Gå til innhold

Søsteren min nekter å besøke meg, og sier ikke hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stort sett vært veldig nære,og har sett hverandre ofte. Problemet er at det er kun jeg som reiser til henne. 

Hun spør ofte om vi skal ses,og jeg er ofte hos henne/og drar til der hun bor for å finne på ting. Overnatter innimellom og har det alltid gøy sammen men hun avlyser alltid om hun skal hit, eller bare sier at hun ikke kan. 

På de 8,5 årene jeg har bodd alene har hun besøkt meg 3 ganger. Sist gang for 3,5 år siden. Jeg har prøvd å fiske en grunn ut av henne men hun mener det er helt tilfeldig. 

Det rare er at hun aldri avlyser om jeg skal til hun eller om vi sammen skal til annen familie,men hver jævla gang hun skal hit. 

Noen som har opplevd det samme?! Skjønner virkelig ingenting. Sånn her var det også da jeg bodde noen gater nedenfor, og også uansett om jeg har bodd alene, med samboer eller med hund. Hun inviterer meg ofte så skjønner at hun liker meg og ønsker tid sammen men HVA faen er problemet?! Når jeg konfrontere henne med det later hun som om det er tilfeldig. 

Anonymkode: ac36f...e6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også legge til at jeg har det fint og ryddig hjemme,har mat,osv så skal ikke være en grunn som feks vondt lukt. 

• Liker 1
Skrevet

Hun er lat og orker ikke å pleie forholdet til sine nærmeste 

Anonymkode: 97ca6...f22

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Er hun en engstelig type? 

Anonymkode: 756a9...d5b

Skrevet

Liker hun ikke å forlate hjemme sitt?

Anonymkode: 35635...b22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er hun en engstelig type? 

Anonymkode: 756a9...d5b

Ja muligens. Har hatt både depresjon og angst. Men er det ikke rart at hun drar andre steder men ikke hit ? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker hun ikke å forlate hjemme sitt?

Anonymkode: 35635...b22

Joda. Har ingen problemer med å dra til kollegaer eller andre. 

• Liker 1
Skrevet

Har dere hatt søskensjalusi eller krangler (store) misunnelse arvekrangler eller dårlig tone? 

Anonymkode: 6c8d4...bc9

Skrevet

Har hun enkel måte å tramsportere seg fra A-B på? 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo løsningen den samme som i de fleste andre spørsmål: kommunikasjon.

Jeg ville sagt (uten å angripe eller være sur) sagt at nå synes jeg det er på tide at hun kommer til meg, og at dersom det er et problem så må vi snakke om det. 
Så venter du, og ser om hun til slutt kommer. Eller forteller hvorfor. 

Anonymkode: ff6d7...a91

• Liker 2
Skrevet

Har dere hatt søskensjalusi eller krangler (store) misunnelse arvekrangler eller dårlig tone? 

Hun har alltid vært veldig sjalu på meg, men jeg vet ikke hvorfor. Jeg har aldri hatt søskenkonkurranse med henne. Vi er forskjellige og gode på forskjellige ting. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo løsningen den samme som i de fleste andre spørsmål: kommunikasjon.

Jeg ville sagt (uten å angripe eller være sur) sagt at nå synes jeg det er på tide at hun kommer til meg, og at dersom det er et problem så må vi snakke om det. 
Så venter du, og ser om hun til slutt kommer. Eller forteller hvorfor. 

Anonymkode: ff6d7...a91

Har prøvd dette i mange år. Sa senest igår at jeg vil at hun reiser litt hit også. Ikke veldig overraskende så avlyste hun avtalen vi hadde idag om at hun skulle komme 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har hun enkel måte å tramsportere seg fra A-B på? 

Jepp. Er jo like langt for oss begge så uansett ikke grunn nok mener jeg. Turen tar Max 40 min. Bussen stopper rett utenfor meg også,så veldig greit å enkelt. Hun er ellers mye å farter/sykler/går tur. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har prøvd dette i mange år. Sa senest igår at jeg vil at hun reiser litt hit også. Ikke veldig overraskende så avlyste hun avtalen vi hadde idag om at hun skulle komme 

Men da sier du "hver gang jeg skal til deg så kommer jeg, men de få gangene du skal til meg så blir avtalen avlyst. Jeg ønsker et ærlig svar, hvorfor ønsker du ikke komme til meg"

Ikke godta "tilfeldigheter", neste gang hun vil finne på noe sier du at hun kan komme til deg - gjør dette hver gang helt til hun forteller hva det er. Hun vil jo ikke la relasjonen deres visne helt, fordi hun ikke vil til deg? Hun kommer til å fortelle det, bare vær konsekvent nok.

Anonymkode: 6793a...0d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da sier du "hver gang jeg skal til deg så kommer jeg, men de få gangene du skal til meg så blir avtalen avlyst. Jeg ønsker et ærlig svar, hvorfor ønsker du ikke komme til meg"

Ikke godta "tilfeldigheter", neste gang hun vil finne på noe sier du at hun kan komme til deg - gjør dette hver gang helt til hun forteller hva det er. Hun vil jo ikke la relasjonen deres visne helt, fordi hun ikke vil til deg? Hun kommer til å fortelle det, bare vær konsekvent nok.

Anonymkode: 6793a...0d8

Har gjort dette. 😁 Sagt at jeg ikke tror det er tilfeldiget, og at hun også må reise. Også nevnte hun at jeg har sagt at hun heller kan komme hit når hun har spurt meg i det siste,og da forklarte jeg at ja det stemmer, jeg sier nei til deg helt til du også kommer hit

Skrevet

Har du det egentlig så rent hjemme? Skifter du på sengene, har du dyr? Vasker du gulvene, vinduene, vasker håndklær etc på minst 60° osv? Mistenker at det ikke er rent. 

Anonymkode: e39b2...840

Skrevet

Har du barn? Har hun barn?

Anonymkode: decf4...b3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du det egentlig så rent hjemme? Skifter du på sengene, har du dyr? Vasker du gulvene, vinduene, vasker håndklær etc på minst 60° osv? Mistenker at det ikke er rent. 

Anonymkode: e39b2...840

Gjør alt dette. Har nye møbler, vasker alltid før besøk, veldig opptatt av god hygiene og rent hjem. Vi har vokst opp i omsorgssvikt og hatt det mye møkkete rundt oss så vi begge to er veldig opptatt av å ha det rent og ryddig 😁 jeg har hund men han har selvrensende pels så lukter ikke. Og dette problemet med at hun ikke kommer har alltid vært til stede, uansett før jeg fikk hund,før jeg bodde her osv. Det komplimentet jeg har fått mest i mitt liv er at jeg lukter godt så tviler på at det er det

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du barn? Har hun barn?

Anonymkode: decf4...b3d

Ingen av oss har barn. Jeg har hund. Hun liker hunder og ønsker seg hund

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd mye av det der både når det gjelder familie og venner. Alltid jeg som reiste til dem, selv om avstanden er den samme begge veier og det kunne være mer tungvint for meg å reise enn for dem.

Om jeg ba dem på besøk, passet det liksom aldri, og "du kan jo komme hit, er ikke det mye greiere da?" Joda - for dem var det dét. Til slutt føltes det som om de tok meg for gitt mens de ikke gadd å gjøre noe tilbake for å ha en relasjon. Jeg begynte å besøke dem sjeldnere, og da klagde de over det. Jeg gadd ikke denne enveisgreia, så kontakten har avtatt kan man si.

Anonymkode: f0791...9f1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...