining når de ikke fikk viljen sin. Han sammenligner barnet vårt med de. 
jeg holder ikke ut to pubertale tenåringer i lengden. 10åring er ingen problem, men når faren ikke kan holde seg rolig så blir det ekstremt vanskelig og det eskalerer. 

jeg snakket med han og sa at å rope å skrike og kalle barnet vårt for en drittunge ikke hjelper noen ting og ba han ta seg en rolig prat med hun istedet, men allikevell så tar han ifra hun telefonen og ordner mere bråk. 

Anonymkode: 18998...370

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han hvordan han kan forvente plettfri oppførsel fra henne når han selv ikke klarer å sette et godt eksempel. 

Anonymkode: 20f08...e2e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Familievernkontoret - nå.
Ikke normalt - ikke bra!
Faren altså - ikke barnet.

Anonymkode: 7bdf6...fcf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså.. 10 åringen er prepubertal og vanskelig om dagen. I går hadde jeg og hun kvalitetstid med en serie og pappaen kom inn midt i eposen og begynte å hinte til leggetid. 10 åringen reagerte med å bli irritert på pappaen for hver minste ting og gikk i sinne med ett par stygge slengkommentarer. Far blir sur på meg og roper at ungen er en drittunge som hun hører. Slik har vi hatt noen episoder av. Han klikker og kan ikke holde seg rolig. Jeg må megle mellom disse to og alt blir bare styr. 10 åringen sine ord i går var at pappa bare ødelegger når vi hadde det koselig. Jeg sier ifra at hun får gå å snakke med pappa. Hun går for å snakke med pappa, men pappa går rett bort å tar ifra hun telefonen og alt blir bare enda værre. Han sier til meg at jeg ga etter uten at han var klar over at jeg hadde bedt hun om å snakke med han. 
jeg fikk roet hun ned å fått hun i seng. 
far går i dusjen og kommer og sier god natt til meg i demonstrasjon før han går til sengs, halv ti! 

hvordan takler jeg dette? Faren er vant til å være 50/50 pappa for sine større barn og de har vert dullet og dallet med uten noen særlig motgang så de har aldri blitt sur for noe som helst. Kun grining når de ikke fikk viljen sin. Han sammenligner barnet vårt med de. 
jeg holder ikke ut to pubertale tenåringer i lengden. 10åring er ingen problem, men når faren ikke kan holde seg rolig så blir det ekstremt vanskelig og det eskalerer. 

jeg snakket med han og sa at å rope å skrike og kalle barnet vårt for en drittunge ikke hjelper noen ting og ba han ta seg en rolig prat med hun istedet, men allikevell så tar han ifra hun telefonen og ordner mere bråk. 

Hvorfor blander far seg inn når du som mor ser på serie med barnet? Stoler han ikke på at du som mor fungerer og får ungen i seng?

Idiotisk av far.

Anonymkode: a397f...ddc

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså.. 10 åringen er prepubertal og vanskelig om dagen. I går hadde jeg og hun kvalitetstid med en serie og pappaen kom inn midt i eposen og begynte å hinte til leggetid.

Hvorfor stopper du ham ikke og sier 'vi har avtalt å se episoden ferdig, deretter er det leggetid'!? 

Anonymkode: bb1c0...474

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

er denne samboeren også 10 år gammel, kanskje??        

Anonymkode: 1b0fc...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor stopper du ham ikke og sier 'vi har avtalt å se episoden ferdig, deretter er det leggetid'!? 

Enig! Hadde jeg også sagt.

Anonymkode: 47740...c74

Skrevet

Hinte? Hva sa han?

Har ikke ungen fast leggetid? Er du en som tøyer reglene når det passer DEG?

Skrevet
Aristoteles skrev (12 timer siden):

Hinte? Hva sa han?

han sa.. er det ikke leggetid snart? eller skal jeg gå å finne på noe annet? er jo litt sent nå..

Skrevet
Aristoteles skrev (12 timer siden):

Hinte? Hva sa han?

jo.. leggetiden nærmet seg den og det var 6 minutter igjen av episoden. Jeg er ikke firkantet, så om det blir 3-4 min over leggetid en og annen dag gjør ikke noe når vi koser oss sammen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

jeg sa det.. men da var det jo allerede dårlig stemning og jenta sa at pappa ødelegger alt

Skrevet
Sprite skrev (17 timer siden):

Takk og farvel til denne «pappaen»

Så han skal ha henne 50% alene, du syns det er bedre? Det er faren hennes.

Anonymkode: bd3c6...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...