Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har avsluttet ivf behandlingen før egguttak? Måtte dere trappe ned medisinene eller kunne dere bare slutte med dem?

Anonymkode: d9e6d...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Ring klinikken. 

Anonymkode: 8080e...ff9

• Liker 1
Skrevet

Håpløst å ringe riksen. Flere dager ventetid på telefonen

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg hvorfor man skal måtte trappe ned, når man slutter på dem ved uttak også. 

Anonymkode: f3a95...634

• Liker 1
Skrevet

Man slutter jo bare brått to dager før egguttak uansett, kan ikke se for meg behov for nedtrapping 

Anonymkode: 5eba1...41e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Håpløst å ringe riksen. Flere dager ventetid på telefonen

Du ringer ikke sentralbordet på riksen... 

Du ringer nummeret du fikk sammen med annen informasjon. Der er de tilgjengelige, for underveis i forsøket er det mange som glemmer sprøyter, setter sprøyter feil opplever store smerter, overstimulering og alt mulig annet.

Så selvfølgelig ringer man klinikken. Det gjorde jeg flere ganger, og fikk alltid gode svar. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ringer ikke sentralbordet på riksen... 

Du ringer nummeret du fikk sammen med annen informasjon. Der er de tilgjengelige, for underveis i forsøket er det mange som glemmer sprøyter, setter sprøyter feil opplever store smerter, overstimulering og alt mulig annet.

Så selvfølgelig ringer man klinikken. Det gjorde jeg flere ganger, og fikk alltid gode svar. 

Selvfølgelig har jeg ikke ringt sentralbordet. Ringte nummeret i IVF appen, det er det eneste jeg har fått oppgitt/klart å finne. Satt lenge i telefonkø før jeg fikk automatisk beskjed om at de ringer tilbake. Samme greie som da jeg skulle melde mens. Da ringte de 2 dager senere

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kan ikke se for meg hvorfor man skal måtte trappe ned, når man slutter på dem ved uttak også. 

Anonymkode: f3a95...634

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man slutter jo bare brått to dager før egguttak uansett, kan ikke se for meg behov for nedtrapping 

Anonymkode: 5eba1...41e

Takk for svar! Er akkurat ferdig nedregulert, så var derfor jeg tenkte at det kanskje var dumt å bråstoppe

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig har jeg ikke ringt sentralbordet. Ringte nummeret i IVF appen, det er det eneste jeg har fått oppgitt/klart å finne. Satt lenge i telefonkø før jeg fikk automatisk beskjed om at de ringer tilbake. Samme greie som da jeg skulle melde mens. Da ringte de 2 dager senere

Kan være at de fanger opp hvor hyggelig du er når noen prøver å hjelpe..... 

Nevn i HI hva du har prøvd. Svar folk høflig.

Ja, det kan skape store problemer å gjøre store endringer... har vært gjennom 9 forsøk, med ulike komplikasjoner. Så ikke stol på random svar på et forum i alle fall. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs helt hvilke medisiner du går på?

Helt ordinær IVF med kort protokoll har sjeldent noe som må trappes ned. 

Du kan ringe fastlegen :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være at de fanger opp hvor hyggelig du er når noen prøver å hjelpe..... 

Nevn i HI hva du har prøvd. Svar folk høflig.

Ja, det kan skape store problemer å gjøre store endringer... har vært gjennom 9 forsøk, med ulike komplikasjoner. Så ikke stol på random svar på et forum i alle fall. 

Beklager kvast svar. Opplevde det du skrev som ganske kvast, men jeg er ikke ved mine fulle 5 akkurat nå så jeg misforsto.

Er som regel en høflig og hyggelig dame altså.

Stoler normaltsett ikke på forum, men nå er jeg desp og håpet noen hadde erfaringer

• Liker 3
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Spørs helt hvilke medisiner du går på?

Helt ordinær IVF med kort protokoll har sjeldent noe som må trappes ned. 

Du kan ringe fastlegen :) 

Har lang protokoll. Nesesprayene fungerte ikke ordentlig, så jeg har tatt sprøyter for å nedregulere ferdig.

Fastlegen turte ikke å svare, ba meg ringe riksen igjen.

Kjennes ganske håpløst ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lang protokoll. Nesesprayene fungerte ikke ordentlig, så jeg har tatt sprøyter for å nedregulere ferdig.

Fastlegen turte ikke å svare, ba meg ringe riksen igjen.

Kjennes ganske håpløst ut

Ah ok, da er det litt mer vrient. Har hatt en lang protokoll selv, men gjennomførte hele greia. 

Men bare for å få inn med teskje: er det en medisinsk grunn til at du må avbryte ASAP?

Skjønner du ikke ønsker å møte opp for uttak av private grunner, men jeg tenker mer på om det er krise å vente på svar en dag eller to?

De har jo ikke delt ut mer medisiner enn du skal ha til før tiltenkt uttak. 

Skjønner man vil ha svar helst igår når man ikke kan/vil gjennomføre. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Ah ok, da er det litt mer vrient. Har hatt en lang protokoll selv, men gjennomførte hele greia. 

Men bare for å få inn med teskje: er det en medisinsk grunn til at du må avbryte ASAP?

Skjønner du ikke ønsker å møte opp for uttak av private grunner, men jeg tenker mer på om det er krise å vente på svar en dag eller to?

Ingen medisinsk grunn, jeg orker bare ikke å ha det dritt og ikke fungere i hverdagen lengre. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (5 minutter siden):

Fikk også beskjed på første timen at jeg skulle hente ut alle medisiner før sprøyteopplæring, så jeg har kjøleskapet fult. Litt bortkastede penger selvfølgelig

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen medisinsk grunn, jeg orker bare ikke å ha det dritt og ikke fungere i hverdagen lengre. 

Da beklager jeg også om jeg var krass... Er så mange som spør her fordi de ikke gidder å ta en telefon. 

Jeg har vært der. Det er drit. Veldig drit. 

Du er satt i kunstig overgangsalder. Så plusser du på hvor shit det er å ikke få barn naturlig. At kroppen ikke fungerer. At du må takle jobb som vanlig. Og at samlivet med mannen ikke er som det skal. 

Dette klarer du. Du har stått i det i ukesvis. I det du begynner med sprøytene blir det lettere (en kort stund, før det blir drit igjen, da kan vi snakkes på nytt). 

Snakk med mannen din. Venninner. Og stå i det. Fokuser på målet, ikke hvordan du har det akkurat nå. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner det, lang protokoll er DRITT!

Men….om dere fortsatt ønsker å forsøke på barn sammen sånn generelt:

Er du HEEEEEEELT sikker på at du ikke klarer holde ut?

Hormonene føkker endel til - og det du føler nå går over snart.

Jeg hadde som sagt kun en lang protokoll, og det var fordi jeg ikke orket flere lange. Så det ble korte etter det forsøket, og det var SÅ mye bedre og lettere. 

Om det ikke er snakk om medisinsk grunn eller mulig samlivsbrudd hadde jeg hatt is i magen litt til. 
For de symptomene du har nå går over veldig snart :) 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da beklager jeg også om jeg var krass... Er så mange som spør her fordi de ikke gidder å ta en telefon. 

Jeg har vært der. Det er drit. Veldig drit. 

Du er satt i kunstig overgangsalder. Så plusser du på hvor shit det er å ikke få barn naturlig. At kroppen ikke fungerer. At du må takle jobb som vanlig. Og at samlivet med mannen ikke er som det skal. 

Dette klarer du. Du har stått i det i ukesvis. I det du begynner med sprøytene blir det lettere (en kort stund, før det blir drit igjen, da kan vi snakkes på nytt). 

Snakk med mannen din. Venninner. Og stå i det. Fokuser på målet, ikke hvordan du har det akkurat nå. 

Bra vi ble venner til slutt:) og takk for støttende ord:)

Jeg har bestemt meg alt. Skal begynne på oppregulering på torsdag, men jeg klarer ikke sette en eneste sprøyte med den dritten der til.

Det er mannen det er noe galt med, og det er han som har det største barneønsket. For meg er det ikke verdt en dag til med migrene, kvalme, depresjon og tapt arbeidstid. Har ikke sovet mer enn 2timer sammenhengende på 3,5 uker. Så dårlig som jeg takler dette, er det nok riktig å ikke få barn.

Beklager negativt oppgulp, er rett og slett 100% dritt lei og ferdig.

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (3 minutter siden):

Skjønner det, lang protokoll er DRITT!

Men….om dere fortsatt ønsker å forsøke på barn sammen sånn generelt:

Er du HEEEEEEELT sikker på at du ikke klarer holde ut?

Hormonene føkker endel til - og det du føler nå går over snart.

Jeg hadde som sagt kun en lang protokoll, og det var fordi jeg ikke orket flere lange. Så det ble korte etter det forsøket, og det var SÅ mye bedre og lettere. 

Om det ikke er snakk om medisinsk grunn eller mulig samlivsbrudd hadde jeg hatt is i magen litt til. 
For de symptomene du har nå går over veldig snart :) 

Takk for støtten!

men som jeg skrev over, jeg er done.

ligger jeg våken i natt og med migrene, så blir ikke den sprøyta satt i morgen tidlig, og det blir heller ikke satt noe Gonal på torsdag som egentlig er planen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...