AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Har en skolevegrer, vi har godt samarbeid med både bup, ppt og skole. Gruppene på Facebook bærer bare preg av hat mot instanser og alt er negativt. Finnes det noen grupper hvor de av oss som ikke opplever at alle er 'fæle' hele tiden? Anonymkode: 3b447...41f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Skulle gjerne ha vært med i en gruppe med lit flere nyanser i. Anonymkode: 7dddf...590
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Jeg meldte meg ut. Jeg blir bare sliten av å lese om alle andres elendighet, også er det veldig unyansert. Anonymkode: fceb3...96b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Jeg er medlem av "Skolevegring/Ufrivillig skolefravær - Foreldre" og er veldig fornøyd med det. Jeg finner trøst i å lese at andre er i samme "båt" som oss. Og har fått mange råd, både når det gjelder stønader vi har krav på, rettigheter og tiltak. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med gruppen. Anonymkode: 15098...e32
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Kan jeg spørre hva dere gjør rent praktisk når barnet går hjem/er hjemme/ikke går på skolen? Jeg jobber 35min hjemmefra. Er ikke lett å reise frem og tilbake for å levere barnet tilbake på skolen... Samtidig ønsker jeg ikke at barnet skal få være hjemme alene.. (Vi er tidlig i vegringsprosessen, så jeg vil jo prøve å snu det før det låses fullstendig. Bup og ppt er i bildet) Anonymkode: af035...88b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er medlem av "Skolevegring/Ufrivillig skolefravær - Foreldre" og er veldig fornøyd med det. Jeg finner trøst i å lese at andre er i samme "båt" som oss. Og har fått mange råd, både når det gjelder stønader vi har krav på, rettigheter og tiltak. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med gruppen. Anonymkode: 15098...e32 Jeg også. Jeg synes folk er flinke til å dra frem det positive også innimellom. Men det ER jo mye negativt. Og det er mye jobbing opp mot systemet. Men vi er mange som også er klare på at det er deler av systemet vi er veldig fornøyde med. Anonymkode: cc8d2...7b9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er medlem av "Skolevegring/Ufrivillig skolefravær - Foreldre" og er veldig fornøyd med det. Jeg finner trøst i å lese at andre er i samme "båt" som oss. Og har fått mange råd, både når det gjelder stønader vi har krav på, rettigheter og tiltak. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med gruppen. Anonymkode: 15098...e32 Denne gruppen er jeg også med i, og jeg klarer faktisk ikke finne felleskap i den. Det er derfor jeg som svar #2 ønsker mer nyanserte sider Anonymkode: 3b447...41f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hva dere gjør rent praktisk når barnet går hjem/er hjemme/ikke går på skolen? Jeg jobber 35min hjemmefra. Er ikke lett å reise frem og tilbake for å levere barnet tilbake på skolen... Samtidig ønsker jeg ikke at barnet skal få være hjemme alene.. (Vi er tidlig i vegringsprosessen, så jeg vil jo prøve å snu det før det låses fullstendig. Bup og ppt er i bildet) Anonymkode: af035...88b Hei! Hvis barnet mitt ikke går på skolen en dag så sender jeg melding til lærer om det. Dersom barnet mitt går hjem, det skjer nesten aldri for vi har ikke kollektivtransport her ute, så må jeg hente. Vår skolevegrer gikk ikke på skolen på nesten tre måneder i strekk. Har lett for å falle tilbake i sånne mønstre, spesielt ved sykdom el ferie. Hva er årsaken til at ditt barn ikke vil på skolen? Hvor gammel er hen? Anonymkode: 3b447...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå