AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #1 Skrevet 13. september 2022 Slitt lenge økonomisk nå, ser ikke noen poeng i å jobbe bare for at man såvidt skal klare seg. Har ei venninne som ga opp for flere år siden, nå får hun dekke livsopphold, husleie og strøm av NAV. Omtrent samme sum som å ha en jobb, så hva er poenget? Derfor valgte jeg å slutte, i dag stod jeg opp å bestemte meg. Skriver her i stedet for å slite meg gjennom 2xbuss for å komme til jobb om mårran, trøtt og jævlig. Jeg leier jo uansett, så da er det samme. Får aldri kjøpt noen bolig uansett. Jeg slutter på dagen, detter er ingen vits! Staten må ha planlagt dette lenge, først covid, så økte priser som skal drive oss til konkurs. Hva er poenget? Det er ikke noe poeng. Å være en slave for ingenting, nordmenn står aldri opp for seg. Bare kuer seg, vi trenger mer streik; sittestreiker. Der man ikke stopper før kravene er innfridd! Som fastpris på strøm, da skulle en hel yrkesgruppe i norge streiket: som sykepleiere for eks. Da lammer man jo samfunnet skikkelig. Ikke gi seg! Anonymkode: 6bb46...f5c 10 2 1
Snublefot62 Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Kjip for deg å leve på minstesats resten av livet. Og de neste måneden vil du få det ekstremt stramt siden du har karantene fra dagpenger. Lykke til med nødpenger. 40
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Tror du du bare får penger av Nav fordi du ikke gidder å jobbe? Det er alt for mange late mennesker som deg her i landet som lever på andres skattepenger. Skjerp deg! Anonymkode: 02a75...8d9 22 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Lykke til neste gang du må bytte bolig,og med karantenen uten noe som helst penger du nå blir ilagt fra Nav for å ha sagt opp selv 😏 https://www.nrk.no/norge/utleigarar-er-misnogde-med-nav-garantien-1.16069913 Anonymkode: 45dba...933 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lykke til neste gang du må bytte bolig,og med karantenen uten noe som helst penger du nå blir ilagt fra Nav for å ha sagt opp selv 😏 https://www.nrk.no/norge/utleigarar-er-misnogde-med-nav-garantien-1.16069913 Anonymkode: 45dba...933 NAV kan leie bolig på hybelhus etc. Bekymrer meg ikke. Anonymkode: 6bb46...f5c 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Kjip for deg å leve på minstesats resten av livet. Og de neste måneden vil du få det ekstremt stramt siden du har karantene fra dagpenger. Lykke til med nødpenger. Blir omtrent samme som å jobbe, så betyr ikke noe for meg. Har noen kr å bruke disse 18ukene som karantene, om jeg har null kr så gjør jeg bare noe så jeg kommer i fengsel. Gratis der. Anonymkode: 6bb46...f5c 6
Kratt_ Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Ikke gjør det ts. Det føles kjipt og dritt nå men å leve av Nav er absolutt ikke noe bedre og du kommer garantert til å føle deg verre. Ikke ta noen forhastede beslutninger. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Dette må være dagens første trolletråd. Anonymkode: d7a3e...122 10 15
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 Du vil nok bli overrasket de kravene Nav vil stille til deg. Først har du karantene på flere måneder før du får dagpenger. Ikke ta for gitt at du får dekket alt det du sier. Ikke sikkert du da oppfyller kravene for dagpenger. Dagpenger er og veldig lite i forhold til sikkert den inntekten du har i dag. Du risikerer å gå på kurs og møter og du nok ikke har lyst til. Alle møter veggen innimellom. Ja livet er et slit til tider. Men kanskje du skal lære og gjør det beste ut av det. Det er ikke bare og slutte og jobbe og tro Nav vil forsørge deg ikke sånn det fungerer. Anonymkode: e2906...3ff 10
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vil nok bli overrasket de kravene Nav vil stille til deg. Først har du karantene på flere måneder før du får dagpenger. Ikke ta for gitt at du får dekket alt det du sier. Ikke sikkert du da oppfyller kravene for dagpenger. Dagpenger er og veldig lite i forhold til sikkert den inntekten du har i dag. Du risikerer å gå på kurs og møter og du nok ikke har lyst til. Alle møter veggen innimellom. Ja livet er et slit til tider. Men kanskje du skal lære og gjør det beste ut av det. Det er ikke bare og slutte og jobbe og tro Nav vil forsørge deg ikke sånn det fungerer. Anonymkode: e2906...3ff Bryr meg ikke, ville levd like bra i fengsel som nå. Bor her jeg leier nå til jeg evt blir kastet ut, søker NAV om det jeg har krav på...får jeg ikke så får det bare gå som det gjør. Anonymkode: 6bb46...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Jeg gjorde det samme. Fikk nettopp innvilget dagpenger og skal ikke jobbe mer i mitt liv. Etter dagpenger blir det sosialstøtte. Jeg har vært på jobbsøkerkurs før og det var rene ferien. Å søke noen jobber hver dag tar maks en halvtime. Anonymkode: e68e6...bc1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lykke til neste gang du må bytte bolig,og med karantenen uten noe som helst penger du nå blir ilagt fra Nav for å ha sagt opp selv 😏 https://www.nrk.no/norge/utleigarar-er-misnogde-med-nav-garantien-1.16069913 Anonymkode: 45dba...933 De fleste klarer å stiller depositum uten NAV-garanti Anonymkode: e68e6...bc1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bryr meg ikke, ville levd like bra i fengsel som nå. Bor her jeg leier nå til jeg evt blir kastet ut, søker NAV om det jeg har krav på...får jeg ikke så får det bare gå som det gjør. Anonymkode: 6bb46...f5c Du høres veldig enkel ut. Tror du det er slik at om du raner en kiosk i dag, så er du i buret hos Politimester Bastian i morgen? Det er soningskø, det blir sak osv. i forkant. Du blir hjemløs i mellomtiden, hvis du ikke betaler husleie, ikke har jobb osv. så kan du havne i noen skikkelig kjipe situasjoner. Det blir dyrt for deg å rydde opp i det. Og det er ikke sånn at noen andre ordner opp hvis du ikke gidder; det er noen ting NAV etc. "må", men det begrenser seg og det er mye mer du selv må for å få hjelp og økonomisk støtte derfra. Du kommer til å slite, med den holdningen. Anonymkode: 75665...0e3 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 Velkommen til nav. Du kommer til å opparbeide deg en personlig gjeld pga at du alltid har for lite penger, så enorm at du til slutt vil hoppe i havet. Du konmer til å sulte og slite, og du kommer til å savne den gode tids da du jobbet og hadde en normal inntekt og slapp å pante flasker for å kjøpe brød. Anonymkode: 9b547...eff 1 3
Snublefot62 Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 Dette må være troll. Dersom du har noen kroner du kan bruke mens du har karantene så har du åpenbart tjent nok til å kunne spare samtidig. Det er en luksus du nå kan se langt etter. Deretter vil NAV stille aktivitetskrav til deg. Du får bare ikke penger. Og skal du gjøre noe mot noen som gjør at du havner i fengsel umiddelbart så skal det være alvorlig. Og det er du villig til å gjøre mot en annen person? Miserabelt liv du legger opp til. Hadde jeg trodd at noen kunne vært så enkel.. 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velkommen til nav. Du kommer til å opparbeide deg en personlig gjeld pga at du alltid har for lite penger, så enorm at du til slutt vil hoppe i havet. Du konmer til å sulte og slite, og du kommer til å savne den gode tids da du jobbet og hadde en normal inntekt og slapp å pante flasker for å kjøpe brød. Anonymkode: 9b547...eff Haha. For noen forestillinger dere har. Anonymkode: e68e6...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Sjølv om det her sikkert er en trolletråd, vet du noe om hvilke satser du faktisk går over på om du sier opp? Først har du ca 3 mnd karantene før du får dagpenger. I mellomtiden har du ikke rett på noen ting, du kan muligens få kranglet deg til livsopphold men det er snakk om noen få kroner til mat. Når du får dagpenger er det ca 60% av den lønnen du har nå, så om du mener du har lite nå, hva da på dagpenger? Selv om en har rett på slik og slik hjelp, så sier du fra deg mye av den retten ved å si opp selv. Om du går arbeidsledig lenge nok til at du ikke har rett på dagpenger mer går du over på sosialen. Da er det en minstesats som så vidt dekker livsopphold, strøm og husleie. Den dekker ikke lån, forsikringer (utenom husforsikrig og boliglån, men ikke relevant i ditt tilfelle), strømmetjenester osv, de kan dekke telefon og internett/tv, men det spørs på pris og nødvendighet. Du får det virkelig ikke bedre økonomisk av å si opp jobben din. Anonymkode: 31a82...78f 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gjorde det samme. Fikk nettopp innvilget dagpenger og skal ikke jobbe mer i mitt liv. Etter dagpenger blir det sosialstøtte. Jeg har vært på jobbsøkerkurs før og det var rene ferien. Å søke noen jobber hver dag tar maks en halvtime. Anonymkode: e68e6...bc1 Jeg blir mest sjokkert over hvor lite peiling de som svarer har, har vært i NAV-systemet før. Så jeg vet hvordan det fungerer, var dum å jobbet igjen noen år. Aldri igjen! Du trenger ikke søke på jobbene du legger inn i aktivitetsplanen din, godt tips Anonymkode: 6bb46...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sjølv om det her sikkert er en trolletråd, vet du noe om hvilke satser du faktisk går over på om du sier opp? Først har du ca 3 mnd karantene før du får dagpenger. I mellomtiden har du ikke rett på noen ting, du kan muligens få kranglet deg til livsopphold men det er snakk om noen få kroner til mat. Når du får dagpenger er det ca 60% av den lønnen du har nå, så om du mener du har lite nå, hva da på dagpenger? Selv om en har rett på slik og slik hjelp, så sier du fra deg mye av den retten ved å si opp selv. Om du går arbeidsledig lenge nok til at du ikke har rett på dagpenger mer går du over på sosialen. Da er det en minstesats som så vidt dekker livsopphold, strøm og husleie. Den dekker ikke lån, forsikringer (utenom husforsikrig og boliglån, men ikke relevant i ditt tilfelle), strømmetjenester osv, de kan dekke telefon og internett/tv, men det spørs på pris og nødvendighet. Du får det virkelig ikke bedre økonomisk av å si opp jobben din. Anonymkode: 31a82...78f Du har ikke peiling på hva du snakker om. Du får 62,4%. Enda ei kløne som ikke kan systemet. Anonymkode: 6bb46...f5c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Dette må være troll. Dersom du har noen kroner du kan bruke mens du har karantene så har du åpenbart tjent nok til å kunne spare samtidig. Det er en luksus du nå kan se langt etter. Deretter vil NAV stille aktivitetskrav til deg. Du får bare ikke penger. Og skal du gjøre noe mot noen som gjør at du havner i fengsel umiddelbart så skal det være alvorlig. Og det er du villig til å gjøre mot en annen person? Miserabelt liv du legger opp til. Hadde jeg trodd at noen kunne vært så enkel.. Er jo du som er enkel, skriver om ting du ikke har peiling på. Vært igjennom surra før jeg! Dummeste jeg gjorde var å jobbe igjen.... Anonymkode: 6bb46...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå