AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Jeg orker ikke/vil ikke sosialisere meg med kolleger. Jeg vil gjøre jobben jeg er satt til å gjøre, og det er jeg god på. Nå har vi fått en ny, ung og "kul" leder som vil øke fokuset på det sosiale. Jeg blir ikke med på slikt, men gjør jobben min. Nå har det blitt slik at jeg blir unnlatt å få informasjon som er viktig for at jeg får gjøre min jobb, og flere kolleger jobber sammen istedenfor å inkludere meg i jobben. Jeg ar et godt forhold til de på jobb, men jeg er privat av meg og jeg liker ikke å være sosial med de etter jobb. Det merkelige er jo at de tror dette går utover meg! Det eneste som nå har skjedd er jo at jeg får mindre å gjøre: Det blir mer på de, siden de ekskluderer meg. Det gjør meg ingenting at jeg kan bruke lenger tid på de oppgavene jeg har, ta litt flere småpauser igjennom dagen med kaffe og kos! Det jeg lurer på er om det er flere som kjenner seg igjen i dette? Dette påvirker meg ikke negativt i det hele tatt. Det blir motsatt. Jeg får jo mindre å gjøre! Anonymkode: e236b...676 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Bryr meg ikke om slike ting, jeg får jo lønna mi hver mnd. Så surfer enklest mulig gjennom dagene, gjbb, ør det jeg skal. Har en bra lønn også, men er ikke noe særlig stress her pga andre sinker også ned. Jeg er avhengig av andre sin innsats, den kan jeg ikke styre. Det er bare jobb, ikke ta det så alvorlig. Anonymkode: 6470c...2c7 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Du høres litt tante Sofie ut. Anonymkode: d7c58...28a 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Jeg er en veldig oppgave-orientert person, men jeg syns det er viktig og bli kjent med kollegaer. Det er tross alt de jeg skal samarbeide med på jobb og jo bedre man kjenner hverandre, jo bedre kan man gjøre jobben sammen. Og det blir mer gøy på jobb. Er du med på sosialt på jobb? Du skriver etter jobb, men man spiser jo lunsj, tar kaffe, småprater osv sammen. Det er sjelden jeg gjør ting etter jobb i hverdagen, kun hvis det er spesielle begivenheter, men jeg syns det er viktig og få tid sammen. Anonymkode: deb22...a70 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Jeg syns det høres helt perfekt ut. Sånn vil jeg også ha det. Anonymkode: c48eb...663 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 For noen av oss har covid vært et supert hjemmeregime der vi har fått levert på jobb fordi vi ikke forstyrres hele tiden, når vi nå er tilbake på kontoret er det rett og slett et problem med denne kaffipraten, avtalene om lunsjer som trekker ut og mindre tid til jobb. vi leverer dårligere både som personer og som team også, og det merkes jo og etterhvert vil jo spørsmålene komme - hvorfor er det slik? Anonymkode: 936ca...f3b 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Det her høres litt ut som min jobb. Det virker som de fleste der, og spesielt lederne, er der for å sosialisere seg og ikke for å jobbe. Utrolig slitsomt! Anonymkode: 349d9...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Haha det er så søtt at det er så mange her inne som tror at det å gå på jobb og bidra på en arbeidsplass kun handler om å gjøre arbeidsoppgaver. Anonymkode: f5738...c9f 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 En på min jobb har fått skriftlig advarsel fra sjefen for at han ikke har vist noen interesse for å lære seg vår andres del av jobben (som han skal kunne) i tillegg til sine egne oppgaver. Han har fått muntlig beskjed om at han er nødt til å sosialisere seg med oss andre i teamet, noe han ikke makter å gjøre. Han er bare til stede i rommet, sier ikke et kløyva ord, før han går avsted for å jobbe med sine ting. Han kommer til å bli omplassert ganske kjapt, for å si det sånn... Anonymkode: e1522...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha det er så søtt at det er så mange her inne som tror at det å gå på jobb og bidra på en arbeidsplass kun handler om å gjøre arbeidsoppgaver. Anonymkode: f5738...c9f Det kommer jo helt an på rolle og hva man jobber med. I noen jobber er det en nødvendighet, i andre jobber kan for mye møter og prat være et hinder for å få gjort jobben innen frister. Anonymkode: e5dbe...c8b 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): En på min jobb har fått skriftlig advarsel fra sjefen for at han ikke har vist noen interesse for å lære seg vår andres del av jobben (som han skal kunne) i tillegg til sine egne oppgaver. Han har fått muntlig beskjed om at han er nødt til å sosialisere seg med oss andre i teamet, noe han ikke makter å gjøre. Han er bare til stede i rommet, sier ikke et kløyva ord, før han går avsted for å jobbe med sine ting. Han kommer til å bli omplassert ganske kjapt, for å si det sånn... Anonymkode: e1522...cd3 Hørtes som en psykopatisk sjef, jeg hadde fortsatt med å kjøre mitt eget løp om jeg var den som fikk advarsel. Du kan ikke kreve NOEN TING utenom at han skal gjøre jobben sin! Er DERE andre som er problemet her, dere krever bare. Gir ingenting. Anonymkode: 6470c...2c7 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 Huff, vi har et-par slike på vår jobb og. Som bare kjører sitt eget løp, nekter å involvere seg. Men alle andre skal være tankelesere i forhold til hvordan de vil involveres. For å snu på det. er det 90% + lederen som har rett, eller de 1-2 særingene? Anonymkode: 33ad0...eb2 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg orker ikke/vil ikke sosialisere meg med kolleger. Jeg vil gjøre jobben jeg er satt til å gjøre, og det er jeg god på. Nå har vi fått en ny, ung og "kul" leder som vil øke fokuset på det sosiale. Jeg blir ikke med på slikt, men gjør jobben min. Nå har det blitt slik at jeg blir unnlatt å få informasjon som er viktig for at jeg får gjøre min jobb, og flere kolleger jobber sammen istedenfor å inkludere meg i jobben. Jeg ar et godt forhold til de på jobb, men jeg er privat av meg og jeg liker ikke å være sosial med de etter jobb. Det merkelige er jo at de tror dette går utover meg! Det eneste som nå har skjedd er jo at jeg får mindre å gjøre: Det blir mer på de, siden de ekskluderer meg. Det gjør meg ingenting at jeg kan bruke lenger tid på de oppgavene jeg har, ta litt flere småpauser igjennom dagen med kaffe og kos! Det jeg lurer på er om det er flere som kjenner seg igjen i dette? Dette påvirker meg ikke negativt i det hele tatt. Det blir motsatt. Jeg får jo mindre å gjøre! Anonymkode: e236b...676 Er du sikker på at din oppfatning er den riktige? Og i fall du er helt sikker på at de andre er enige i deg at du gjør en god jobb alene i et hjørne uten å samarbeide: har du spurt sjefen rett ut om dette og fått bekreftelse? Jeg har endel kollegaer som deg. Som tenker at jobb er oppgaver, ikke samarbeid. Som tenker at oppgaver løst i enerom er arbeid godt utført og blir oppriktig både snurte og fornærma når de må fortelles at jobben ikke består av enkle oppgaver som løses i enerom, men av fagfelt som den ansatte forventes utvikle ved hjelp av samhandling. Jeg ville, var jeg deg, tenkt tanken at du muligens er avløst oppgavene ikke som hevn, men som tiltak for å finne en måte å løse dem bedre. Anonymkode: d90c0...e95 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 Det høres i alle fall ikke ut som om du er en ansatt som blir vurdert som verdifull for jobben. Så tror lønnsøkning ol er ting du kan se langt etter. Er det ikke viktig for deg å få høyere lønn, og å være godt likt av leder og kollegaer, og du ellers trives, så er det jo helt topp. Anonymkode: 4d947...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 Prøver de å fase deg ut fordi du ikke passer inn? Anonymkode: 8afdf...2fb
Laraa Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha det er så søtt at det er så mange her inne som tror at det å gå på jobb og bidra på en arbeidsplass kun handler om å gjøre arbeidsoppgaver. Anonymkode: f5738...c9f For noen er det jo det. De er ikke på jobb for å dekke sine sosiale behov eller smalltalke mer enn det som skal til for å opprettholde en jobbrelasjon, men er på jobb for å ha en inntekt å leve av. Og det må da være helt greit, så lenge man er respektfull høflig og ikke fremstiller kolleger som en belastning 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Laraa skrev (1 minutt siden): For noen er det jo det. De er ikke på jobb for å dekke sine sosiale behov eller smalltalke mer enn det som skal til for å opprettholde en jobbrelasjon, men er på jobb for å ha en inntekt å leve av. Og det må da være helt greit, så lenge man er respektfull høflig og ikke fremstiller kolleger som en belastning Helt enig. Og skal jeg være helt ærlig, hadde jeg ikke giddet å jobbe en dag i mitt liv, hvis jeg ikke måtte. I hvert fall ikke for en timelønn, men kunne jobbet med ting som ga mening i hverdagen. Det er noe helt annet. Hvis flere var ærlige, hadde mange sagt de ville sluttet i jobben sin, hvis de kunne. Anonymkode: c48eb...663
Laraa Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig. Og skal jeg være helt ærlig, hadde jeg ikke giddet å jobbe en dag i mitt liv, hvis jeg ikke måtte. I hvert fall ikke for en timelønn, men kunne jobbet med ting som ga mening i hverdagen. Det er noe helt annet. Hvis flere var ærlige, hadde mange sagt de ville sluttet i jobben sin, hvis de kunne. Anonymkode: c48eb...663 👍 Du satte ord på nøyaktig hva jeg føler! 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En på min jobb har fått skriftlig advarsel fra sjefen for at han ikke har vist noen interesse for å lære seg vår andres del av jobben (som han skal kunne) i tillegg til sine egne oppgaver. Han har fått muntlig beskjed om at han er nødt til å sosialisere seg med oss andre i teamet, noe han ikke makter å gjøre. Han er bare til stede i rommet, sier ikke et kløyva ord, før han går avsted for å jobbe med sine ting. Han kommer til å bli omplassert ganske kjapt, for å si det sånn... Anonymkode: e1522...cd3 Han utsettes for mobbing med andre ord. Anonymkode: c48eb...663 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha det er så søtt at det er så mange her inne som tror at det å gå på jobb og bidra på en arbeidsplass kun handler om å gjøre arbeidsoppgaver. Anonymkode: f5738...c9f For en elendig ovenfra og ned holdning, dårlig kamuflert som humor. Anonymkode: c48eb...663 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå