Gå til innhold

Betale for medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 5 år var i dag hos lege pga ørebetennelse. Vi fikk resept på antibiotika som vi gikk rett på apoteket for å hente. Der måtte jeg betale nesten 400 (!) Kr for en flaske mikstur. Jeg trodde barn under 16 slapp å betale egenandel på medisin? Har det skjedd en feil her?

Anonymkode: 000b2...380

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min sønn på 5 år var i dag hos lege pga ørebetennelse. Vi fikk resept på antibiotika som vi gikk rett på apoteket for å hente. Der måtte jeg betale nesten 400 (!) Kr for en flaske mikstur. Jeg trodde barn under 16 slapp å betale egenandel på medisin? Har det skjedd en feil her?

Jeg har alltid betalt for medisin til min sønn da han var under 16 år.

Anonymkode: f0ef4...400

• Liker 1
Skrevet

Medisiner til kortvarig behandling må betales for.

Anonymkode: e1ad4...431

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei det er riktig. 
du må betale for medisiner til barnet ditt. 
unntak er hvis han har blå resept. Men da må det være en varig medisin som f eks adhd medisiner. 

Anonymkode: e0513...c95

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Man skal betale for medisiner ja.

• Liker 2
Skrevet

400 kr er ikke så mye for medisiner

er dyrt med unger er du selv som har valgt å få det så slutt å klag

Anonymkode: 2ebe7...349

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er legetimene (egenandelen) som er gratis for mindreårige barn. Ikke medisinene på hvit resept.

https://www.helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-lege/

(egne regler for medisiner på blå resept)

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kortvarig behandling må man betale for selv. Vi har brukt noen tusen på antibiotika til våre som har kronisk ørebetennelse på vinteren. Sånn er det bare dessverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...