Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt de rimeligste barberbladene til damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barberblad er ekstremt dyrt og prisene varierer.

Jeg bruker Venus barberhøvel men de fleste blad passer vel kanskje til den?

Hvor får du mest blad for pengene?

Anonymkode: aac47...3ab

Skrevet

Jeg bruker mach3. De er like bra som venus sine. Jeg nekter å betale rosa-avgiften.

Anonymkode: c67f9...bb6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker mach3. De er like bra som venus sine. Jeg nekter å betale rosa-avgiften.

Rosa avgiften?

Har mach 3 samme pris overalt?

Ts

• Liker 1
Skrevet

Er du på reise innimellom?

Slikt er latterlig dyrt i Norge. Kjøper heller en fem-pakk med utmerkede Gilette høvler på drugstore i utland, kvaliteten er til og med bedre enn de der du driver og bytter blad. 

Anonymkode: e7cff...c56

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Høvler for menn er like bra, om ikke bedre. Bare tull å betale mer for utseende på samme verktøy. Det er funksjonen som er viktig. Ikke designet.

Anonymkode: 7fc21...a89

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her! Synes herrehøvelen gir mye bedre resultat, og nye blader til den er en del billigere. Jeg pleier å kjøpe 16-pakk med refillblader - sist betalte jeg 260,- for det. 

Anonymkode: 92164...6b3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig. Høvler for menn er like bra, om ikke bedre. Bare tull å betale mer for utseende på samme verktøy. Det er funksjonen som er viktig. Ikke designet.

Anonymkode: 7fc21...a89

Jeg er også100% enig. De har mer fokus på funksjonalitet og resultat enn utseende og siden man sjelden har barberhøvelen sin på utstilling så er funksjonalitet det viktigste. Når de da også i tillegg ofte er billigere ser jeg ingen grunn til å ikke bruke "herrehøvler". 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rosa avgiften?

Har mach 3 samme pris overalt?

Ts

Produkter til kvinner er ofte farga rosa (derav rosaavgift) og har høyere pris enn tilsvarende produkt for menn. 

Mach3 er billigere og tilsvarer Venus-høvlene, men er billigere. 

• Liker 2
Skrevet

Mach3. Kjøpte for kvinner en gang jeg var tenåring, og de "putene" som skulle gi fuktighet ga meg tidenes reaksjon. Bare tull. Kjøper de til herre fordi de er rimeligere og fungerer utmerket. Hvorfor betale mer når du kan la vær?

Anonymkode: 510d4...7db

• Liker 2
Skrevet

Stemmer i med de andre her, kjøp en av Gillette sine høvler for menn. Mye bedre og som bonus er de billigere.

Anonymkode: 587fc...0cc

• Liker 1
Skrevet

Bruker OneBlade for barbering og trimming.  På korte turer tar jeg med mach3 høvel.

Jeg synes det er langt bedre resultat med herreproduktene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper også de fra Gilette for menn, men ikke alle passer den vanlige Venus-høvelen. Men nå har Venus sensitive blader (tror jeg de heter) kommet, og de passer ikke de vanlige høvlene. De har laget egen høvel til dem, og den passer til gjengjeld en del av de bladene for menn som ikke passer Venus-høvelen.

Har brukt mange lange minutter hos en Normal med  svært stort barberbladutvalg, og klarer rett og slett ikke finne ut hvordan du ser hvilke blader som passer hvilke høvler..

Skrevet

Jeg barberer legger, lår og mer til med disse bladene for menn. Så kommenterte en mann i sommer at disse er laget for ansikt, ikke kropp, og vil bli sløve mye fortere enn de som er laget for kropp, som Venus.

Noen som har erfaringer der?

Når jeg kjøper 8- eller 16-pakninger opplever jeg ofte at nesten alle bladene virker å ha litt feil vinkel slik at de bare skraper på huden. Da er det synd å ha kjøpt så stor pakning, men det er jo så hinsides dyrt å kjøpe enkeltpakker når man ser ut som en yeti..

Anonymkode: 3de15...6ba

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

☝️ Som denne personen sa... Ikke bare er de "like bra", de er myyyyyyyyyye bedre. De er skarpere, har bedre utforming, og de varer lengre...  Det finnes ingen grunn til å kjøpe de "Venus"-greiene, mm. du må ha en rosa og hvit høvvel/blad og liker utseendet :opplyser:

Endret av AnonymBruker 42
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper på ebay. Søker opp blader som passer til Venus sine høvler men, de er ikke Venus sitt merke. Er dog helt like i utseende og kostet da jeg kjøpte 40 kr for 8 stk.

Anonymkode: 80694...06f

Skrevet

Jeg prøvde sånn krem for hårfjerning her i helgen. Suuuper enkelt! Og har ikke stubber engang enda. Og jeg fjerna hår på leggene på lørdag. 😊

Skrevet

Ellers reklamerer de for sånne i ulike farger for damer. Husker ikke hva de heter, men de er rimelig og gode, pluss man kan abonnere på dem. 😊 Får opp mye av den høvelen på SoMe. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker 42 skrev (4 timer siden):

☝️ Som denne personen sa... Ikke bare er de "like bra", de er myyyyyyyyyye bedre. De er skarpere, har bedre utforming, og de varer lengre...  Det finnes ingen grunn til å kjøpe de "Venus"-greiene, mm. du må ha en rosa og hvit høvvel/blad og liker utseendet :opplyser:

sååå enig. Mange år siden jeg sluttet å betale for et rosa skaft, når enhver person som tenker seg om, forstår at om det funker i fjeset, funker det på leggene. jeg vet ikke, men tipper det er menn som lager barber"saker" for damer med flyvende ben. Men er  du opptatt av funksjonalitet og effektivitet, så det finner du i barber"saker" for menn.

Endret av Helene1982
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...