Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har denne uken begynt å få smerter nederst i korsryggen. Er bare 11+2, så synes det virker litt tidlig og få vondt i ryggen allerede nå. Er førstegangs, normalvektig og «normalt sunn og aktiv». Skal sies at jeg har en litt fysisk krevende jobb, er pedagogisk leder på en småbarnsavdelingen. 

Kan disse smertene være gravidrelaterte, i såfall hva kan msn gjøre/ hva kan det være eller har det ingenting med det å gjøre?  

Anonymkode: 186bb...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan være såååå mye. Kan likegjerne være relatert til jobben din sammen med graviditet. Det blir endel løft på småbarns, så det er viktig å løfte riktig med bena /kjerne (tenk knebøy) framfor ryggen. Sett deg på huk og løft oppover framfor å bøye deg framover og løft med rygg. 

Anonymkode: b76b4...941

Skrevet

Du bør også tenke på hvordan du sitter med barna på gulvet. Sett deg på pute, krakk /noe som er litt høyere eller sånn blå "gulv"stol som har rygg (husker ikke navnet, men sånn "madrass" som er helt flat på bakken og som man kan dra opp ryggen på) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør også tenke på hvordan du sitter med barna på gulvet. Sett deg på pute, krakk /noe som er litt høyere eller sånn blå "gulv"stol som har rygg (husker ikke navnet, men sånn "madrass" som er helt flat på bakken og som man kan dra opp ryggen på) 

Åja! Takk, dette har jeg ikke tenkt over!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja! Takk, dette har jeg ikke tenkt over!

Bekkenet blir jo løsere med hormoner i graviditeten, så naturlig at det nok blir litt for hardt å sitte på gulv 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...