Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å stole på noen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i flere forhold og har datet flere kvinner. Felles for alle jeg har datet eller har vært sammen med er at de har vært utro. Dvs, man er gjerne ikke direkte utro når man ikke er blitt helt sammen, men når man begynner å bli seriøs også føler du at de går bak ryggen din og har sex med andre menn føles det ikke greit. Heller ikke når kvinner du har hatt ett langt samboerskap til er utro bak ryggen din. 

Jeg føler også i min omgangskrets at det er innenfor å være utro så lenge den andre ikke vet noe. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne en ny dame og klare å stole på henne. Jeg blir jo helt paranoid. Den ene eksen min var for eksempel ikke utro bare med menn, men med andre kvinner også. 

Anonymkode: 65fc3...aaf

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså det er ikke utroskap når dere ikke var sammen. Det er helt vanlig å ligge med andre når man ikke er exclusive enten man er mann eller kvinne. Få ut fingern litt kjappere neste gang med å spørre om dere skal være kjærester og snakk om følelser hele veien så blir det ingen misforståelser eller knuste hjerter. 

Jeg vet det er kjipt har opplevd det selv men det kan ikke måle seg med ekte utroskap etter årevis i forhold så jeg syns du skal ta deg sammen og ikke ha så trust issues eller så må du gå i terapi å jobbe med det 

Anonymkode: 87ab5...862

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis alle i omgangskretsen din syns det er greit å være utro burde du bytte omgangskrets. Sånne kompiser og venninner er ikke noe å samle på, de fleste av oss er i mot utroskap men husk at du har ikke enerett på noen før dere har snakket om å bli kjærester. Om du bare lar det skure og gå uten å definere dere kan hun tro dere bare er pulevenner og finne seg en annen.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Prøv andre typer damer. Eksene dine hadde tydeligvis noe til felles, unngå det. Høres lurt ut å skifte ut deler av vennekretsen også.

Anonymkode: f0f63...236

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man dater noen og det begynner å bli seriøst er det ikke fair ovenfor den man dater å ha sex eller kline med andre rett foran det. Det kunne jeg aldri ha gjort mot en jente. Det er i hvert fall ikke fair å være utro når man er i ett forhold. 

Anonymkode: d224a...d86

Skrevet
On 9/12/2022 at 10:27 PM, AnonymBruker said:

Altså det er ikke utroskap når dere ikke var sammen. Det er helt vanlig å ligge med andre når man ikke er exclusive enten man er mann eller kvinne. Få ut fingern litt kjappere neste gang med å spørre om dere skal være kjærester og snakk om følelser hele veien så blir det ingen misforståelser eller knuste hjerter. 

Jeg vet det er kjipt har opplevd det selv men det kan ikke måle seg med ekte utroskap etter årevis i forhold så jeg syns du skal ta deg sammen og ikke ha så trust issues eller så må du gå i terapi å jobbe med det 

Men det føles som utroskap dersom man er 100% fokusert på den ene personen mens den andre er mere uavhengig og holder mulighetene åpne. 

Anonymkode: 94c92...5cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det føles som utroskap dersom man er 100% fokusert på den ene personen mens den andre er mere uavhengig og holder mulighetene åpne. 

Men det er jo ditt problem at det føles sånn, derfor er det viktig å avklare tidlig hva det er man driver med.

Anonymkode: 70d3f...909

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda det var kjipt når min første forelskelse plutselig fikk dame også for jeg hadde vært 100% fokusert på han i flere år men vi hadde jo aldri tatt praten... Da er det ikke utroskap. 

Jeg har opplevd ekte utroskap i samboerskap og DA kan man snakke smerte. I din situasjon må du bare ta med deg erfaringen og lære deg å ta praten om hva du føler og hva du vil være med henne når du føler det og ikke vente 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har opplevd ekte utroskap i samboerskap og DA kan man snakke smerte. 

Hva med å roe ned på rådgivingen hvis du selv ikke fikser forhold?

Anonymkode: 08674...19e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 18.00):

Prøv andre typer damer. Eksene dine hadde tydeligvis noe til felles, unngå det. Høres lurt ut å skifte ut deler av vennekretsen også.

Anonymkode: f0f63...236

Enig.

Anonymkode: 08674...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...