AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Hei Reiser aleine med to småbarn på 4 og 1 år gamle. Vi skal mellomlande i Qatar. Fra vi drar hjemme i fra og til vi er framme..bruker vi ca 20 timer på hele reisen... Jeg må også ha med vogn til yngste som jeg kan ta med inn i flyet. Lurer på om hva slags håndbaggasje jeg bør ta med? Jeg kan ha med håndbaggasje på 7 kg. Må ha ekstra skift til begge barna, bleier til yngste, snacks, ipad, lader og noen andre små ting. Burde jeg bruke stelleveska mi som jeg bruker til vanlig? Eller skal vi ha alt oppi en liten koffert og ta med som håndbaggasje? (Har bedre plass i håndbaggasjen) Eldste har kjøpt seg sånn barnekoffert som heter trunki. Han vil ha med den også på reisen men jeg vet ikke hvor mye han kommer til å trille den selv. Kan hende jeg som må bære på den også. Den har ikke sånn håndtak man kan holde i for å dra i den. Den har stropper som man kan bruke som skulder veske. Trenger hjelp med å finne ut hva slags håndbaggasje jeg bør ta med? Stellebag fra Stokke? Trunki barnekoffert? Eller vanlig koffert? Takk for hjelpen ☺️ Anonymkode: b6171...1ad
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Jeg bruker weekendbag fra kaos når jeg reiser med tvillingene mine😊 Anonymkode: 653b8...ca0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg bruker weekendbag fra kaos når jeg reiser med tvillingene mine😊 Anonymkode: 653b8...ca0 https://www.otvennesla.no/weekend-bag-10?gclid=EAIaIQobChMIpO_akpiR-gIVjrt3Ch0-Jg9CEAQYASABEgLApPD_BwE Er det denne du mener? Hvor gammel er tvillingene?:) Anonymkode: b6171...1ad
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Håndbagasje - du bør velge en ryggsekk så du har hendene fri. Anonymkode: d9f90...030 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Kjøp en Douchebag sekk, den er håndbagasje-godkjent, har åpning i hele fronten så du lett kommer til innholdet nederst i sekken, og du har hendene fri Anonymkode: 8725f...c62 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Belteveske for penger og pass. Så er det lett tilgjengelig og du har hendene fri til å holde barn. Anonymkode: d40db...4d8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Definitivt ikke en trunki. Den er bare i veien og upraktisk å bære. Om du kan ha med vogn opp er avhengig av hvilken vogn du har. Om du har babyzen yoyo eller bugaboo ant feks så går det. Ville definitivt gått for sekk, rumpetaske og bæretøy for minste. Ingenting du ikke kan feste på sekken. Hjalp ei i Oslo i sommer ut av et fly, hun hadde barn på lik alder. Selv om hun hadde sekk osv var det et kaos. 4-åringen løp av gårde og hun hadde småbarn og jakker å bære på, ingen bæresele. Hjalp henne å bære det hun hadde i armene og paret 4-åringen med min 3-åring og fikk festet mye på sekken hennes når vi måtte hver vår veg. Ikke sett deg i en situasjon hvor du må bære noe som helst i hendene. Ikke engang sekken til 4-åringen, sørg for at du kan stroppe alt fast til sekken din. Alt blir lettere med armene fri. Anonymkode: f77a3...92b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Trunki er super på korte turer, og som litt moro for barna. På langturer er de bare i veien. Så dropp den. En god tursekk er supert, den rommer det meste. Du kan bare ha med et lite bærenett til det du må frakte ut og inn på flyplasstoalett. Og beemoo sammenleggbar vogn, eller tilsvarende, er et must til minste. Selv om Hamad ikke er blant de største transferflyplassene. Ellers blir det mye å bære på. Anonymkode: 23d3d...419
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 Ryggsekk! Og tenk på bekledning. Unngå mange jakker, caps og annet som må bæres. Jeg har ofte drømt om å reise i cargobukser med lommer, og fiskevest 😆 så mye som skal puttes et sted. Anonymkode: 20c8a...da2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ryggsekk! Og tenk på bekledning. Unngå mange jakker, caps og annet som må bæres. Jeg har ofte drømt om å reise i cargobukser med lommer, og fiskevest 😆 så mye som skal puttes et sted. Anonymkode: 20c8a...da2 Det glemte jeg å nevne! Cross-over magetaske. Utrolig praktisk for disse småtingene du må ha tilgjengelig når du har en hand på ene barnet, en hand på vognen, og sekk på ryggen. Anonymkode: 23d3d...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå