AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Det har seg slik at jeg har fått forskudd på arv. Jeg har også fått høyere lønn og fikk en pen bonus før sommerferien. Dette har summert seg til å bli litt over 2,5 millioner kroner, og jeg er usikker på om jeg skal kjøpe min første sekundærbolig (Har allerede erfaring med å leie ut kjellerhybel i huset) her i Oslo, eller om jeg bare skal sette de inn i fond? Tidshorisont er 15 år+ Hvordan ville dere investert dette beløpet? Anonymkode: 6ca46...8a7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Ingen som har forslag? Finnes vel flere her som både har utleieleilighet og fond? Tenker eventuelt på å kombinere det, men vet ikke.. Anonymkode: 6ca46...8a7
Blåttvann Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Hadde ventet et halvt år og sett an markedene. Alle markeder er usikre nå, fond, aksjer, krypto, bolig. Det er spådd at boligprisene skal synke i 2 år fremover, men du går jo glipp av leieinntekter hvis du venter la oss si 2 år på å kjøpe boligen. Samtidig, kommer vi dit at nordmenn må selge boligene sine fordi de ikke klarer å betale for seg lenger så vil du kunne gjøre et godt kupp og ventingen vil lønne seg veldig. Så... umulig å si noe. Det er ikke lenger sånn at bolig er en sikker investering. Det er trygt for folk som kjøper for å bo selv, men ikke som investering. Boliger har aldri vært så dyre som nå og med alle urolighetene i verden kan boligmarkedet fort rase pga økte utgifter generelt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Jeg hadde kjøpt fond, jeg ønsker ikke ansvaret og jobben som følger med utleie. Anonymkode: 74857...881 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Du kan alltids tildele meg et lite stipend🤣 Anonymkode: 7bf21...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå