AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Jeg vurderer å kjøpe livsforsikring, da jeg ikke har hørt om den før nå. Men, ut i fra det jeg har lest, så dekker den gjeld og lån, så man slipper at barna skal betale alt det du skylder banken. Men, hva om man har ingen lån? Etter hvert vil jo jeg og mannen min klare å betale all boliglånet vårt, så hva er egentlig vitsen med livsforsikring da? Får man egentlig noe livsforsikring da i det hele tatt? Anonymkode: 53b25...a3e
Gjest Adobyen Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Livsforsikring kan være godt for den som blir igjen hvis den andre dør. Det koster noen kroner hver måned, og prisen stiger etterhvert som man blir eldre. Hvis begge tegner forsikring for å tilgodese den andre, f.eks 500.000 hver, så får den gjenlevende dette beløpet utbetalt som et engangsbeløp etter dødsfallet. Slik forsikring har antakelig en øvre aldersgrense, og man må være frisk for å inngå avtale.
Gjest5656 Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Hvis du er medlem av en fagforening så er det en obligatorisk livsforsikring ofte inkludert eller påkrevd - f.eks. i LO-forbund har du noe som heter LOfavør grunnforsikring som gir økonomisk støtte til etterlatte uansett dødsårsak. De gir deg typisk en engangsutbetaling som blir veldig lite med årene men gir veldig mye i de viktigste forsørgerårene. Jeg synes det er viktigst at du som forsørger forsikrer deg selv hvis noe skulle skje med deg f.eks. med uføreforsikring eller livsforsikring. Det er bedre enn å forsikre barna, men det er bare min personlige mening.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Livsforsikring dekker ikke lån. Der gir en pengeutbetaling vedkommende kan bruke på hva de vil, da for eksempel dekke over lån. Du tenker på gjeldsforsikring og det er forsåvidt veldig få aktører som tilbyr dette i dag. Anonymkode: aaa7c...b62
Mio-lio Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Vi har livsforsikring. Ingen gjeld som blir «borte» Men vi får utbetalt 3 mil dersom en av oss dør. Vi valgte å ha det fordi vi ikke ønsker at den som sitter igjen skal få det vanskelig økonomisk. Vi har 4 barn, hus osv å ved ett evetuelt dødsfall hos en av oss ønsker vi ikke at den som sitter igjen risikerer å måtte selge huset f.eks.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Livsforsikring er en engangsutbetaling, men er anbefalt å ha nok til å dekke en del av gjelden. Vi har på halvparten av vår totale gjeld på hver av oss, slik at den andre skal kunne betale ned en del lån og fint kunne sitte igjen med hus og alt slikt og fremdeles greie seg på en inntekt Anonymkode: 45627...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå