AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Jeg er i slutten av 20 årene, slitt en del med depresjon, angst, lite motivasjon osv. når det kommer til skole og jobb. Jeg har aldri fullført et studie noe jeg egentlig har lyst til.. Jeg har gått videregående vg1 Service og samferdsel, vg1 og vg2 helse & oppvekst og vg3 påbygg. Men strøk i matte og jeg har ingen ønsker om å gå høyskole så ser ikke vits med å bruke mange tusen kroner for å ta opp matten.. Så mine valg ser ut til å enten søke voksenopplæring på vg3 helse og da blir det på vg3 apotektekniker eller å søke vg2 Service, sikkerhet og administrasjon eller vg2 salg og reiseliv + 2 år i lære etter det. ELLER så kan jeg bare søke meg jobb i butikker, cafeer og droppe noe skole. Hva ville dere anbefalt meg å gjøre? Ingen av de mulighetene frister mer enn de andre, jeg er helt nøytral på alle valgene. Håper noen kommer med noen råd til meg.. Anonymkode: 41023...3b7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Jeg ville valgt å gå ut i en jobb. Om du er lite motivert, og ikke helt vet hva du vil, er det like greit å gjøre noe du tjener penger på, tenker jeg, fremfor å ta en utdanning du ikke vet om du kommer til å bruke engang. Så jeg ville jobbet litt, og så kan du alltids ta voksenopplæringen seinere, om du ønsker, og er motivert og vet hva du faktisk vil. Anonymkode: 74e30...baa
Carrot Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 (endret) - rent jobbmessig uten tanke for annet enn at det er et skrikende behov for apotekteknikere ville jeg valgt dette av det du lister opp, rett og slett fordi service og samferdsel, reise osv er sesongbasert i beste fall og utrolig utsatt slik økonomien til verden er nå. Potensielt et yrke du kanskje ikke har jobb når du er ferdig utdanne deg. Innen administrasjon er det sikkert for noen et godt valg men det er ikke lett å få seg en trygg jobb og det kan være rutinepregt arbeid man kanskje går lei av.. Å jobbe i butikk kan være helt supert om det er noe du ser for deg at du liker, å jobbe med mennesker rundt deg hele tiden, alltid full rulle og tidvis tungt arbeid siden man er på bena hele tiden.. Når jeg også tar med utfordringene du starter med, angst og depresjon kommer det jo litt ann å type og problemstilling, men som apotektekniker, selv om du må forholde deg til mennesker er det kanskje mennesker med en større forståelse blant de man jobber sammen med... og på den måten kanskje lettere å være åpen om at man har en slik sykdom dersom man må det.. Endret 13. september 2022 av Carrot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå