AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #21 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du ringer ikke sentralbordet på riksen... Du ringer nummeret du fikk sammen med annen informasjon. Der er de tilgjengelige, for underveis i forsøket er det mange som glemmer sprøyter, setter sprøyter feil opplever store smerter, overstimulering og alt mulig annet. Så selvfølgelig ringer man klinikken. Det gjorde jeg flere ganger, og fikk alltid gode svar. Anonymkode: 8080e...ff9 Det er jo nettopp på IVF-klinikken det er kø da... Man ringer på mandag 5 minutter etter telefontiden og blir oppringt på onsdag. Ellers er det bare å slutte TS, man slutter uansett brått på medisinene etter uttak slik flere har sagt, husk å si ifra til klinikken så snart som mulig. Anonymkode: 206e5...8cc 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #22 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du ringer ikke sentralbordet på riksen... Du ringer nummeret du fikk sammen med annen informasjon. Der er de tilgjengelige, for underveis i forsøket er det mange som glemmer sprøyter, setter sprøyter feil opplever store smerter, overstimulering og alt mulig annet. Så selvfølgelig ringer man klinikken. Det gjorde jeg flere ganger, og fikk alltid gode svar. Anonymkode: 8080e...ff9 Du snakket om at TS ikke er hyggelig? 🤣🤣🤣 fy f. Anonymkode: 206e5...8cc 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #23 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du snakket om at TS ikke er hyggelig? 🤣🤣🤣 fy f. Anonymkode: 206e5...8cc Ro ned a! 😅 Anonymkode: f3ffa...9c2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #24 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du snakket om at TS ikke er hyggelig? 🤣🤣🤣 fy f. Anonymkode: 206e5...8cc Vi forsto hverandre til slutt, og så alt er bra:) Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #25 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du snakket om at TS ikke er hyggelig? 🤣🤣🤣 fy f. Anonymkode: 206e5...8cc Jeg og TS har en helt fin tone nå. Slapp av Anonymkode: 8080e...ff9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #26 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra vi ble venner til slutt:) og takk for støttende ord:) Jeg har bestemt meg alt. Skal begynne på oppregulering på torsdag, men jeg klarer ikke sette en eneste sprøyte med den dritten der til. Det er mannen det er noe galt med, og det er han som har det største barneønsket. For meg er det ikke verdt en dag til med migrene, kvalme, depresjon og tapt arbeidstid. Har ikke sovet mer enn 2timer sammenhengende på 3,5 uker. Så dårlig som jeg takler dette, er det nok riktig å ikke få barn. Beklager negativt oppgulp, er rett og slett 100% dritt lei og ferdig. Anonymkode: d9e6d...c9d Hvordan var barneønsket ditt før du begynte? Klarer du å gå tilbake til det? Det er jo en enorm prosess å gå i gang med, kostbar og krevende på andre måter. Så jeg vil jo tro det lå et ønske om barn i bunn der? Husker selv jeg tenkte verken mann eller barn var verdt det, og verre tanker enn det og. Men hormonene tuller solid med psyken din. Hatet til og med mannen... selv om han ikke var faktoren hos oss, og fantastisk på alle måter. For meg hjalp det å ignorere øyeblikket, gå tilbake til hvordan jeg hadde tenkt og følt, hoppe frem til hva jeg håpet fremtiden skulle bli. Hvor lenge har du igjen før oppregulering? For meg forsvant tungsinnet kort tid etter første sprøyte. Anonymkode: 8080e...ff9 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #27 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan var barneønsket ditt før du begynte? Klarer du å gå tilbake til det? Det er jo en enorm prosess å gå i gang med, kostbar og krevende på andre måter. Så jeg vil jo tro det lå et ønske om barn i bunn der? Husker selv jeg tenkte verken mann eller barn var verdt det, og verre tanker enn det og. Men hormonene tuller solid med psyken din. Hatet til og med mannen... selv om han ikke var faktoren hos oss, og fantastisk på alle måter. For meg hjalp det å ignorere øyeblikket, gå tilbake til hvordan jeg hadde tenkt og følt, hoppe frem til hva jeg håpet fremtiden skulle bli. Hvor lenge har du igjen før oppregulering? For meg forsvant tungsinnet kort tid etter første sprøyte. Anonymkode: 8080e...ff9 Har aldri hatt et ønske om barn, men mer et ønske om å ønske det, hvis det gir noen som helst mening? Tenkte at hvis vi fikk barn, så kom det til å bli veldig bra. Men hvis vi ikke får, så blir det like bra. Sikkert er elendig utgangspunkt for en sånn her prosess. Skulle egentlig ta første sprøyte med Gonal på torsdag denne uken. Anonymkode: d9e6d...c9d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #28 Skrevet 13. september 2022 Hørtes ikke greit ut! Skjønner du er lei. Men om du vil prøve igjen en annen gang så be om andre medisiner Så får du kanskje ikke alle disse bivirkningene! Anonymkode: b624d...948 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #29 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har aldri hatt et ønske om barn, men mer et ønske om å ønske det, hvis det gir noen som helst mening? Tenkte at hvis vi fikk barn, så kom det til å bli veldig bra. Men hvis vi ikke får, så blir det like bra. Sikkert er elendig utgangspunkt for en sånn her prosess. Skulle egentlig ta første sprøyte med Gonal på torsdag denne uken. Anonymkode: d9e6d...c9d Forstår. Er virkelig umulig for meg å si om det er hormonene eller deg som prater... Men jeg har en liten mistanke om at ingen går i gang med dette om barneønsket egentlig ikke er der. Torsdag, det er to dager det. Hva har du å tape? Humøret blir mye bedre om du får den hormon-boosten, for kroppen kommer til å bruke lengre tid på å komme seg ut av det flate uten Gonal-F. Og medisinene ligger jo allerede i kjøleskapet, skriver du. Torsdag har du fortsatt 14+ dagers angrerett på om du vil ha barn eller ikke. Anonymkode: 8080e...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #30 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hørtes ikke greit ut! Skjønner du er lei. Men om du vil prøve igjen en annen gang så be om andre medisiner Så får du kanskje ikke alle disse bivirkningene! Anonymkode: b624d...948 Er ikke akkurat så mange alternativer når man først blir proppet full i hormoner for å bli satt i kunstig overgangsalder, for så å booste eggløsning*15. På meg prøvde de 4 ulike regimer, på 9 forsøk. Like drit hver gang. Og nå blir jeg sikkert kalt krass igjen. Men dette er ikke tråden for deg. Anonymkode: 8080e...ff9 1
Anonym11122 Skrevet 13. september 2022 #31 Skrevet 13. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår. Er virkelig umulig for meg å si om det er hormonene eller deg som prater... Men jeg har en liten mistanke om at ingen går i gang med dette om barneønsket egentlig ikke er der. Torsdag, det er to dager det. Hva har du å tape? Humøret blir mye bedre om du får den hormon-boosten, for kroppen kommer til å bruke lengre tid på å komme seg ut av det flate uten Gonal-F. Og medisinene ligger jo allerede i kjøleskapet, skriver du. Torsdag har du fortsatt 14+ dagers angrerett på om du vil ha barn eller ikke. Anonymkode: 8080e...ff9 Det er ikke om jeg ønsker barn eller ikke som er problemet egentlig (selv om jeg for øyeblikket synes barn er grusomme). Men jeg klarer ikke bivirkningene mer. Torsdag er lenge til når man ikke får sove pga migrene og man helst vil kvele seg selv med en pute. For hver sprøyte blir jo bivirkingene mye kraftigere, og jeg klarer ikke å injisere meg selv med mer torturvæske Endret 13. september 2022 av Anonym11122
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #32 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra vi ble venner til slutt:) og takk for støttende ord:) Jeg har bestemt meg alt. Skal begynne på oppregulering på torsdag, men jeg klarer ikke sette en eneste sprøyte med den dritten der til. Det er mannen det er noe galt med, og det er han som har det største barneønsket. For meg er det ikke verdt en dag til med migrene, kvalme, depresjon og tapt arbeidstid. Har ikke sovet mer enn 2timer sammenhengende på 3,5 uker. Så dårlig som jeg takler dette, er det nok riktig å ikke få barn. Beklager negativt oppgulp, er rett og slett 100% dritt lei og ferdig. Anonymkode: d9e6d...c9d Du må kjenne på hva som er riktig for deg. Du må velge det som er best, for deg både psykisk og fysisk. Det er lett for andre og si «stå i det» og «det er bare litt igjen», men kroppen din skal gjennom et potensiell svangerskap langt på minussiden hvis du har det så ille som du beskriver. Du skal ikke føle skam eller anger for og si stopp hvis det er det riktige for deg. Vi tok en pause rett etter uttak. Det føltes ikke riktig for meg; mørbanket, ute av stand til å gå, syk og dårlig. Det var ikke slik jeg ønsket starte et svangerskap. Det var ikke slik jeg ønsket et barn. Klinikken og andre forsøkte og overtale meg, men jeg sa nei. Mannen min syns det var viktig at jeg var klar for det. Jeg har ikke angret et øyeblikk, nå er jeg gravid, men jeg tviler jeg hadde hatt en like flott og sunn periode om jeg hadde presset på. Man skal gjennom noe som er veldig belastende, og man må føle at man klarer henge med i svingene, som en person. Det trenger ikke ha noe med ditt ønske om barn og gjøre, at det er større eller mindre enn andres fordi de har mindre symptomer eller har bestemt seg at de skal utsette seg for dette. Kjenn likevel godt etter hva du føler. Du har kommet et stykke, som du kanskje vil må gå gjennom igjen, du har kommet langt på vei, men det kan være feil og fortsette. Du har kommet et stykke, hvor du egentlig ikke er nærme målstreken og har lenge igjen av, men det kan være riktig og ta en pause. Du er også viktig i dette, du som person Anonymkode: f3a95...634 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #33 Skrevet 13. september 2022 Det er ts som skriver over. Glemte å endre til anonym:p Anonymkode: d9e6d...c9d
AprilLudgate Skrevet 13. september 2022 #34 Skrevet 13. september 2022 Anonym11122 skrev (6 minutter siden): Det er ikke om jeg ønsker barn eller ikke som er problemet egentlig (selv om jeg for øyeblikket synes barn er grusomme). Men jeg klarer ikke bivirkningene mer. Torsdag er lenge til når man ikke får sove pga migrene og man helst vil kvele seg selv med en pute. For hver sprøyte blir jo bivirkingene mye kraftigere, og jeg klarer ikke å injisere meg selv med mer torturvæske Jeg har all forståelse for det, jeg fikk ikke migrene osv. Vet ikke hvorfor du har lang protokoll, men du har kanskje endometriose? Jeg måtte ha første forsøk på det pga endometriose, og ba meget tydelig og pent om kort protokoll forsøk 2. For meg fungerte ikke lang protokoll best, ble heller ikke gravid da. Så, om du avbryter nå og er på Riksen blir det uansett en pause. Så kan du være tydelig på at du ikke orker lang igjen pga bivirkningene - og heller vil prøve kort. Den var iallefall for meg veldig mye lettere å stå i. Ellers kan du med god samvittighet ta egenmelding fra jobb et par dager
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #35 Skrevet 13. september 2022 Anonym11122 skrev (8 minutter siden): Det er ikke om jeg ønsker barn eller ikke som er problemet egentlig (selv om jeg for øyeblikket synes barn er grusomme). Men jeg klarer ikke bivirkningene mer. Torsdag er lenge til når man ikke får sove pga migrene og man helst vil kvele seg selv med en pute. For hver sprøyte blir jo bivirkingene mye kraftigere, og jeg klarer ikke å injisere meg selv med mer torturvæske Nå torsdag, eller neste? Hva vil få deg til å føle deg bedre? Du har lov til å ta medisiner mot migrene - du er ikke gravid ennå. Det er lov med egenmelding eller sykemelding - om noen vil være drittsekk når det kommer til dette så er jeg klar for å komme gjennom skjermen og riste dem. For meg ga det mye å gå lange turer i fjellet, god musikk. Mannen var en fantastisk støtte, eventuelt om du har ei venninne som er god til å lytte. Anonymkode: 8080e...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #36 Skrevet 13. september 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Jeg har all forståelse for det, jeg fikk ikke migrene osv. Vet ikke hvorfor du har lang protokoll, men du har kanskje endometriose? Jeg måtte ha første forsøk på det pga endometriose, og ba meget tydelig og pent om kort protokoll forsøk 2. For meg fungerte ikke lang protokoll best, ble heller ikke gravid da. Så, om du avbryter nå og er på Riksen blir det uansett en pause. Så kan du være tydelig på at du ikke orker lang igjen pga bivirkningene - og heller vil prøve kort. Den var iallefall for meg veldig mye lettere å stå i. Ellers kan du med god samvittighet ta egenmelding fra jobb et par dager Jeg fikk vite på Riksen at de kjører stort sett helst lang protokoll for og ha full kontroll på hormoner: det var mer usikkerhet med en kort protokoll. Anonymkode: f3a95...634 1
AprilLudgate Skrevet 13. september 2022 #37 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er ikke akkurat så mange alternativer når man først blir proppet full i hormoner for å bli satt i kunstig overgangsalder, for så å booste eggløsning*15. På meg prøvde de 4 ulike regimer, på 9 forsøk. Like drit hver gang. Og nå blir jeg sikkert kalt krass igjen. Men dette er ikke tråden for deg. Anonymkode: 8080e...ff9 Fikk du samme bivirkninger av lang og kort protokoll? Eller misforstod jeg?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #38 Skrevet 13. september 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Jeg har all forståelse for det, jeg fikk ikke migrene osv. Vet ikke hvorfor du har lang protokoll, men du har kanskje endometriose? Jeg måtte ha første forsøk på det pga endometriose, og ba meget tydelig og pent om kort protokoll forsøk 2. For meg fungerte ikke lang protokoll best, ble heller ikke gravid da. Så, om du avbryter nå og er på Riksen blir det uansett en pause. Så kan du være tydelig på at du ikke orker lang igjen pga bivirkningene - og heller vil prøve kort. Den var iallefall for meg veldig mye lettere å stå i. Ellers kan du med god samvittighet ta egenmelding fra jobb et par dager Aner ikke hvorfor jeg har lang protokoll faktisk. Fikk bare beskjed om jeg skulle ha det, og spurte ikke noe videre. Anonymkode: d9e6d...c9d
AprilLudgate Skrevet 13. september 2022 #39 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk vite på Riksen at de kjører stort sett helst lang protokoll for og ha full kontroll på hormoner: det var mer usikkerhet med en kort protokoll. Anonymkode: f3a95...634 Ah, jeg gikk privat. Bar forklar at bivirkningene er for store for deg. Hør om de kan snu.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #40 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå torsdag, eller neste? Hva vil få deg til å føle deg bedre? Du har lov til å ta medisiner mot migrene - du er ikke gravid ennå. Det er lov med egenmelding eller sykemelding - om noen vil være drittsekk når det kommer til dette så er jeg klar for å komme gjennom skjermen og riste dem. For meg ga det mye å gå lange turer i fjellet, god musikk. Mannen var en fantastisk støtte, eventuelt om du har ei venninne som er god til å lytte. Anonymkode: 8080e...ff9 Nå Torsdag. Sjefen min vet at jeg holder på med ivf, så får lov tilpasse dagen som jeg vil. jeg føler meg bedre av jobb og trening, som jeg ikke klarer for øyeblikket. Anonymkode: d9e6d...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå