Gå til innhold

Hva vil være en riktig lønn for mitt arbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg formulerte meg noe dårlig tidligere her inne, så prøver å konkretisere.

Min lønn er 750 000. Jeg er siviløkonom. Jeg har 9 års erfaring innen controlling/ analyse/ administrasjon. 

Utarbeider regnskapsanalayser og ulike prognoser og budsjett for konsernet. Bistår på tvers i organisasjonen. Har en del internkontroll. 

En typisk hverdag: Møte vedr X kl 09.00-10.00. Møte vedr Y kl 10 som varer til kl 11. Lunsj. Stille opp tall til et eller annet formål. Presentere kl 14 for team. Ferdig med møter kl 15.30. Frist for innlevering to dager senere. Leser e-post. Mottar svært mange per dag, men mye er kun informasjon.

Dagen etter, omtrent lik, men mer tid til å gjøre ferdig det som skal innleveres dagen etter. Er sparringspartner til flere og bruker mye tid på å hjelpe andre uten at det blir lagt merke til.

Leveranser på månedsbasis og kvartalsbasis. 

Leverer noe til administrende direktør på forespørsel, men det meste går tjenestevei. Er plassert flere ledd fra administrerende og rapporterer til en team leder.

Organisasjonen er stor. 

Vil jeg kunne tjene bedre hos dere? 

Tilbakemelding fra leder er at lønnen min er god.

Anonymkode: 2b2d3...f65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i grunn ikke kompetanse til å mene hva du burde tjene i din stilling, men...

Jeg er rådgiver for et fagområde, jobber i en stor organisasjon, har 6 års erfaring, mye mindre ansvar enn deg høres det ut som, og jeg tjener 650 000. 

Om jeg sammenligner min jobb med din høres det ikke ut som du er spesielt godt lønnet i hvert fall. 

Anonymkode: 449bf...fd2

Skrevet

Min samboer hadde en tilsvarende stilling som deg, og han tjente nærmere 900.000,- så du har nok rett at du ligger noe under gjennomsnittet for din stilling. 

Anonymkode: 617dc...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...