AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Jeg sitter i en stilling i dag med relativt lite ansvar. Jeg leverer viktige prognoser og budsjetter, og selve jobben er viktig. Beslutninger ledelsen tar, baseres ofte på mine tall. Min lønn er 750 000. Min leder jobber ekstremt mye. Han presenterer og er i møter. Ofte leverer han kl 22. 00 på kvelden. Lederen min er operativ og er kanskje dårlig på å delegere. Jeg vet jeg har potensiale og erfaring til å bli brukt til mer, men når jeg ser presset en del seniorer og min leder har, er jeg usikker på om veien å gå er å ønske mer ansvar. Jeg tror dessverre ikke at lønnen min er så lett å endre på heller ved å frivillig stille seg i " skuddsonen" og påta seg mer ansvar enn nødvendig. Erfaringen min tilsier at lønn er uendret uansett hvor mye eller lite jeg gjør. Kort fortalt ønsker jeg høyere lønn og faglig interessante oppgaver, men for mye stress tåler jeg dårlig. Alternativene: - Gå til annen bedrift og be om høyere lønn i tilsvarende stilling ( bør være mulig å øke lønn med 50-100 k) - Fortsette der jeg er. Lite ansvar, mye fleksibilitet og ok lønn ( men ganske kjedelig) - Gå til annen bedrift for å gjøre karrirreløft ved å søke seniorroller som rapporterer hakket høyere. Kanskje det bare er hos oss stresset er ekstremt? - Vise meg mer frem, ta mer ansvar der jeg er og på sikt bli en av de som stresser enormt? ( Tjener da maks 100 k mer om jeg får seniorstillingstilling eller mer fanzy titel. Oppgavene vil utvilsomt være mer interessante, men det blir ingen fritid igjen - Studere mer Trenger råd fra noen med litt fartstid:) takker Anonymkode: 84269...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå