Gå til innhold

Hvor fort liker du noen og er det forskjell på følelser og tiltrekning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dates skal til før du blir ordentlig interessert i noen når kjemien er der helt fra start? Er det forskjell på følelser og tiltrekning? 

Har vært på tre dates med en mann og er så tiltrukket av han! Fantaserer om han, vil ha sex men ikke havnet der enda og vil bli sammen med han men kjenner han ikke SÅ godt! Andre menn jeg har datet har jeg kunnet gå på ti dates med uten å føle for å kysse,ligge med eller være sammen med annet enn at jeg merker at de er bra menn jeg sikkert hadde hatt det fint med, men ikke fått den magnetiske tiltrekningen med. 

Begynner å bli redd for å bli såret og er overrasket over at jeg kunne falle for noen så fort. Eller faller jeg eller er det bare tiltrekning? Er det alltid sånn at When you know you know og at forhold kan starte med et pang eller burde man alltid ta seg god tid? 

Anonymkode: abe08...f74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat samme som deg.
K39

Anonymkode: f6e88...c3c

Skrevet

Jeg har opplevd å ha umiddelbar tiltrekning og god kjemi med en mann. Og jeg er en kvinne som egentlig svært sjelden får følelser. Jeg har alltid vært avventende, skeptisk, litt tilbakeholden.

Men med denne mannen var det bare pang fra starten av. Jeg ble sugd mot han som en magnet (vi datet ikke i starten, bare kjente til hverandre traff på hverandre i ny og ned). Og den tiltrekningen er der fortsatt, selv nå, 7 år senere, selv nå etter at forholdet er over.

Det var det fineste forholdet jeg noensinne har vært i. Ja, vi hadde våre ulikheter. Og han var nok ikke det smarteste valget jeg kunne tatt. Var andre menn som var bedre utdannet og hadde ting på stell. Allikevel var kjemien så sterk. Romantisk, seksuelt, intelligent. Vi var en god match. Han mente det samme.

Men fordi vi begge var såpass skeptiske av natur, så brukte vi lang tid på dating fasen. Jeg tror det er bra, uansett kjemi. Men akkurat med han var det som du sier, when you know you know. Det var jo ikke bare fysisk tiltrekning, men mental/sjelelig tiltrekning også.

MEN, så skal jeg også være litt kjip her. For jeg har opplevd at menn har falt pladask for meg, uten at jeg har følt det samme tilbake. Han jeg dater nå sier vi han føler vi kommuniserer SÅ bra. Jeg synes vi kommuniserer anstrengt. Han synes alt er så naturlig. Jeg synes ikke. Han har sterke følelser, jeg ikke. Og akkurat nå er jeg usikker på om jeg kan få dype følelser for denne mannen  i det hele tatt. Så den when you know you know følelsen kan absolutt være enveis også. Derfor er det best å bruke tid.

Anonymkode: 99fd4...aaf

Skrevet

Kåtskap og tiltrekning har jeg følt ganske tidlig ofte, men følelser tar for min del tid. Det har ikke alltid oppstått sterke følelser selv etter å ha datet og hatt sex en god stund heller. 

Min mann var jeg så tent på i starten, og kunne knapt vente med sex. Hadde sex andre gang vi møttes, som er uvanlig for min del. Jeg ble likevel ikke skikkelig forelsket før etter ca et halvt år. Var kåt på og likte, og det var det i mange måneder. 

Anonymkode: 7afb7...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...