Gå til innhold

Total forvirret i karriereretning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i starten av 30 årene og har aldri hatt en fast jobb innafor noe. Jeg har en mastergrad innenfor IT og så kunne det stoppet der. For alle med iKT grad får seg enkelt jobb? Nei jeg havna etterhvert delvis i NAV systemet og hadde en ubrukelig arbeidstrening i en IKT bedrift store deler av 2019. Noen fast ansettelse kom jo aldri på tale der, firmaet er i dag konkurs for øvrig. De drev innenfor et område i IKT som ikke var helt min greie for å si det sånn. Så kom corona og det ble litt mer allmennt akseptert at man var ledig. Har hatt litt småjobber før den arbeidstreninga innafor IKT rekruttering , litt support og lignende, men alt dette har vært mer eller mindre kortere vikariater. Høsten 2020 starta jeg på en ny helseretta bachelor, dvs sykepleien. Våren 2021 fikk jeg meg fulltidsstilling med coronating bare timer etter at jeg søkte. Etter stryk i praksis år nr 2 tok jeg jo alle fag jeg fikk lov å ta år nr 2  så jeg sitter jo med en del studiepoeng fra år nr 2 og, men langt i fra alle. Akkurat nå tar jeg denne praksisen jeg strøk på nytt igjen, men jeg vet jaggu ikke om jeg egentlig har lyst å fortsette så mye med det. Består jeg så er det greit, da har jeg dedikert noen uker denne høsten til det (har allerede tatt skrifltig eksamen i faget). Og ja høsten 2021 så gikk jo kontrakten min med fulltids coronating ut og jeg søkte da jobber på deltid med dette med hell, så derfor jeg egentlig kunne ta praksis høst 2021 fordi kontrakta mi likevel gikk ut. 

Likevel har jeg fått  opp øynene å kombinere dette jeg har fått kunnskap om nå med en iKT karriere, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Jeg opplever at jeg er lite kvalifisert for ting siden denne IKT graden nå er noen år tilbake i tid og arbeidsgivere vil jo i alle dager lurer på hva pokker jeg har tenkt de siste årene og mange korte arbeidsforhold. Jeg har jo kommet til en del intervjuer så det er sagt, men faller ofte gjennom der og jeg har jo fått jobber og forsåvidt. Det eneste jeg i livet føler jeg er god til at the moment er jo pandemeting og stappe pinner opp i nesa til folk. Må si jeg sliter enormt med selvtilliten og jeg er ganske så forvirra, . Tror jeg egentlig bare har klart å gjøre meg selv uattraktiv på arbeidsmarkedet ved å ta en del dårlige valg. 

Men det å ikke få til det jeg føler alle andre få til, få en fast jobb og grei inntekt gjør litt vondt. 

Anonymkode: f2b06...cdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det du egentlig vil jobbe med er helseinformatikk? :) Hvor flyttbar er du? Hva slags IT-utdanning har du?

Anonymkode: f0471...ab1

Skrevet

Fullfør sykepleien. Legg deretter en plan for videre og hvordan du evt kan kombinere. 
I det minste kommer får du deg jobb og får vist gjennomføringsevne. 

Det finnes mange muligheter for sykepleiere. Med en mastergrad i tillegg, selv om IT, så vil jeg tro du er ettertraktet i også andre stillinger. Men hvilke kommer jeg ikke på. Kanskje om du forteller litt mer om hvordan type arbeidsoppgaver din utdanning passer til? 

Anonymkode: 3fd23...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...