Gå til innhold

Vektnedgang i rykk og napp! Noe galt med vekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en livsstilsendring, og skal ned ganske mange kilo. Er i et jevnt kaloriunderskudd på 500 kcal daglig. Jeg opplever at vekten kan vise nøyaktig 83,2 kg hver dag i en hel uke, før den plutselig over natta hopper ned til 82,4 kg for eksempel. Synes dette er veldig rart når jeg egentlig burde gå jevnt nedover. Er det min kropp som tviholder på vekten og så plutselig slipper en kilo over natta, eller bør jeg investere i en ny vekt? Digitalvekten er vel 10 år snart. Det er jo litt merkelig at den skal vise nøyaktig 83,2 hver eneste dag, den burde jo svinge LITT? 

Anonymkode: 3b656...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg holder på med en livsstilsendring, og skal ned ganske mange kilo. Er i et jevnt kaloriunderskudd på 500 kcal daglig. Jeg opplever at vekten kan vise nøyaktig 83,2 kg hver dag i en hel uke, før den plutselig over natta hopper ned til 82,4 kg for eksempel. Synes dette er veldig rart når jeg egentlig burde gå jevnt nedover. Er det min kropp som tviholder på vekten og så plutselig slipper en kilo over natta, eller bør jeg investere i en ny vekt? Digitalvekten er vel 10 år snart. Det er jo litt merkelig at den skal vise nøyaktig 83,2 hver eneste dag, den burde jo svinge LITT? 

Anonymkode: 3b656...027

vekttap skjer ikke jevnt - det skjer i rykk og napp. Det er helt normalt.

Anonymkode: 51b81...505

• Liker 3
Skrevet

Helt vanlig det der. I sommer opplevde jeg at jeg veide 85,5 og uken etter veide jeg 86,5, men uken etter der igjen veide jeg 83.3. 

Vekten går i rykk og napp, sånn er det bare. 

Anonymkode: d4030...7b9

• Liker 1
Skrevet

Kalles vel whoosh-effekten. Vanlig opplevelse. 

Anonymkode: d8a3d...3c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...