Gå til innhold

Kvinnelige lærere med botox, er det egentlig innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skal jo egentlig unngå å skape press for ungdommen?

Anonymkode: 32008...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med sixpac? Eller enda verre, fedme? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har jobbet som lærer og brukte botox. Det var så ubetydelig at barn og unge ikke klarer å gjenkjenne noe sånt, de vet ikke hvordan botox virker. Problemet ble jo mimikken min. For å skape gode relasjoner til elevene så må jeg kunne speile følelser, vise medfølelse med ansiktet osv. Det klarte jeg ikke når jeg hadde botox i sinnarynken. Så jeg sluttet med botox, nettopp pga følelsen av å ikke kunne vise med hele ansiktet mitt at jeg skjønte hva eleven forklarte. 

Anonymkode: 683cb...57e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De skal jo egentlig unngå å skape press for ungdommen?

Anonymkode: 32008...850

OMG, jeg er kvinnelig lærer som liker merkeklær, dessuten bruker jeg sminke......t.o.m hver dag. 😱

Anonymkode: 8731b...ae8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

ja, 

På samme måte folk med persing, tatovering, sminke, stripet hår....... 

Hennes preferanse for eget ansikt, hindrer ikke henne å være en fantastisk lærer for ditt barn 😉

Anonymkode: 61758...45d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det spørs hvor synlig det er 

Anonymkode: 4735d...997

Skrevet

Det har jeg ingen problemer med. Det er så mye annet som er viktigere for meg når det kommer til skolemiljø. Utseendet til lærere er ikke på listen over ting som betyr noe. 

Anonymkode: 421db...8a8

• Liker 1
Skrevet

Regner med du mener fillers for botox kan man ikke se. Og ja det er et problem om rollemodeller bruker det.... Egentlig en kjempeviktig diskusjon! Samtidig så er det jo ikke aktuelt å nekte noen en jobb pga utseendet heller, men det er kjempetrist at rollemodeller selv lar seg bikke over av utseendepresset og dermed blir del av å skape mer utseendepress. 

Utseendepresset er problemet og ikke læreren isolert sett.

Anonymkode: 8a702...998

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Regner med du mener fillers for botox kan man ikke se. Og ja det er et problem om rollemodeller bruker det.... Egentlig en kjempeviktig diskusjon! Samtidig så er det jo ikke aktuelt å nekte noen en jobb pga utseendet heller, men det er kjempetrist at rollemodeller selv lar seg bikke over av utseendepresset og dermed blir del av å skape mer utseendepress. 

Utseendepresset er problemet og ikke læreren isolert sett.

Hvor går grensen for når man ikke er en god rollemodell lenger da? Farging av hår? Tannregulering for å fikse skjeve tenner? Sminke? Hva slags vekt og grad av trent er innafor? Hvor urørt og naturlig må man være før man er bra nok? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor går grensen for når man ikke er en god rollemodell lenger da? Farging av hår? Tannregulering for å fikse skjeve tenner? Sminke? Hva slags vekt og grad av trent er innafor? Hvor urørt og naturlig må man være før man er bra nok? 

Nå blir du bare usaklig. 

Å putte gifter og stoffer inn i ansiktet for å nå et svært unaturlig skjønnhetsideal er noe helt annet enn å farge håret som de har gjort med planter siden steinalderen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan blir det med mimikken, da? 

Anonymkode: 0e4ac...eac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker det spørs hvor mye botox og hvilke alder elevene er i. Er det mild oppstramming så OK. Ender du opp med dukketryne så nei. Er elevene 6 år så OK. Er elevene 16 år så nei. 

Skrevet

Det er det dummeste!! Selvsagt kan en lærer bruke Botox og samtidig være en god lærer.

Anonymkode: b039e...2bf

Skrevet

Hjelper meg å studere så ser ikke problemet med en sexy lærer. Du kan likevel oppføre deg fordi de er pene vel?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har jobbet som lærer og brukte botox. Det var så ubetydelig at barn og unge ikke klarer å gjenkjenne noe sånt, de vet ikke hvordan botox virker. Problemet ble jo mimikken min. For å skape gode relasjoner til elevene så må jeg kunne speile følelser, vise medfølelse med ansiktet osv. Det klarte jeg ikke når jeg hadde botox i sinnarynken. Så jeg sluttet med botox, nettopp pga følelsen av å ikke kunne vise med hele ansiktet mitt at jeg skjønte hva eleven forklarte. 

Anonymkode: 683cb...57e

Man trenger ikke kunne vrenge ansiktet som en klovn, for å lære bort geografi.

Anonymkode: 97aa5...620

• Liker 1
Skrevet

Skal elever forhindres fra å oppdage at fenomenet botox finnes? Hva? Hvem lurer hvem egentlig..?

Skrevet

Haha, jeg har brukt botox siden jeg var 30. Litt problem å ikke kunne bruke sinnarynken, men pytt pytt.

Anonymkode: c502d...9b1

Skrevet

Oi, jeg har brystimplantat, og er lærer på ungdomsskolen! :O Burde kanskje finne meg et annet yrke i fare for å være en dårlig rollenmodell? 

Anonymkode: 8e987...f5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå blir du bare usaklig. 

Å putte gifter og stoffer inn i ansiktet for å nå et svært unaturlig skjønnhetsideal er noe helt annet enn å farge håret som de har gjort med planter siden steinalderen. 

Bare fordi noe har blitt gjort lenge betyr ikke at det ikke er bra, eller sunt. Alle stoffene man smører på huden og putter i hårfargen er absolutt ikke naturlig. 

Hvorfor er giftstoffer i hårfarge bedre enn giftstoffer i en rynke? Er det fordi du farger håret ditt at det er regelen din? 

Skrevet

Det er et individuelt valg, helt uavhengig av hvilken jobb man har! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...