Gå til innhold

Hvilke julegodt, julekaker skal du kjøpe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det mokkabønner, sjokolade blanding, smågodt, konfekt, pepperkaker, kromkaker, luciaboller for min del. 

Anonymkode: 0e624...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper store mengder julemarsipan, og gjerne tiwst og konfekt. Og masse fiken og dadler. 

Baker pepperkaker, sirupsnipper, sandnøtter, berlinerkranser, krumkaker, kransekakestenger, og kokosmakroner (små porsjoner altså... er grenser for hvor mye småkaker man klarer trøkke i seg).

Anonymkode: 1a46b...93c

Skrevet

Her lager jeg bountysjokolade, karamellpopcorn, pepperkaker, havreflarn, serinakaker, kransekakestenger, julekake, colakaker. Det kan hende jeg baker mer eller mindre.

Skrevet

Baker så mye kaker at julegodt er litt unødvendig. Kjøper heller noe potetgull til jeg hat spist så mye søtt at jeg får saltsug. 

Anonymkode: 9bbba...809

Skrevet

Jeg skal da ikke KJØPE julekaker. 😳

Anonymkode: 5c6de...7e9

• Liker 2
Skrevet

Baker brune pinner, Krumkaker, syltetøykaker, pepperkaker, delfiakake. 

Anonymkode: 9bbba...809

Skrevet

Kjøper pepperkaker, det er gull til blåmuggost. Lager luciaboller og aniskringler. Lurer på å lage oreotrøfler og noe konfekt også.

Av godterier kjøper jeg nok sikkert inn noe. Kanskje en eske quality street og bayliestrøfler og dadler med kakao- og appelsinsmak. Er mest glad i salt snacks selv, men greit å ha noe å servere når jeg får gjester😊

Anonymkode: 94f8b...172

Skrevet

Den eneste kaken jeg liker som jeg forbinder med jul er sånne risboller. Puffet ris i først smeltet, så stivnet sjokolade i kjøleskapet.  

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/risboller/

Pepperkaker og marsipan er ikke noe for meg. Det første er jeg ingen fan av, og det sistnevnte liker jeg rett og slett ikke i det hele tatt.

Skrevet

Ehh, det er september. 🤭 Skal dere hamstre allerede nå? 

Anonymkode: 901ba...820

Skrevet

Tonnevis med Julemarsipan :) frokost på juleaften har jeg Julekake med tykt lag med smør og gulost :) 

Skrevet

Har plukket og syltet molte i mengder. Skal kjøpe hjemmelaget is fra bonde. Lage marsipan som dyppes i sjokolade. Og likøren som ble satt i 2020 er klar. 

Anonymkode: f2ab7...f9b

Skrevet

Mozartkuler, Baileyskuler, marengstopper, havreflarn, likørsjokolade, hvit issjokolade og pepperkaker. Det ble vel sju slag det 😁

Skrevet

Pepperkaker, smultringer, marsipanpølser og lakrisfudge. 

Anonymkode: b317f...394

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Vet ikke, tenker ikke på sånt i september. 

Skrevet

Håper freia lager melkesjokoladen med pepperkakebiter i :hoppe: Og skumnisser. Tenk om den appelsinsjokoladen til freia kunne komme tilbake.... 🥺

Skrevet

Ja skumnisser må jeg ha, havreflarn og twist

Anonymkode: 0e624...432

Skrevet

Kjøper twist og snacks som potetgull, saltstenger og ostepop, og ingredienser til julegodtet vi lager. Lager/baker en del da.

Julegodt:

Rockyroad

Bounty

Cornflakestopper

Risboller

Karameller

Julekaker:

Pepperkaker

Smultringer

Brune pinner

Hvite kakemenn og -koner

Havreflarn

Gjærbakst:

Loff

Grovbrød

Rundstykker

Julekake

Aniskringler

Anonymkode: 92156...bdc

Skrevet

Jeg kjøper alltid Quality Street, Fazermint og After eight til jul. 

Julekaker kjøper jeg ikke, men jeg baker: Pepperkaker, sjakkruter, berlinerkranser, og cookies. 
Baker også boller, kanelsnurrer, julebrød og en kake. 

Skrevet

Hvorfor har vi ikke jul hele året?

Anonymkode: fcc54...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har vi ikke jul hele året?

Anonymkode: fcc54...778

Da hadde vi vært bælfeite.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...