AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #41 Skrevet 13. september 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Fikk du samme bivirkninger av lang og kort protokoll? Eller misforstod jeg? Lang var mye verre. Man blir helt falt. Men det er klinikken som avgjør, og de velger jo det som gir best mulighet for å lykkes. Anonymkode: 8080e...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #42 Skrevet 13. september 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Ah, jeg gikk privat. Bar forklar at bivirkningene er for store for deg. Hør om de kan snu. De er kanskje litt mer fleksible ja. Riksen er ny lege hver gang. kan være jeg måtte ha lang fordi livmoren min er del i 2 ned til midten. Kom på det nå. Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #43 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå Torsdag. Sjefen min vet at jeg holder på med ivf, så får lov tilpasse dagen som jeg vil. jeg føler meg bedre av jobb og trening, som jeg ikke klarer for øyeblikket. Anonymkode: d9e6d...c9d Kan du ikke kjøpe melatonin og ta det på kvelden? Det kan du kjøpe reseptfritt på apotek eller helsekost, og stimulerer søvnhormonet slik at man blir søvnig. Så tar du Paracet for hodepine. Hvis du aldri har hatt lyst på barn, hvorfor gjør du dette da? IVF er ikke bare-bare, og det vet vel de som går inn for det også. Anonymkode: c9275...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #44 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå Torsdag. Sjefen min vet at jeg holder på med ivf, så får lov tilpasse dagen som jeg vil. jeg føler meg bedre av jobb og trening, som jeg ikke klarer for øyeblikket. Anonymkode: d9e6d...c9d Da er du jo helt i innspurten på nedreguleringen. Det er jo under 48 timer til du vil begynne å føle deg bedre igjen. Jeg elsker også å trene. Disse ukene gikk jeg tur, det hjelper faktisk overraskende mye, selv for en som helst vil få opp pulsen solid. Nå avventer du fire døgn, kan du love meg det? Er ting fortsatt drit på lørdag så kan vi ta en recheck. Anonymkode: 8080e...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #45 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke kjøpe melatonin og ta det på kvelden? Det kan du kjøpe reseptfritt på apotek eller helsekost, og stimulerer søvnhormonet slik at man blir søvnig. Så tar du Paracet for hodepine. Hvis du aldri har hatt lyst på barn, hvorfor gjør du dette da? IVF er ikke bare-bare, og det vet vel de som går inn for det også. Anonymkode: c9275...6f3 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er du jo helt i innspurten på nedreguleringen. Det er jo under 48 timer til du vil begynne å føle deg bedre igjen. Jeg elsker også å trene. Disse ukene gikk jeg tur, det hjelper faktisk overraskende mye, selv for en som helst vil få opp pulsen solid. Nå avventer du fire døgn, kan du love meg det? Er ting fortsatt drit på lørdag så kan vi ta en recheck. Anonymkode: 8080e...ff9 Prøver å svare begge i en jeg. Tenkte i mitt stille lille sinn at det skulle bli en bra ting å få barn selv om jeg aldri har hatt noen behov eller ønsker om dem. Mannen hadde blitt en super pappa. Så jeg tror det hadde blitt bra. Har testet ut både Paracet, Ibux og Napracen uten at noen av disse selv i kombinasjon har gjort det minste forskjell. Hadde allerede bestemt meg før jeg laget tråden om å avslutte og aldri begynne igjen. Har ikke fortalt mannen enda, men det får bli når humøret ikke er en kombinasjon av endeløs sorg og raseri. Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #46 Skrevet 13. september 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Ah, jeg gikk privat. Bar forklar at bivirkningene er for store for deg. Hør om de kan snu. Jeg fikk også kort protokoll privat og mitt inntrykk er at det er mye vanligere Og det er mye mindre belastende! Tror det er fordi de har mye større fleksibilitet og mulighet til og ta deg inn når kroppen er klar og eggene er klare. De har ikke samme kø og press av pasienter, som gjør at de ikke trenger nedregulere helt for å ha full kontroll. Bare eksempel på det er at jeg fikk svar med en gang hvis jeg ringte eller sendte melding hvis jeg lurte på noe. Jeg tror det offentlige mye oftere kjører lang protokoll og nedregulerer, for da har de også muligheten til og holde deg litt der, planlegge mer og si at man skal starte og oppregulere når de har riktig kapasitet. Det var en av grunnene vi gikk privat, og følte det var verdt og betale for det. Anonymkode: f3a95...634 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #47 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøver å svare begge i en jeg. Tenkte i mitt stille lille sinn at det skulle bli en bra ting å få barn selv om jeg aldri har hatt noen behov eller ønsker om dem. Mannen hadde blitt en super pappa. Så jeg tror det hadde blitt bra. Har testet ut både Paracet, Ibux og Napracen uten at noen av disse selv i kombinasjon har gjort det minste forskjell. Hadde allerede bestemt meg før jeg laget tråden om å avslutte og aldri begynne igjen. Har ikke fortalt mannen enda, men det får bli når humøret ikke er en kombinasjon av endeløs sorg og raseri. Anonymkode: d9e6d...c9d Jeg forstår du har prøvd og ringe, men går det an og prøve igjen i morgen og spørre om du kan starte oppregulere allerede i morgen? Si det er veldig viktig at de ringer nå. Eller må du ta noen prøver først? Anonymkode: f3a95...634
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #48 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår du har prøvd og ringe, men går det an og prøve igjen i morgen og spørre om du kan starte oppregulere allerede i morgen? Si det er veldig viktig at de ringer nå. Eller må du ta noen prøver først? Anonymkode: f3a95...634 Sykepleierne tar ikke telefonen før kl 12, og jeg må ta sprøyta kl 7, så det går ikke. Trenger ikke flere prøver før neste uke, etter 6dager med oppregulerende. Anonymkode: d9e6d...c9d
AprilLudgate Skrevet 13. september 2022 #49 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk også kort protokoll privat og mitt inntrykk er at det er mye vanligere Og det er mye mindre belastende! Tror det er fordi de har mye større fleksibilitet og mulighet til og ta deg inn når kroppen er klar og eggene er klare. De har ikke samme kø og press av pasienter, som gjør at de ikke trenger nedregulere helt for å ha full kontroll. Bare eksempel på det er at jeg fikk svar med en gang hvis jeg ringte eller sendte melding hvis jeg lurte på noe. Jeg tror det offentlige mye oftere kjører lang protokoll og nedregulerer, for da har de også muligheten til og holde deg litt der, planlegge mer og si at man skal starte og oppregulere når de har riktig kapasitet. Det var en av grunnene vi gikk privat, og følte det var verdt og betale for det. Anonymkode: f3a95...634 Tenkte det etter jeg skrev. Men jeg kjenner og folk som har gått offentlig flere forsøk uten lange protokoller, så det må vel være mulig. Men altså til TS: Vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg fikk ett barn først naturlig, og så lyktes vi ikke med IVF av ulike årsaker. Men min erfaring med å ha barn er: Det er mye, mye mer krevende kroppslig sett enn å gjennomgå IVF. Om man er ufrivillig barnløs over tid er det en enorm påkjenning, men du er foreløpig der at du ikke har egendrevet barneønske såvidt jeg forstår. Jeg tenker du får ta en pause og se hva du føler når hormonene roer seg. Men barn er som regel mye søvnmangel, mye generelt hardkjør på kropp og egentid. Jeg vet hvor vanskelig det er å kombinere jobb/IVF og mye smerter - jeg måtte underveis ha flere operasjoner hvorav en var som å føde (pga endometriosen som klikket fullstendig av IVF). Mannen åpnet for å droppe det, men vi hadde jo barn fra før - og vi hadde begge sterkt barneønske. Jeg visste jo også hva vi (eller: jeg da) jobbet mot. Oppsummert tror jeg ikke du tenker klart her i det hele tatt. Men, det kan jo være dette er et signal for deg om at du ikke vil ha/orker barn. Eller, det kan være du er kokko av hormoner. Jeg ble avogtil helt bananas selv. Men dette er 1 av 2: Du vil ikke ha barn, eller, hjernen din er på midlertidig bærtur av hormonene. Sistnevnte går over hvert øyeblikk.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #50 Skrevet 13. september 2022 Jeg vil først og fremst ikke ha det helt jævlig lenger. Hodepinen er ikke det verste egentlig. Det er kombinasjonen av alt. Det har bare blitt verre og verre ila dagen. Det kjennes mer forferdig enn da Mamma døde. Og samtidig så tenker jeg at hvis jeg ikke takler dette, så bør jeg ikke få barn heller. Stakkars Men jeg har uansett bestemt meg. Jeg setter aldri hormonsprøyter igjen. Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #51 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vil først og fremst ikke ha det helt jævlig lenger. Hodepinen er ikke det verste egentlig. Det er kombinasjonen av alt. Det har bare blitt verre og verre ila dagen. Det kjennes mer forferdig enn da Mamma døde. Og samtidig så tenker jeg at hvis jeg ikke takler dette, så bør jeg ikke få barn heller. Stakkars Men jeg har uansett bestemt meg. Jeg setter aldri hormonsprøyter igjen. Anonymkode: d9e6d...c9d Det er helt greit at du har tatt dette valget også, det håper jeg at du føler også Har du fått snakket med mannen enda? Kanskje det er støtte og trøst i han. Anonymkode: f3a95...634
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #52 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt greit at du har tatt dette valget også, det håper jeg at du føler også Har du fått snakket med mannen enda? Kanskje det er støtte og trøst i han. Anonymkode: f3a95...634 Nei, han kommer ikke hjem før i morgen. Orker ikke å ta dette over telefonen. Han blir nok veldig lei seg Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #53 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han kommer ikke hjem før i morgen. Orker ikke å ta dette over telefonen. Han blir nok veldig lei seg Anonymkode: d9e6d...c9d Jeg ville sagt ifra til han uansett; tror du ikke han blir enda mer skuffet om han vet du har det så ille og ikke sier ifra? Anonymkode: f3a95...634 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #54 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville sagt ifra til han uansett; tror du ikke han blir enda mer skuffet om han vet du har det så ille og ikke sier ifra? Anonymkode: f3a95...634 Helt sikkert, men han har noe viktige jobbgreier i morgen. Han kommer til å komme hjem med en gang. Og så er jeg redd for at hvis jeg snakker med han så kommer jeg til å fortsette behandlingen Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #55 Skrevet 14. september 2022 Hvordan har du det idag, TS? Anonymkode: f3a95...634
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #56 Skrevet 14. september 2022 Mannen ringte i dagtidlig for å være moralsk støtte for sprøytesetting, så jeg klarte ikke å få meg til å droppe den. Så egentlig samme som i går. Takk som spør:) Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #57 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mannen ringte i dagtidlig for å være moralsk støtte for sprøytesetting, så jeg klarte ikke å få meg til å droppe den. Så egentlig samme som i går. Takk som spør:) Anonymkode: d9e6d...c9d Det må være tøft og gjøre, men så hyggelig av mannen din. Jeg ville sjekke inn for jeg kan relatere til hvor tøft det er å stå der på kanten til og avbryte, eller å faktisk avbryte. Selv om man har nok ulike symptomer, følelser og tanker, så er det vanskelig og være så delt. Nå er det potensielt én dag til du får starte prosessen med og bli «et vanlig menneske» med hormoner igjen. Hvordan føler du det om morgendagen? Anonymkode: f3a95...634
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #58 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må være tøft og gjøre, men så hyggelig av mannen din. Jeg ville sjekke inn for jeg kan relatere til hvor tøft det er å stå der på kanten til og avbryte, eller å faktisk avbryte. Selv om man har nok ulike symptomer, følelser og tanker, så er det vanskelig og være så delt. Nå er det potensielt én dag til du får starte prosessen med og bli «et vanlig menneske» med hormoner igjen. Hvordan føler du det om morgendagen? Anonymkode: f3a95...634 Aller helst skulle det ikke kommet noen morgendag. Har prøvd å ringe Riksen for å høre om det er mulig å starte 1 dag før. Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #59 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Aller helst skulle det ikke kommet noen morgendag. Har prøvd å ringe Riksen for å høre om det er mulig å starte 1 dag før. Anonymkode: d9e6d...c9d Det forstår jeg godt. Så utrolig dårlig at de ikke klarer og følge opp en samtale på så mange dager. Anonymkode: f3a95...634
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #60 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det forstår jeg godt. Så utrolig dårlig at de ikke klarer og følge opp en samtale på så mange dager. Anonymkode: f3a95...634 De og resten av barselsomsorgen er jo ekstremt underbemannet. Det er ikke plass til at ting er litt utenfor planen Anonymkode: d9e6d...c9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå