AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Del Skrevet 12. september 2022 Prøver å finne ut av hvor mange kcal jeg skal ligge på for å gå ned i vekt. Men på alle disse kalkulatorene må man huke av for aktivsnivå, men de er ikke så godt forklart. Jeg går mellom 15-20 000 skritt hver dag (hund, 2 åring og en jobb som noen dager er mer aktiv enn andre). Sykler til/fra jobb (ca 1,5 km) og tar meg i tilegg en sykkeltur og to i uka på alt fra 20-60 minutter med 2 åringen bakpå. Ellers så trener jeg ikke noe, men har vært inne på tanken om å starte med styrketrening, men det er enda bare blitt med tanken🙈 Hva vil dere si at aktivitetsnivået mitt er? Tenker selv kanskje middels? Veier 76 kg og vil ned 10. I følge fitbiten forbrenner jeg mellom 2500-3200 kcal hver dag, men syntes det høres veldig mye ut? Jeg er jo ikke veldig mye større enn en gjennomsnittlig kvinne som skal ha 2000 hver dag? Anonymkode: 55228...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Del Skrevet 13. september 2022 Er de 20 000 skrittene i rusletempo eller er det rask gange i bakker eller ulendt terreng? Hvor mange ganger i uka blir du så gjennomsvett at du kan vri opp håret/t-skjorta? Hvis ikke skittene og syklingen gjør deg søkkvåt av svette vil jeg kalle aktivitetsnivået lavt, og ja 3200 høres ikke ut som det stemmer. Hvis du vil ned 10 kilo ville jeg lagt meg i underkant av vedlikeholdsbehov for en inaktiv på din størrelse, typ 1800 kcal, og heller justert opp matinntak om du taper vekt for fort. Anonymkode: 858e8...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er de 20 000 skrittene i rusletempo eller er det rask gange i bakker eller ulendt terreng? Hvor mange ganger i uka blir du så gjennomsvett at du kan vri opp håret/t-skjorta? Hvis ikke skittene og syklingen gjør deg søkkvåt av svette vil jeg kalle aktivitetsnivået lavt, og ja 3200 høres ikke ut som det stemmer. Hvis du vil ned 10 kilo ville jeg lagt meg i underkant av vedlikeholdsbehov for en inaktiv på din størrelse, typ 1800 kcal, og heller justert opp matinntak om du taper vekt for fort. Anonymkode: 858e8...d81 Takk for svar. Det varierer veldig, men ca. halvparten av skrittene er som regel fra turer med hund (alt fra skog/fjell til gange på asfalt.) Blir andpusten fordi jeg prøver å ta i, men ikke gjennomsvett nei. På sykkelturene gir jeg alt jeg kan i et forsvarlig tempo, blir god og svett da. Ikke til/fra jobb da😅 Takk for gode tips, da skal jeg prøve på 1800 en stund og se hva som skjer😊 Anonymkode: 55228...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå