Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Tenkte å sette frem nisser og bytte til julegardiner nå jeg.. Er det ALT for tidlig?
Gjest Primula Skrevet 27. november 2005 #2 Skrevet 27. november 2005 jeg har hengt opp julegardiner på kjøkkenet idag. I tillegg har jeg hengt opp julestjerne og lagt på to lilla adventsduker. Nissene ( de får jeg har) skal jeg vente litt med ja.
Gjest Madeline Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 (endret) Jeg skal pynte 1. desember. Det er adventstiden som er koselig og da vil jeg gjerne ha framme pynten. Du må selv velge når du pynter hos deg. Føler du for å pynte nå så kan du vel bare gjøre det . Endret 27. november 2005 av Hannen
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 Jeg pynter ikke så mye, synes det har så lett for å bli glorete (spesielt siden vi ikke har så stor plass). Dessuten reiser vi bort i julen. Derfor pynter jeg nå når adventstiden har begynt, så vi har litt tid til å kose oss med julepynten her hjemme også.
Gjest nr tre Skrevet 27. november 2005 #5 Skrevet 27. november 2005 Vi markerer adventstiden (ventetiden), og det pynter vi med adventslysene, stjerne i vinduet og med lilla farger rundt om i huset. Julepynten kommer litt om litt når det nærmer seg å pynte juletre. F.eks. gardiner og krans på døra. Pynte juletre gjør vi lillejulaften, og andre tradisjonelle pynt henges, legges frem. En gammel tradisjon og en stor familiebegivenhet. Men om du/dere vil pynte til jul nå, så hvorfor ikke? Det er jo du/dere som skal bo der, ikke oss andre.
Arkana Skrevet 27. november 2005 #6 Skrevet 27. november 2005 Jeg synes det er altfor tidlig, skjønner ikke hvorfor julen skal strekkes ut i det lengste. Men, folk må da få gjøre som de vil, det er jo deres hus.
Gjest Milah Skrevet 27. november 2005 #7 Skrevet 27. november 2005 Jeg synes det er altfor tidlig, skjønner ikke hvorfor julen skal strekkes ut i det lengste. Men, folk må da få gjøre som de vil, det er jo deres hus. ← Enig!
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2005 #8 Skrevet 27. november 2005 Jeg synes det er altfor tidlig, skjønner ikke hvorfor julen skal strekkes ut i det lengste. Men, folk må da få gjøre som de vil, det er jo deres hus. ← Sier du som har fått juleavatar og greier!
Arkana Skrevet 27. november 2005 #9 Skrevet 27. november 2005 Sier du som har fått juleavatar og greier! ← When in Rome....
Gjest gjest1 Skrevet 27. november 2005 #10 Skrevet 27. november 2005 Eg trur eg frå no av ikkje skal vere så nøye med å vente. Jula er så kort likevel. Før varte jula lenger, og folk gjekk på julefestar og tilstelningar til langt over nyttår. Nå er alt brått over 2. januar. Så eg skal pynte litt i dag. Diggar jula! Og med all dritten rundt i verda for tida, krig, sult, orkanar, jordskjelv, mord og død på TV og i avisene, skal eg gjere mitt for å halde på det som er koseleg og bra. (Før var eg òg imot at ein skulle feire Halloween i Noreg, men no har eg funne ut at det er heilt OK, ein får tvihalde på det som er godt og positivt!)
Armonia Skrevet 27. november 2005 #11 Skrevet 27. november 2005 (endret) Nisser, juleduker, juletre etc kommer frem noen dager før jul. Adventsstjerne-krans-stake kommer derimot frem idag Endret 27. november 2005 av Armonia
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #12 Skrevet 27. november 2005 Det er bare til å pynte i vei det. Jeg har funnet fram nisser, engler, julelys, juleduker, vinduspynt m.m. Er så koselig atte
Gjest Lilleulv Skrevet 27. november 2005 #14 Skrevet 27. november 2005 pynter med adventsgreier nå... lilla lys, julestjerne og sånn. julepynten setter jeg frem lille julaften.
Gjest Miloine Skrevet 28. november 2005 #15 Skrevet 28. november 2005 (endret) Jeg har hengt opp julestjerne i 3 forskjellige vinduer, adamsstaken(er det ikke det det heter?) står i stuevinduet + at jeg har en adventstake. Det holder for meg! Nisser og denslags er jeg ikke så tilhenger av. Da guttungen var liten pyntet jeg med dorullnisser, og makaronniengler å sånt han hadde laget i barnehagen, men jeg ventet med det til 14 dager før jul. Juletre har jeg alltid hatt, men denne gangen tror jeg at jeg skal la det være. I fjor, med 3 katter i huset bestemte jeg meg for at det var siste gangen med juletre. Hvorfor, trenger jeg vel ikke si så mye om...... Endret 28. november 2005 av Miloine
Gjest Fruktfat Skrevet 28. november 2005 #16 Skrevet 28. november 2005 vi har hengt opp julegardiner på kjøkkenet og to "sånne" staker i vinduene. har fått opp lyskjeden ute og "jule"gardinene i stua
SissiB Skrevet 28. november 2005 #17 Skrevet 28. november 2005 Vi julepyntet i går. Adventstake, nisser, engler, kranser på dørene osv. Alt bortsett fra juletreet. Det kommer først siste søndag før jul. Vil gjerne ha litt jul og hygge i huset. Imidlertid kaster jeg alt ut første nyttårs dag. Nytt år og ny pynt. Hvis du har lyst til å pynte nå, så sett igang - det er kun du som bestemmer om det er for tidlig eller ikke. Det finnes ingen regler
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #18 Skrevet 28. november 2005 Vi pynter til advent 1. søndag i avdent vi med adventsstjerne, stake og lys i treet utenfor. Lilla lys i alle lysestakene. Selve julepyntingen starter lille julaften slik tradisjonen alltid har vært i får familie. Synes det er kipt å komme på besøk til hus som er fult julepyntet på denne tiden av året jeg. De "tyvstarter" liksom, og noe av glansen med julen forsvinner for min del når vi midt i mellom et berg av julenisser, kranser, engler etc. etc. får servert julekaker og det ikke enda er kommet til desember en gang. Men folk er herre i eget hus, og jeg kan heller holde meg unna frem til julen kommer : )
Gjest lilletroll Skrevet 29. november 2005 #19 Skrevet 29. november 2005 Tenkte å sette frem nisser og bytte til julegardiner nå jeg.. Er det ALT for tidlig? ← JEG synes det er for tidlig. Jeg er VELDIG julete av meg, men synes ikke at pyntingen bør begynne før lille julaften......er liksom tradisjon med at julevasken blir unnagjort lille julaften, og da er "belønningen" å pynte, henge opp gardiner og pynte juletre..
rugrat Skrevet 29. november 2005 #20 Skrevet 29. november 2005 Ja, jeg synes vel det er litt tidlig å sette fram ALL julepynten nå. Men det går jo an å begynne i det små. Selv har jeg hengt opp julegardiner på kjøkkenet, funnet fram diverse lysestaker og selvfølgelig hengt opp adventsstjernen. I tillegg har jeg lagt rød løper på en sjenk og en rød brikke på et lite bord. Resten kommer litt etter litt, og kronen på verket blir et nypyntet juletre på lille julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå